ABD medyası, ekonomik kasvetin ortasında işten çıkarmalarla sarsıldı

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod


NEW YORK: Van CNN Washington Post’a, Amerikan medyası Bir dizi satış noktası bu kış ekonomik gerileme korkusuyla işten çıkarmalar ilan ettiğinden, zor zamanlardan geçiyor.
Vox MedyaVox ve The Verge web sitelerinin yanı sıra önde gelen New York Magazine ve çevrimiçi platformlarının sahibi Cuma günü, personelinin yüzde yedisini işten çıkardığını duyurdu.
Haber, CNN, NBC, MSNBC, Buzzfeed ve diğer mecralardaki işten çıkarmaları takip ediyor.
Vox Media CEO’su Jim Bankoff, Cuma günü personele gönderdiği bir notta, “İşimizi ve endüstrimizi etkileyen zorlu ekonomik ortam nedeniyle çeşitli departmanlardaki personelimizin yaklaşık yüzde yedisini işten çıkarma kararı aldıklarını” duyurdu.
Vox Media tarafından AFP’ye teyit edilen notta, etkilenen çalışanlara işten çıkarmaların önümüzdeki 15 dakika içinde bildirileceği belirtildi. Bu, grubun 1.900 çalışanından yaklaşık 130’una eşit olacaktır.
Megan McCarronVox Media’nın sahibi olduğu bir yemek sitesi olan Eater’da dokuz yıldan fazla zaman geçiren ödüllü bir gazeteci, Cuma günü tweet attı ve 37 haftalık hamileyken işten atılanlardan biri oldu.
McCarron, “Eşim ve ben ebeveyn olacağımız için çok heyecanlıyız” diye yazdı. “Şu anda karşı karşıya olduğumuz belirsizliği gerçekten işleyemiyorum” diye ekledi.
Bir Vox sözcüsü, AFP’ye belirli vakalar hakkında yorum yapamayacaklarını, ancak çalışanlara “planlanan kısa süreli ebeveyn izni” olanlar için ek kıdem tazminatı da dahil olmak üzere “rekabetçi kıdem tazminatı” teklif edildiğini söyledi.
Son haftalarda diğer kuruluşlardan ihraç edilen gazeteciler de yeni bir iş ararken meslektaşlarına duydukları öfkeyi, hoşnutsuzluğu veya minnettarlığı Twitter’da dile getiriyorlar.
NBC’de beş yıl araştırmacı muhabir olarak çalıştıktan sonra kovulan Emily Siegel, “Bir sonraki hamlemi bulacağım. Ben bir veri muhabiriyim ama aynı zamanda yazıp da üretiyorum” diye tweet attı. “Bu işi yapmaya devam etmek istiyorum. (Direkt mesajlarım) açık.”
Medya işten çıkarmaları, Cuma günü ek 12.000 kişiyi daha işten çıkaracaklarını açıklayan Microsoft ve Google gibi teknoloji devleri kadar dramatik olmasa da, bunların kasvetli bir ekonomik ortamda azalan reklam gelirlerinin bir sonucu olduğunu söyledi. Connecticut’taki Quinnipiac Üniversitesi İletişim Fakültesi.
AFP’ye verdiği demeçte Roush, “Birçoğu için, izleyicilerini veya okuyucularını veya izleyicilerini belirli bir düzeye çıkarabilecekleri beklentisiyle büyüdüler ve genişlediler.” “Ve bu henüz olmadı ve ekonomide olup bitenler göz önüne alındığında gerçekleşmesi pek olası değil.”
Yerel medyayı özellikle sert bir şekilde etkileyen 2021 Pew Araştırma Merkezi araştırmasına göre, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki istihdam 2008 ile 2020 arasında istikrarlı bir şekilde 114.000’den 85.000’e düştü.
Amerika Yazarlar Birliği, Doğu AFP’ye yaptığı açıklamada, “Gazetecilik bir süredir baskı altında ve bazı şirketler artık işgücü maliyetlerini azaltmak için uygun bir zaman olduğunu düşünüyor – hem gazetecilere hem de gazeteciliğe zarar veriyor” dedi. .
Sendika, NBC ve MSNBC’den gazetecilerden oluşuyor. AFP’nin yorum talebini reddeden iki kuruluş, ABD medyasına göre yaklaşık 75 çalışanıyla vedalaştı.
Benzer bir duyurudan, geçen ay CEO Fred Ryan’ın önümüzdeki haftalarda “bir dizi pozisyonun” işten çıkarılacağı konusunda uyardığı ve işten çıkarmaların bazılarının “iş gücümüzün tek haneli bir yüzdesini” etkileyeceğini eklediği Washington Post’ta da korkuluyor. . 2.500 kişi. Gazete, diğer pozisyonlar için işe alımların devam edebileceğini söyledi.
İki Pulitzer Ödülü kazanan gazetenin Pazar eki olan Washington Post Magazine, yazı işleri müdürü Sally Buzbee’nin bir notta gazetenin “küresel ve dijital dönüşümü” olarak tanımladığı sürecin bir parçası olarak Aralık ayında kapandı.
Ve Medya CEO Yardımcısı Nancy Dubuc Cuma günü çalışanlarına şirketin satılık olduğunu duyurdu.
Amerikan medyasına göre, CNN son aylarda toplam yaklaşık 4.000 kişiden tahmini olarak birkaç yüzünü işten çıkardı. CNN, bu rakamları AFP’ye doğrulamadı.
Kesintiler, şirketin CNN ve HBO Max’i içeren Warner Media ve Discovery arasındaki bir birleşmenin ardından yeniden yapılanma sürecinde olduğu sırada geldi. Birleşme, megakonglomera Warner Bros.’un yaratılmasıyla sonuçlandı. keşif.
Birleşmenin ardından, CNN’in yeni ana şirketi, 100 milyon dolarlık yayın hizmeti CNN+’nın fişini aniden çekti.
S&P Global Rating’de kıdemli bir medya analisti olan Naveen Sarma, Amerika Birleşik Devletleri’nde geleneksel yayın ve kablolu televizyonda “keskin, seküler bir düşüşe” dikkat çekerek ücretli TV aboneliklerinde dramatik bir düşüşe yol açtı.
Sarma, “Bu, tüm bu şirketlerin gelmesi için sürekli ve devam eden bir savaş” dedi.
Quinnipiac Üniversitesi’nden Roush, değişikliklerin özellikle küçük medya kuruluşları için sancılı olduğunu söylüyor.
“CNN, Washington Post, gitmeyecekler ama daha küçük bir şirketin daha büyük sorunları var çünkü onlar daha küçük ve bir medya markası kadar köklü değiller” dedi.