Bengaluru-Mysuru Otoyolu kaos içinde, yeni gişelerde protestolar | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod


BENGALURU: Salı günü yeni açılan Kaniminike gişelerinde kitlesel kaos ve trafik sıkışıklığı bildirildi Bengaluru-Mysuru karayolu.


1/10

Geçiş ücreti tahsilatı başlarken Bengaluru-Mysuru Otoyolunda kaos

Alt yazıları göster



Bengaluru-Mysuru Otoyolunda geçiş ücretinin ilk günü, işe gidip gelenler arasında kafa karışıklığına neden oldu.




Otoyol trafiği sıkışıklığına, arabalardaki etiket tarayıcılarına çarpan hatalı gişe makineleri neden oldu.




Bidadi sanayi bölgesine çalışmak üzere giden sürücüler, çiftçiler ve işçiler mahsur kaldı.





Aktivistler ve avukatlar protestolar düzenlediler ve daha sonra tutuklandılar.







Sınavlara giden öğrenciler BMTC otobüslerinde mahsur kaldı.




Geçiş ücretinin tahsil edildiği ilk gün FASTag sahibi olmayan çok sayıda sürücü cezayı ödemek zorunda kaldı.




Gişe memurlarına tarlalarını ziyaret etmelerine izin verilmesi için yalvardılar. Birçoğu ödeyemedi.




Salı günü Bengaluru’daki Bengaluru-Mysuru Otoyolu’nda araçlar geçiş gişelerinden geçiyor.




Başbakan Narendra Modi tarafından açılışı yapılan Bengaluru-Mysuru Otoyolu’ndan bir görüntü.





Öfkeli taşıtlar, e-yolda kısa mesafeler için bile daha yüksek ücret alınmasını protesto ederken, servis yolunun kapalı olması ve hatalı barikatlar ve hatalı FASTag tarayıcıları gibi teknik aksaklıklar durumu karmaşıklaştırdı.
Çim taşıyan bir çiftçi Kengeri-Kumbalagod bölgesi Hoş olmayan bidadi (30 km’den daha az uzaklıkta) onun içinde Martı 800 Salı günü Kaniminike Meydanı’nda 270 Rs – 135 Rs’nin iki katı – öksürmesi istendiğinde hayatının korkusunu yaşadı. Servis yolu kapandığı için çiftçinin karayolunu kullanmaktan başka çaresi kalmadı.
Ancak çiftçinin, e-yolda sadece 18 km seyahat ederken, 55 km’lik Bengaluru-Nidaghatta şeridi için geçerli olan 270 Rs’lik bir geçiş ücretini neden ödemek zorunda kaldığına dair hiçbir fikri yoktu. Arabasında FASTag etiketi olmadığı için normal geçiş ücretinin iki katını ödemesi söylendi.
Ücret toplama sabah 8’de başladığında, daha kısa mesafelerde seyahat eden binlerce yolcu Kaniminike’de protestolar düzenleyerek büyük bir trafik sıkışıklığına neden oldu.
Srinivas VAHindistan Ulusal Karayolları Kurumu, Bengaluru-Mysuru bölümü yöneticisi, hafta sonu daha kötü trafik sıkışıklığı olasılığından endişe duyarak, otoyolda daha kısa mesafelerde seyahat edenler için daha rasyonel bir geçiş ücreti belirlemek için çaba sarf edildiğini söyledi.
“İşe gidip gelenler, kat etmeleri gereken kısa mesafe için çok fazla olduğunu söyleyerek aniden geçiş ücretini ödemeyi reddettiler. Ama ne yapabiliriz? Polisler sadece emirleri uyguluyordu.”
Başka bir çiftçi olan Rajanna, “Otoyolda sadece yarım kilometrelik yolculuk için 270 Rs ücret alıyorlar. Servis yolu bir saat önce kapatıldı ve daha kısa mesafeler kat eden çiftçilere geçiş izni verilmedi. Ben hiç para kazanmıyorum.” günlük olarak böyle saçma bir ücreti ödemeye yetecek kadar. Param olsaydı, çiftliğimde bir işçi tutardım. Hükümet müdahale etmeli.’
“Para ödemekte bir sıkıntım yok ama daha otoyol çalışması bitmemişken haber vermeden bizden nasıl ücret alıyorlar? Bırakın servis yolunu, daha ana yol bile bitmemiş. Peki biz niye 135 bin lira ödeyelim. Bidadi’ye mi gidiyorsun?” dedi bir yolcu.
Ücret, dört tekerlekli araçlar için 135 Rs’den otobüsler için 880 Rs’ye kadar değişmektedir. FASTag etiketi olmayan araçlar, geçiş ücretinin iki katını ceza olarak ödeyecek.
Sabah trafiğin yoğun olduğu saatlerde trafiğe takılan çok sayıda öğrenci sınavlarını kaçırdı. Turistler de trafiğin uğultusuna şaşırdı.
-Tushar Hegde’nin katkısıyla