Bengaluru dünyanın en işlek ikinci şehri; geçen yıl şehirde 10 km yol kat etmek ortalama 29 dakika sürdü: Trafik Endeksi | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
BENGALURU: Bengaluru, şehir merkezine göre 2022 yılında dünyanın en kalabalık ikinci şehri seçildi (BBMP alanı) kategorisine göre trafik indeksi Hollanda konumu tarafından yayınlandı teknoloji uzmanı TomTom.

Ortalama olarak, Bangladeşlilerin 2022 yılına kadar CBD bölgesinde 10 km’yi kat etmesi 29 dakika 10 saniye sürdü.
Şehir merkezinde trafiğin yoğun olduğu saatlerde ortalama hız 2021’de 14 km/s iken 18 km/s idi.
Rapor, Londra’nın trafiğe en yatkın şehir merkezi olduğunu ve taşıtların 10 km’yi kat etmesinin 36 dakika 20 saniye sürdüğünü belirtti.

Bengaluru'nun trafik ışıklarındaki küçük kırmızı kalpler ne anlama geliyor?


Bengaluru’nun trafik ışıklarındaki küçük kırmızı kalpler ne anlama geliyor?


Şehir merkezi kategorisinde trafik sıkışıklığı nedeniyle İrlanda’nın Dublin kenti üçüncü olurken, onu Japonya’da Sapporo, İtalya’da Milano ve Hindistan’da Pune (altıncı) izledi.
Hindistan’daki diğer sıkışık şehirler Yeni Delhi (34) ve Mumbai (47) idi.
Metro alanı kategorisinde en sıkışık Bogota’yı, ardından Manila, Sapporo, Lima, Bengaluru (beşinci), Mumbai (altıncı), Nagoya, Pune, Tokyo ve Bükreş izliyor.
Büyükşehir bölgesinde Bangladeşlilerin 10 km’yi tamamlaması 23 dakika 40 saniye sürdü.
Ortalama hız 22 km/s idi.
Şehir merkezi, şehrin en işlek bölgelerini kapsayan 5 km yarıçaplı bir kentsel alandır.
Metro alanı, yakın çevredeki kentsel ve kırsal alanlar da dahil olmak üzere tüm bölgenin trafiğini ölçer.
Bengaluru, 2021’de en kalabalık 10. şehir oldu ve 2020’de altıncı oldu.
Bu yıllarda bir şehrin şehir merkezi ve metro bölgelerine bölünmesi yoktu.
Rapor, 2022’de Bengaluru’nun merkezinde seyahat etmek için en kötü günün 15 Ekim Cumartesi olduğunu belirtti.
O gün şehir merkezinde 10 km’lik ortalama yolculuk süresi 33 dakika 50 saniyeydi.
Aslında, geçen yıl Bengaluru’da ortalama seyahat süresi arttı.
Veriler, Bengaluru’da 10 km’yi katetmek için geçen ortalama sürenin 40 saniye arttığını gösteriyor.
Bangladeşliler 260 saat (10 gün) araba kullanırken ve 134 saat trafik sıkışıklığı nedeniyle geçirdiler.
Serbest bırakılan emisyonlar (yıllık), 1009 kg CO2 emisyonu ve tıkanıklık nedeniyle 275 kg idi.
En yoğun yoğun saat Cuma günü 18:00 ile 19:00 arasıydı. 10 km sürüş ortalama olarak: 37 dakika 20 saniye sürdü.
Bir gün (Cuma) evden çalışmak yılda 52 saat zaman ve 201 kg CO2 tasarrufu sağlayabilir.
Üç gün (Cuma, Pazartesi, Perşembe) evden çalışmak 157 saat ve 603 kg CO2 tasarrufu sağlar.
Sabah koşuşturmacasında, Bangladeşliler her 10 km’lik yolculukta 15 dakikadan fazla ve akşam saatlerinde 10 km’lik yolculukta 20 dakikadan fazla zaman harcadılar.
Sabah sürüşü sırasında ortalama hız 19 km/s ve akşam yoğun saatlerde 16 km/s idi.
TomTom Trafik Endeksi, altı kıtada 56 ülkede 389 şehri kapsar ve dünya çapındaki şehirleri seyahat süreleri, yakıt maliyetleri ve CO2 emisyonlarına göre ölçer ve şehir bazında bilgilere ücretsiz erişim sağlar.
Dünyanın en kalabalık şehirleri (metropol bölgesi)
Derece | şehir | Ort. Km başına seyahat süresi | Yoğun saatlerde ortalama hız
1. Londra | 36dk 20s | 14 km/s
2. Bangalor | 29 dakika 10s | 18 km/s
3. Dublin | 28dk 30s | 17 km/s
4. Sapporo | 27dk 40s | 19 km/s
5. Milano | 27 dakika 30 sn | 18 km/s
6. Poona | 27 dakika 20 sn | 19 km/s
7. Bükreş | 27 dakika 20 sn | 17 km/s
8. Lima | 27dk 10s | 18 km/s
9. Manila | 27 dakika | 20 km/s
10. Bogotá | 26 dakika 20 sn | 19 km/s
Hindistan’daki Diğer Meşgul Şehirler (Şehir Bölgesi)
34. Yeni Delhi | 22dk 10s | 24 km/s
47. Bombay | 21 dakika 10s | 24 km/s