9 Tbm’ye: Şehrin en uzun tünelinin %70’i bitti | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
BENGALURU: Şehrin merkezi iş bölgesi hayatla dolup taşarken, dev tünel açma makineleri (TBM’ler) yorulmadan aşağıdaki kayaları yararak Namma Metro trenlerinin yolunu açtı.
Tüneller, şehrin ticari merkezi ve Dairy Circle ile yoğun nüfuslu alanlar arasındaki 14 km’lik bir alanda dokuz TBM ile kazılacak. NagavaraPink Line’ın bir parçası olarak.

9 TBM devam ediyor: Şehrin en uzun tünelinin %70'i tamamlandı


Bangalore Metro Rail Corporation Limited yetkilileri, yüzeyin 18 ila 21 metre altında sondaj yapan ve MG Road ve Shivajinagar gibi alanları çapraz trenlere kesen makinelerin Eylül 2023’te ışığı görebileceğini söyledi. Ancak Pembe Hattın ticari işletmeye alınması Eylül Aralık 2024’te başlayacak. BMRCL verileri tünel açma çalışmalarının yaklaşık %70’inin tamamlandığını gösteriyor. 21,2 km’lik (çift tünel) işin şu ana kadar yaklaşık 14,3 km’si tamamlandı.
İstatistikler, şu ana kadar bölümdeki 24 atılımdan 13’ünün elde edildiğini gösteriyor. Tünel çalışmaları tamamlandıktan sonra BMRCL, geçiş (iki paralel tüneli birbirine bağlayan kısa tünel), yol yapımı, sinyalizasyon ve telekomünikasyon, cer güç kaynağı, istasyon işleri vb. alanlardaki diğer işleri üstlenecektir.
Metro istasyonları şunlardır: Dairy Circle, Lakkasandra (Mico Industries), Langford Town, Rashtriya Military School (Vellara Road), MG Road, Shivaji NagarKanton, Çömlekçilik Kasabası, Tabakhane Yolu, Venkateshpura, Kadugundanahalli (Arapça Koleji) ve Nagawara.
TPM Rudra devam etmek 15 gün içinde çalışmak
TPM Lakkasandra yakınlarında bir çöp yığınının ardından mahsur kalan Rudra, 15 gün sonra işine devam edecek. 26 Mart’tan bu yana Dairy Circle’dan Lakkasandra istasyonuna (745 m) kadar sondaj yapan TBM Rudra, işin sadece %50’sini (373,8) tamamladı. Yetkililer, TBM Rudra’nın Mart 2023’e kadar bir atılım yapacağını söyledi. Bir yetkili, “Yolculuğuna devam etmesi için somut bir temel oluşturduk” dedi.
Mücadeleler
Aşama 1 ile karşılaştırıldığında, aşama 2’nin tünel açma işlemi nispeten daha az engelle ilerler. TBM’lerin kesici takımları, Bengaluru’da yaygın olan karışık toprak koşullarında yumuşak zeminden sert kayaya hareket ettiğinde, genellikle sert olabilir. Karma jeolojinin müzakere edilmesindeki zorluklar, aşırı kazı, kesme aletlerinde aşırı hasar ve düzenli kesme kafası müdahaleleridir (onarım/bakım). Diğerleri, başta granit ve dolerit olmak üzere kayaların varlığı, karışık toprak koşullarında TBM kazısı sırasında düden oluşumu, gevşek toprak vb.