Thiruvananthapuram: Dar bir zaman çizelgesiyle karşı karşıya kalan Akıllı Şehir Thiruvananthapuram Ltd (SCTL), Akıllı Yol çalışmalarını küçük paketler halinde gerçekleştirmeyi planlıyor ve gerekli uzmanlığa sahip bölgesel müteahhitlerden yararlanmayı umuyor. İlk adım olarak, SCTL Akıllı Yol Çalışmaları için iki paket halinde ihale açtı.
Bir paket bir yolu kapsarken, diğer paket iki yol içindir. Projeyi ilk kazanan özel şirket ile sözleşmenin feshedilmesinin ardından SCTL, dokuz yol üzerinde çalışmalara başladı.
İhaleden yanıt alınamayınca paketler yeniden tasarlandı ve genellikle şirket veya benzer işleri yapmış olan bayındırlık işleri müteahhitlerini dahil etmek amacıyla bölündü.
Kothalam Kavşağı West Fort ve Kothalam Road’a ulaşım tek bir pakete dahildir. Bu 0.7 km’lik bir uzunluğu kapsar. Bu iş için ihale belgesine göre olası sözleşme tutarı 3,51 Rs’dir. Diğer paket kapakları Matrubhumi Yolu 0,59 km’lik bir mesafeyi kapsıyor ve bu iş için sözleşme tutarının 3,96 Rs crore olduğu tahmin ediliyor.
İhale dokümanına göre, iş, bir ana yol, bordür, alçaltılmış bordür, refüjler, yükseltilmiş yaya geçitleri, kavşak iyileştirme, yaya yürüyüş yolları, ev elektriği (LT), iletişim kabloları (OFC) ve su şebekesi
Kavşakların tasarıma göre inşası/uyarlanması, kavşaklarda masa kavşağı, dönüş yarıçapına göre bordürler, patikalara/yürüme yollarına dokunulabilir kaldırım taşlarının dahil edilmesi gibi tasarım özelliklerinin dahil edilmesi de dahildir. Ayrıca, net bir sınırlama için tüm park yerlerinin kaldırıma güvenli bir şekilde bağlanması gerektiğini belirtir. Direkler, fiziksel engelliler için rampalar, çevre düzenlemesi, ağaçlıklı dikimler vb. diğer özelliklerin sağlanması ve çevre düzenlemesinin bakımı (sulama, çalı kesimi, yaprak budama dahil) diğer gerekliliklerdir.
SCTL, iki yoldaki çalışmaları altı ayda tamamlamayı planlıyor.
Eylül ayında yapılan ihalede 2.096 km uzunluğunda dokuz yoldan bahsedildi. Dört pakette en az 22 parça vardı.
2020 yılında belediye şirketine bağlı 41 yol, Akıllı Yollara dönüştürülmek üzere tek şirkete emanet edildi. Bitirme tarihi bir yıl olarak belirlenmiş olmasına rağmen, proje sorunlarla karşılaştı.
Şirketin yönetim kurulu, projenin uygun şekilde yönetilmemesi nedeniyle sert eleştiriler almıştı.
Bir paket bir yolu kapsarken, diğer paket iki yol içindir. Projeyi ilk kazanan özel şirket ile sözleşmenin feshedilmesinin ardından SCTL, dokuz yol üzerinde çalışmalara başladı.
İhaleden yanıt alınamayınca paketler yeniden tasarlandı ve genellikle şirket veya benzer işleri yapmış olan bayındırlık işleri müteahhitlerini dahil etmek amacıyla bölündü.
Kothalam Kavşağı West Fort ve Kothalam Road’a ulaşım tek bir pakete dahildir. Bu 0.7 km’lik bir uzunluğu kapsar. Bu iş için ihale belgesine göre olası sözleşme tutarı 3,51 Rs’dir. Diğer paket kapakları Matrubhumi Yolu 0,59 km’lik bir mesafeyi kapsıyor ve bu iş için sözleşme tutarının 3,96 Rs crore olduğu tahmin ediliyor.
İhale dokümanına göre, iş, bir ana yol, bordür, alçaltılmış bordür, refüjler, yükseltilmiş yaya geçitleri, kavşak iyileştirme, yaya yürüyüş yolları, ev elektriği (LT), iletişim kabloları (OFC) ve su şebekesi
Kavşakların tasarıma göre inşası/uyarlanması, kavşaklarda masa kavşağı, dönüş yarıçapına göre bordürler, patikalara/yürüme yollarına dokunulabilir kaldırım taşlarının dahil edilmesi gibi tasarım özelliklerinin dahil edilmesi de dahildir. Ayrıca, net bir sınırlama için tüm park yerlerinin kaldırıma güvenli bir şekilde bağlanması gerektiğini belirtir. Direkler, fiziksel engelliler için rampalar, çevre düzenlemesi, ağaçlıklı dikimler vb. diğer özelliklerin sağlanması ve çevre düzenlemesinin bakımı (sulama, çalı kesimi, yaprak budama dahil) diğer gerekliliklerdir.
SCTL, iki yoldaki çalışmaları altı ayda tamamlamayı planlıyor.
Eylül ayında yapılan ihalede 2.096 km uzunluğunda dokuz yoldan bahsedildi. Dört pakette en az 22 parça vardı.
2020 yılında belediye şirketine bağlı 41 yol, Akıllı Yollara dönüştürülmek üzere tek şirkete emanet edildi. Bitirme tarihi bir yıl olarak belirlenmiş olmasına rağmen, proje sorunlarla karşılaştı.
Şirketin yönetim kurulu, projenin uygun şekilde yönetilmemesi nedeniyle sert eleştiriler almıştı.