Thiruvananthapuram: Kerala Rail Development Corporation Ltd (K-Rail), proje yönetimi danışmanlığı için tek teklif sahibi olarak ortaya çıktı (PMC) şehirdeki Akıllı Şehir programlarının. Teknik teklifler Pazartesi günü açıldı ve Smart City Thiruvananthapuram Ltd (SCTL) K-Rail’den teklif aldı. Teknik teklif, teknik bir değerlendirmeye tabi tutulur ve ardından mali teklif açılır.
Son zamanlarda hükümet, SilverLine projesi için kurulan tüm özel arazi edinim birimlerindeki yetkilileri geri çağırma emri verdi. K-Rail, SilverLine projesinin yürütücü kuruluşudur.
K-Rail’in Smart City danışmanlığı için herhangi bir teklif verip vermediği sorulduğunda, K-Rail’in genel müdürü V Ajith Kumar, başlangıçta ihaleden haberi olmadığını söyledi, ancak K-rail’in birçok ihaleye katılabileceğini ekledi. Daha sonra yorum yapmayacağını kaydetti.
K-Rail web sitesine göre, Kerala’daki demiryolu altyapısını geliştirmek için kurulmuştur. K-Rail, ayrıntılı bir proje raporunun (DPR) hazırlanması ve sunulması ve projenin yürütülmesi için ilgili makamlardan gerekli onayların alınması da dahil olmak üzere, başlangıçtan işletmeye kadar demiryolu projelerini yürütür.
SCTL tarafından PMC için düzenlenen ihale dokümanında, Kayıtlı Kamu Teşebbüslerinin Devlet/Merkez PSU’ları/Özerk veya Kanuni Organları/Konseyleri veya Bağlı Ortaklıklarının özel teknik deneyim gerekliliğinden muaf olduğu ve gereken azami yeterlilik puanlarını elde etmiş sayıldığı belirtilmektedir. Yeterlilik kriterlerine göre, yüksek binalar, arıtma tesisleri, akıllı yollar, çok katlı kapalı otopark projeleri, entegre bilgi ve iletişim teknolojileri projeleri için danışmanlık deneyimi, değerlendirmeye dahil edilen şartlardan bazılarıydı. K-Rail, Kerala Hükümeti ve Hindistan Hükümeti Demiryolları Bakanlığı tarafından kurulan bir ortak girişim kuruluşudur.
Hükümet daha önce kontrolü ele geçirmeye çalışmıştı. KIIFB PMC için. KIIFB’nin danışmanlık kolu olan KIIFCON, danışmanlık ücreti olarak kendilerine 22,15 Rs (kalan proje maliyetinin %2,5’i, yani 886 Rs) ödenmesini teklif etmişti. KIIFCON, finansal ilerlemeden bağımsız olarak aylık 50 lakh Rs ödenek, mobilyalı ofis alanı, araçlar, her türlü araştırma ve jeoteknik araştırma ödeneği gibi başka koşullar önerdi.
Yeni RFP’ye göre PMC’nin kapsamı esas olarak proje yönetimi, tasarım ve geliştirme ve proje uygulama ve denetim olacaktır.
Son zamanlarda hükümet, SilverLine projesi için kurulan tüm özel arazi edinim birimlerindeki yetkilileri geri çağırma emri verdi. K-Rail, SilverLine projesinin yürütücü kuruluşudur.
K-Rail’in Smart City danışmanlığı için herhangi bir teklif verip vermediği sorulduğunda, K-Rail’in genel müdürü V Ajith Kumar, başlangıçta ihaleden haberi olmadığını söyledi, ancak K-rail’in birçok ihaleye katılabileceğini ekledi. Daha sonra yorum yapmayacağını kaydetti.
K-Rail web sitesine göre, Kerala’daki demiryolu altyapısını geliştirmek için kurulmuştur. K-Rail, ayrıntılı bir proje raporunun (DPR) hazırlanması ve sunulması ve projenin yürütülmesi için ilgili makamlardan gerekli onayların alınması da dahil olmak üzere, başlangıçtan işletmeye kadar demiryolu projelerini yürütür.
SCTL tarafından PMC için düzenlenen ihale dokümanında, Kayıtlı Kamu Teşebbüslerinin Devlet/Merkez PSU’ları/Özerk veya Kanuni Organları/Konseyleri veya Bağlı Ortaklıklarının özel teknik deneyim gerekliliğinden muaf olduğu ve gereken azami yeterlilik puanlarını elde etmiş sayıldığı belirtilmektedir. Yeterlilik kriterlerine göre, yüksek binalar, arıtma tesisleri, akıllı yollar, çok katlı kapalı otopark projeleri, entegre bilgi ve iletişim teknolojileri projeleri için danışmanlık deneyimi, değerlendirmeye dahil edilen şartlardan bazılarıydı. K-Rail, Kerala Hükümeti ve Hindistan Hükümeti Demiryolları Bakanlığı tarafından kurulan bir ortak girişim kuruluşudur.
Hükümet daha önce kontrolü ele geçirmeye çalışmıştı. KIIFB PMC için. KIIFB’nin danışmanlık kolu olan KIIFCON, danışmanlık ücreti olarak kendilerine 22,15 Rs (kalan proje maliyetinin %2,5’i, yani 886 Rs) ödenmesini teklif etmişti. KIIFCON, finansal ilerlemeden bağımsız olarak aylık 50 lakh Rs ödenek, mobilyalı ofis alanı, araçlar, her türlü araştırma ve jeoteknik araştırma ödeneği gibi başka koşullar önerdi.
Yeni RFP’ye göre PMC’nin kapsamı esas olarak proje yönetimi, tasarım ve geliştirme ve proje uygulama ve denetim olacaktır.