Bengaluru: Kullanımdan kaldırılan cihazlar, Kempegowda Uluslararası Havaalanı pistindeki operasyonları riskli hale getiriyor | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
BENGALURU: Şok edici bir ilgisizlik durumunda, kötü hava ve görüş koşullarında uçağın Kempegowda Uluslararası Havalimanı’nın kuzey pistine güvenli bir şekilde inişini sağlayan önemli hava ekipmanı, terminalin meteoroloji departmanına yapılan çok sayıda şikayete rağmen aylardır kullanılamıyor.
Uçuş inişleri sırasında ciddi bir güvenlik riski oluşturmasına ek olarak, bu durum, havaalanının tüm operasyonunun güney pistine kaydırılmak zorunda kaldığı Çarşamba sabahı gibi sisli koşullarda pistin kapatılmasına neden olarak tıkanıklığa neden oldu. uçak ve gecikmelere neden oldu. uçuş operasyonları.
Kaynaklar kia dedi pistin görüş mesafesi (RVR) aletli iniş takımının parçası olan cihazlar KEDİ Onu kuzey pistine kurdum ve aylarca geçersiz kaldı, bu da pisti son derece tehlikeli ve yoğun sis ve şiddetli yağmur sırasında iniş yapan uçaklar için kullanışsız hale getirdi.
“Sert hava koşullarında kuzey pistinin engelli durumu nedeniyle, uçuş operasyonları tamamen güney pistine kaydırıldı ve bu da pisti uçuşlarla tıka basa doldurdu. Sisli koşullar havaalanı yetkililerini kuzey pistini kapatmaya zorladığında Çarşamba sabahı ortaya çıkan olay buydu. Güney Kıdemli bir havaalanı yetkilisi TOI’ye verdiği demeçte, pist tüm kargoyu görüş geri gelene kadar aldı, bu da uçuş gecikmelerine ve bir sapmaya neden oldu” dedi.
Bengaluru Havalimanı’ndaki RVR ve CAT dahil olmak üzere hava durumu araçları, Hindistan Meteoroloji Departmanı tarafından yönetilmektedir (imd), KIA’da özel bir ofisi olan.
Bangalore International Airport Ltd’den (BIAL) ve hava trafik kontrolü de dahil olmak üzere diğer havaalanı yetkililerinden temsilciler, defalarca IMD yetkililerine kuzey pistindeki RVR ekipmanının onarılması gerektiğini tavsiye ettiler. Bir BIAL kaynağı, “Açık havada, RVR cihazı iniş ve kalkış için önemli değil, ancak sert havalarda çok önemlidir. Burada kış geldiğinde, pilotların kuzey pistine inmesine yardımcı olmak için RVR’yi tamir etme zamanı geldi” dedi.
Güney pisti, yani KAT II ve CAT III uyumlu, aşırı sis ve düşük görüş koşulları sırasında inişlere yardım edebilen geliştirilmiş bir RVR’ye sahiptir.
Kuzey pistinde RVR değeri 550 metre ve üzeri olduğunda uçuş operasyonları güvenli olurken, güney pisti 50 metreye kadar RVR değerlerine sahip uçakların inişini ve 125 metrede kalkışını kolaylaştırabiliyor.
Güney pistinin kullanılması, daha uzun ve terminalden daha uzak olduğu için daha fazla yakıt tüketimine neden olur.
TOI, Bengaluru havaalanındaki IMD ofisi ile temasa geçtiğinde, personel kuzey pistindeki RVR ekipmanının çalışmadığını ve havaalanı yetkililerine sis sırasında güney pistini kullanmalarının tavsiye edildiğini doğruladı. Kıdemli IMD yetkililerine ulaşılamadı, ancak departmandaki kaynaklar davanın beklemede olduğunu ve yeni cihazların geldiğini ve kurulmayı beklediklerini söyledi.
KIA’yı yöneten BİAL, bu konudaki sorulara Perşembe akşamına kadar yanıt vermedi.