Bangladeşli çift bagaj gecikmesi nedeniyle havayoluna dava açtı, 25.000 Rs kazandı | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
BENGALURU: Bangladeşli bir çift Udaypur Rajasthan’da, IndiGo havayollarının varış noktasına ulaştıktan sonra bile kontrol edilmiş bagajlarını teslim edememesi nedeniyle üzücü bir zaman geçirdi. Kaldıkları süre boyunca yeni giysiler ve banyo malzemeleri almak zorunda kaldılar. Hizmet eksikliğine kızan ikili, tüketici mahkemesine gitti ve mahkeme masrafları için 5.000 Rs dışında 20.000 Rs tazminat kazandı.
devam et Raman Nagar sakinler Thomas Vellapally51 ve kadın Sunitha Vellapally50 yaşında, 31 Ekim 2021’de Bengaluru’dan Udaipur’a giden uçağa bindi. Udaipur’a indiklerinde bagajlarının ulaşmadığını fark ettiler ve havayolu yetkililerine şikayette bulundular. Ertesi gün bagajları da inmedi ve bu da kazaya neden oldu. Vellapalli’ler giysilere ve diğer eşyalara 1,2 lakh Rs’den fazla harcamak.
2 Kasım 2021’de Bengaluru’ya dönmek için otellerinden ayrıldıklarında personel bagajları onlara teslim etti.
Havayolu, çifte 1.000 Rs değerinde bir seyahat kuponu vermeyi teklif etti, ancak bunu reddettiler. IndiGo havayolu işletmecileri Interglobe Aviation Limited’i Bengaluru’daki bir tüketici mahkemesinde dava ettiler.
Yolcuların avukatı davasını sunarken, IndiGo’nun avukatı, olay Udaipur’da meydana geldiği için Bengaluru mahkemesinin davaya bakma yetkisi olmadığını söyledi. Havayolu, bagaj teslimindeki gecikmenin Bengaluru’daki Kempegowda Uluslararası Havalimanı’nda (KIA) o gün 7.000’e kadar bagaj teslimatına neden olan bir konveyör bandı sorunundan kaynaklandığını iddia etti. 1972 Hava Yoluyla Taşıma Yasası’nın 22(2) Kuralına göre, bagajın kaybolması, hasar görmesi veya gecikmesi durumunda maksimum 25.000 Rs ödenebilir ve bu durumda mücbir sebep vardır ve bu nedenle davanın reddedilmesi gerekir. avukat yalvardı.
9 Aralık 2022’de Şehrin Tüketici Mahkemesi yargıçları, kurbanlar Bengaluru’da ikamet ettikleri ve şehirden kaçtıkları için forumun davaya bakma yetkisine sahip olduğunu kaydetti. Yargıçlar, IndiGo temsilcilerinin bagaj gecikmesiyle ilgili bir sorun olduğunu iddia ettiğini ancak bunu kanıtlayacak herhangi bir rapor veya kanıt sunamadıklarını kaydetti.
Yargıçlar, havayolunun çifte tazminat olarak her birine 10.000 Rs ödemesine karar verdi. Bunun dışında mahkeme masrafları için karardan sonraki 30 gün içinde 5.000 Rs ödemek zorundadır.