Bangalore Metro Sütunu Çökmesi Vakası: 3 Mühendis Görevden Alındı, Bengaluru Metro Sütunu Kazası İçin 9 Kişi Kaydedildi | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
BENGALURU: Hennur Cross yakınlarındaki HBR Layout’ta yapım aşamasında olan bir sütunun takviye kafesinin üzerlerine çarpması sonucu bir kadın ve yürümeye başlayan oğlunun öldürülmesinden bir gün sonra, Govindapura Adli Polisi yükleniciyi ve sekiz memuru şüpheli olarak belirledi ve ihbarlar yayınladı muayeneye gelmeleri için.


1/18

Bengaluru’nun Ölümcül Tuzakları

Alt yazıları göster



Bir kadın ve oğlu, Namma Metro sütununun inşası için bir demir çubuk takviye kafesinin üzerlerine çarpması sonucu öldü.




Her ikisi de hipotansif şokun neden olduğu kalp durmasından öldü. Doktor, şiddetli kan kaybının düşük tansiyona neden olduğunu ve bunun da kalp krizine yol açtığını söylüyor




Kaza, inşaat halindeki Blue Line’da (KR Puram-Hebbal-Kempegowda Uluslararası Havaalanı) sabah 10.00 sıralarında meydana geldi.




BMRCL yetkilileri, bunun bir metro inşaat sahasında meydana gelen bir kaza sonucu ilk kez sivil ölümlerinin bildirildiğini iddia etti.




218 Nolu İskele için inşa edilen takviye kafesi dört kişilik aileye düştü: yazılım mühendisi Tejaswini Sulakhe, eşi Lohith V Sulakhe ve ikiz çocukları Vihan L Sulakhe ve Vismitha L Sulakhe.




Takviyenin hareket etmemesi için dört bir yanından demir halatlar bağlandı. Ancak kablolardan biri koptu.




Başbakan Basavaraj Bommai, kazayla ilgili ayrıntılı soruşturma talimatı verdi.




Bommai, bunun talihsiz bir olay olduğunu ve herhangi bir hata bulunursa katı önlemler alınacağını söyledi.




Olayın ardından mahalleli ve vatandaşlar kısa sürede eylem yaptı.




Govindapura polisi, Namma Metro şantiye mühendisleri ve müteahhidi, BMRCL şantiye denetçileri ve diğerlerine karşı cezai ihmal davası açtıklarını söyledi.




Görgü tanıkları ve HBR Layout sakinleri trajedinin ardından şokta. Genel his, bunun olmasını bekleyen bir felaket olduğu yönünde.




Geçen yıl Kasım ayında, Merkezi İpek Tahtası-KR Puram’ın (Mavi Hat) bir parçası olan HSR Layout’ta bir iskele inşaatı için takviye demirleri devrildi, ancak şans eseri kimse yaralanmadı.




ORR’deki iskelelerin ortalama yüksekliği yaklaşık 40 fit iken, Aşama 1’de 30 fitten azdı.




Yolun eğimleri ve eğimleri ve viyadükler gibi diğer yüksek yapıların varlığı dahil olmak üzere çeşitli faktörler sütunların yüksekliğini belirler.




IISc profesörü, BMRCL’nin gelecekte bu tür olaylardan kaçınmak için tüm kontrol listelerinin takip edilmesini sağlaması gerektiğini söylüyor




Kalıp yapımı sırasında kafes desteği metodolojisi araştırılmalıdır. Oldu, diyor eski BMRCL mühendisi.




Olay yerinde bulunanlar



Bangalore Metro Raylı Şirketi Limited (BMRCL) üç mühendisi görevden aldı ve müteahhitlik firması Nagarjuna İnşaat Şirketi’ne (NCC). Ayrıca kazanın meydana geldiği Central Silk Board-KR Puram-Kempegowda Uluslararası Havalimanı bölümündeki tüm yüksek iskelelerdeki (12 metreden fazla) çalışmaları askıya aldı.
Karnataka İçişleri Bakanı Araga Jnanendra öyle dedi sanık FIR’de isimleri arasında 1 numaralı sanık olarak NCC, A2 ila A6 olarak beş görevlisi ve A7 ve A8 olarak iki BMRCL görevlisi yer alıyor. Adlandırılmış NCC memurları, genç mühendislerdir. Prabhakaryönetmen Chaitanya, özel proje yöneticisi Mathai, proje yöneticisi Vikas Singh ve görevli Lakshmipathi. İçişleri Bakanı Jnanendra, BMRCL yetkililerinin Baş Mühendis Yardımcısı Venkatesh Shetty ve İcra Mühendisi Mahesh Bendekari olduğunu söyledi.

İzleyin: Bengaluru Metro sütunu çökmesi vakası hakkında bilmeniz gereken her şey


İzleyin: Bengaluru Metro sütunu çökmesi vakası hakkında bilmeniz gereken her şey


Bildirilen kaynaklara göre dokuzuncu sanık, BMRCL’de çalışan genç bir mühendis. DCP (Doğu) Bheemashankar S Guled, davadaki dokuz şüphelinin adlarının FIR’a eklendiğini doğruladı ve polisin, tüm şüphelileri sorgulayıp FSL’nin raporunu doğruladıktan sonra kazanın sorumlularını tespit edebileceğini söyledi. ve IISc uzmanları.

BMRCL yetkililerinin kaza mahallinde çalışma yapanların isimlerini polise teslim etmesiyle şüphelilerin kimlikleri belirlendi. Metro direklerinin nasıl yapıldığını anlama sürecindeyiz. Onsuz, soruşturma devam edemez.
BMRCL’nin baş mühendisi ve BBMP’nin yol ve viyadük bölümünün yönetici mühendisi durumu açıklamak için Çarşamba günü olay yerinde yetkililerimize katıldı.” dedi. BMRCL direktörü Anjum Parwez, “Projeden sorumlu üç yetkiliyi görevden aldık: baş mühendis yardımcısı, yönetici mühendis ve yardımcı mühendis” dedi. “NCC’ye haber verdik. Raporu IISc’den aldığımızda aşağıdaki eylem gerçekleştirilecektir.

Bengaluru Metro Sütunu Çöküşü Davası: Karnataka İçişleri Bakanı katı önlemler sözü verdi


Bengaluru Metro Sütunu Çöküşü Davası: Karnataka İçişleri Bakanı katı önlemler sözü verdi


Hatayı belirlemek için RITES’ten bir ekiple görüştük. Parwez, sorunları çözmek için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz” dedi. TOI’nin NCC’ye gönderdiği e-posta, Çarşamba akşamı geç saatlere kadar yanıt alamadı. “Bu koridorda 12 metreden yüksek iskelelerde çalışmayı güvenlik önlemleri alana kadar durdurma kararı aldık.
Örneğin, bu koridordaki bazı sütunların yüksekliği 15 ila 22 metredir” diyor Parwez. Çarpan takviye kafesi, 5,5 metre yüksekliğinde bir sütun inşa etmekti. Kalifiye olmayan işçi çalıştırılmasıyla ilgili şikayetlerle ilgili olarak şunları söyledi: “Demiryollarında çalışmış olanları işe alıyoruz. BMRCL’nin sözleşmeli olarak çalışan çok sayıda memuru var.”