BENGALURU: Erişim kontrollü son teknoloji Bengaluru-Mysuru karayolu Karnataka parlamento seçimleri öncesinde BJP ile iki muhalefet partisi arasında siyasi mücadelenin mekanı haline geldi.
Rotanın bir kısmı halihazırda kullanımda olsa da, tamamen tamamlandığında Mysuru ve Bengaluru arasındaki ortalama seyahat süresinin mevcut 180 dakikadan 75 dakikaya düşürülmesi bekleniyor. Ekonomik büyümeyi de hızlandırması bekleniyor. Ancak bu potansiyel faydalar, şahıs şirketi için verilen siyasi mücadelede gölgede kalmış görünüyor.
BJP, 8.500 Rs’ye mal olan 118 km’lik 10 şeritli yolu Eski Mysuru bölgesindeki en büyük başarısı olarak sunmaya kararlıyken, Kongre ve JD(S) iddiada delikler açtı.
Otoyol, JD(S) ve Kongre kaleleri olarak kabul edilen Bengaluru Urban, Ramanagara, Mandya ve Mysuru bölgelerinden geçer. BJP, karayolunu, milletvekili seçimlerinde büyük kazanımlar elde etmeyi umutsuzca umduğu bölgede ekonomik refahın habercisi olarak tanıtıyor.
Bununla birlikte, BJP’nin otoyolu kalkınma taahhüdünün bir örneği olarak sergileme planının kendi sorunları vardı. Yerel halkın kısa mesafeler için bile ağır geçiş ücretlerinin toplanmasına olan öfkesi, resmi açılıştan sonraki bir hafta içinde bazı bölgelerin sular altında kalması, siyasi açıdan önemli Ramanagara ve Mandya semtlerindeki büyük şehirlere erişim yollarının olmaması ve bitmemiş işler faktörlerdir. muhalefet partilerinin BJP’nin iddialarını sorgulamak için çırpındığını.
Siyasallaştırmanın mezhepsel bir tonu da var: BJP ve Sangh Parivar, Tipu Sultan’ı öldürdüğüne inandıkları iki Vokkaliga liderinin – Urigowda ve Nanjegowda – isimlerine atıfta bulunurken, JD(S) ve Kongre bu iki karakteri hafife alıyor. ortak hayal gücünün uydurmaları.
Karayolu üzerinde Urigowda ve Nanjegowda ile olan kavis son dakikada Adichunchanagiri kahini BalagangadharanathSwami ile bir kavisle değiştirildi.
Bazı siyasi analistler, kötü planlamanın BJP’nin Vokkaliga kuşağına girme girişimlerine zarar verdiğini söylüyor. “Birinci sınıf bir otoyol inşa etmesine rağmen, BJP bir temettü elde edemedi. Siyasi bir gözlemci olan Vishwas Shetty, “Büyük ölçüde kendi ihmallerinden dolayı eleştirilerle karşılaşmaya devam ediyor” dedi.
Ancak BJP Milletvekili Aravind Bellad, yaydıklarını iddia ettiği “gerçek olmayanların” bedelini muhalefetin “ödeyeceğinden” emin. Bellad, “Mega altyapı projesi, eyaletin ulaşım ve lojistik manzarasında devrim yaratacak” dedi. “Projenin ticareti canlandırması ve eyaletin genel ekonomik büyümesine büyük bir destek sağlaması bekleniyor. Özellikle Ramanagara’da emlak sektörü üzerinde de önemli bir etkisi olması bekleniyor. Ne yazık ki muhalefet partileri siyasi çıkarları için pişman olacakları yalanlar yayıyorlar. ”
Yanlış İddialar: Kongre
Ancak kıdemli kongre yetkilisi ve eski PWD bakanı HC Mahadevappa, “BJP otoyol için tam kredi almaya çalışıyor, bu doğru değil. Projenin planı ilk olarak Kongre tarafından 2013’ten 2018’e kadar eyaletten sorumluyken ortaya çıktı. Siddaramaiah liderliğindeki hükümet aynı zamanda tüm arazi edinimini de yaptı. O zamanki NDA hükümetinin merkezdeki engelleri nedeniyle proje başlatılamadı. ”
JD(S), otoyolun “zengin yanlısı” olduğu ve iki şehir arasındaki yol boyunca kasaba ve şehirlerde yaşayan fakir insanlar için pek kullanılmadığı anlatısına odaklanmaya çalıştı.
Eski başbakan ve üst düzey JD(S) yetkilisi HD Kumaraswamy, otoyolun 6.000 ailenin geçim kaynağını vuracağını çünkü oteller, benzin pompaları ve incecik ağ birimleri de dahil olmak üzere 2.600 küçük ve orta ölçekli işletmenin banliyö işinden mahrum kalacağını söyledi. Kumaraswamy, “Otoyol, Mandya ve Ramanagara bölgelerindeki insanlar için bir ölüm çanı” dedi.