ABD hava trafiği teknik arızanın ardından normale dönüyor

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod


Amerikan hava yolculuğu Pilotlara güvenlik bilgileri gönderen bir bilgisayar sisteminin arızalanmasından bir gün sonra, Perşembe günü büyük ölçüde normale döndü ve kıyıdan kıyıya trafiği durdurdu.
Sabah geç saatlerde, Doğu Yakası’nda yalnızca yaklaşık 100 uçuş iptal edildi ve 1.000 uçuş ertelendi – 1.300’den fazla uçuşun iptal edildiği ve 11.000’in ertelendiği Çarşamba gününe göre çok daha düşük rakamlar.
Federal Havacılık İdaresi, bozuk bir veritabanı dosyasının güvenlik uyarı sistemi arızasına neden olduğunu söyledi. Ulaştırma Sekreteri Peter Buttigieg başka bir büyük baskını önlemek için kapsamlı bir soruşturma sözü verdi.
“Şimdi, en başta bunun nasıl olabileceğini, onu bu kadar yıkıcı olmaktan koruyan olağan işten çıkarmaların neden bu sefer yıkıcı olmasını engellemediğini ve hataların veya bozukların orijinal kaynağının ne olduğunu anlamamız gerekiyor. dosyalar olurdu, ”dedi Buttigieg CNN’e.
Kesintinin bir siber saldırıdan kaynaklandığına dair bir belirti olmadığını söyledi, “ancak neler olduğunu daha net ve daha iyi anlayana kadar bunu göz ardı etmeyeceğiz.”
Büyük rahatsızlık, son mavi gözdü. FAAA, yolcuları kimin daha fazla rahatsız ettiği konusunda havayollarını suçladı. Havayolu ve turizm liderleri de dahil olmak üzere eleştirmenler, ajansın yetersiz finanse edildiğini ve teknolojisini modernize etmesi gerektiğini söylüyor.
ABD Seyahat Derneği’nin ticaret grubu başkanı Geoff Freeman, Salı gecesi başlayan FAA kesintisi, “ABD ulaşım ağının ciddi bir şekilde önemli iyileştirmelere ihtiyaç duyduğunun açık bir işaretidir” dedi.
United Airlines’ın CEO’su Scott Kirby hava trafik kontrolör personeli de dahil olmak üzere çeşitli konularda FAA’yı eleştirdi. Geçen sonbaharda, ajansın “kahramanca bir çaba” gösterdiğini ve çoğu zaman iyi bir iş çıkardığını, ancak yoğun seyahat dönemlerinde bunalabileceğini söyledi.
Temsilciler Meclisi’nin havacılık alt komitesinin önde gelen Demokrat üyesi Washington Eyalet Temsilcisi Rick Larsen, kesintinin “FAA’daki teknoloji altyapısının mevcut durumu hakkında” soruları gündeme getirdiğini söyledi. CNN Kongresi’nin, ajansın modernizasyon için daha fazla paraya ihtiyacı olup olmadığını değerlendireceğini söyledi.
Kesinti hem FAA hem de Buttigieg için kötü bir zamanda geldi.
FAA, arızalanan ve 346 kişinin ölümüne neden olan iki kazada kilit rol oynayan bir uçuş kontrol sistemini tam olarak anlamadan Boeing 737 Max’i onayladığı için geniş çapta eleştirildikten sonra itibarını onarmaya çalışıyor. Ajans, Boeing’in uçağı tekrar havaya uçurmak için yaptığı değişiklikleri düşünürken ve nihayetinde iyileştirirken daha uygulamalı bir yaklaşım benimsedi.
Ulaştırma Departmanı tarafından denetlenen bir büronun çökmesi, Buttigieg’in uçuşları iptal ettiklerinde veya ertelediklerinde havayollarını cezalandırma yönündeki ahlaki otoritesini de zayıflatabilir. Geçen yazdan beri havayollarının peşinde, en son Aralık ayının son 10 gününde yaklaşık 17.000 uçuşu iptal eden Southwest Airlines’daki aksaklıklar nedeniyle.
Çarşamba günkü analiz, ABD hava yolculuğunun NOTAM’lar veya Notice to Air Missions adı verilen uyarılar üreten bilgisayar sistemine ne kadar bağlı olduğunu gösterdi.
Bir uçak kalkmadan önce pilotlar ve hava trafik kontrolörleri, sert hava koşulları, pist kapanışları veya uçuşu etkileyebilecek diğer geçici faktörlerin ayrıntılarını içeren duyuruları incelemelidir. Sistem bir zamanlar telefon tabanlıydı, ancak yıllar önce çevrimiçi oldu.
Salı geç saatlerde bozuldu ve Çarşamba sabahın ortasına kadar tamir edilmedi. FAA, uçakların bir süreliğine havalanmasını engellemek gibi ender bir adım attı.