THIRUVANANTHAPURAM: Devletin mali durumuna ilişkin bir analiz, toplam borcun son beş yılda %80 arttığını gösteriyor. Toplantıda mevcut olan verilere göre, Kerala’nın toplam borcu 2016-2017’de 1.86.453,86 Rs idi ve 2021-22’de %80,01 artışla 3.35.641,15 Rs’ye yükseldi. Borç artış oranı bu yıllarda %10’dan fazlaydı ve bir önceki mali yıla göre en yüksek seviye 2016-17’de %18,48 oldu.
Hükümet benzeri görülmemiş bir mali krizle karşı karşıya olduğunu kabul etse de, nedenlerin kontrolünün dışında olduğunu söyledi. Bir önceki mali yıla kıyasla, bu yılki gelir açığı sübvansiyonunun 6.716 Rs düştüğünü ve Merkezin ayrıca devlet kurumları aracılığıyla verilen kredilere atıfta bulunarak Kerala’nın kredi limitini 24.638,88 Rs azalttığını iddia etti (okuma) KIIFB) devlet borcu olarak ele alarak.
Bu arada uzmanlar, artan ulusal borcun doğrudan hükümetin KIIFB gibi kurumlar aracılığıyla fon toplamasına bağlanabileceğine inanıyor.
“Bu doğrudan KIIFB gibi kurumların kredi almak için kullanılmasıyla alakalı. CAG’nin KIIFB aracılığıyla toplanan paraların devlet borcu olarak kabul edilmesini tavsiye etmesinin ana nedeni, sonuçta hepsinin devlet hazinesi tarafından karşılanmasıdır. Hazineye giden motorlu taşıtlar vergisi ve petrol vergisi ile birlikte hükümetin devlet garantisi, KIIFB’nin kredi toplamasına izin veriyor” dedi. maria george.
Hükümet tarafından piyasadan alınan krediler, Nabard, Hudco, LIC, GIC gibi kurumlar ve 2016-17’de dış destekli projeler için dış krediler 16.151,89 Rs’ye ulaştı. Bu, 2020-21’de 25.041,51 Rs’ye (merkezin borç vermede biraz gevşemeye izin verdiği Covid-19 sırasında) zirve yaptı ve 2021-22’de 20.292,82 Rs’ye düştü. Cari mali yılın 31 Ekim’ine kadar Kerala, kredi olarak 5.135,2 Rs crore kullandı.
Mali krizin nedeni, hükümetin sübvansiyonlardaki ve piyasa kredilerindeki azalmayla orantılı olarak harcamalarını sınırlayamamasıdır. Kerala’daki kriz, toplam borç rakamlarına yüzde olarak yansıdı. GSDPbütçe tahminlerine göre (2022-23) şu anda %37,18’dir.
“15. Finans Komitesinin tavsiyelerine göre, daha önce %29 olan bu oran %25 ile sınırlandırılmalıdır. Center, PSU’lar için devlet garantisinin, PSU’nun arızalanması durumunda geri ödeyeceği devletin garantisi olduğundan, devletin kendi sorumluluğu olarak görülmesi gerektiğini söylemişti. Bu hesaba katılırsa, GSDP’nin bir yüzdesi olarak borç artmaya devam edecek ve bu da mali durumun ne kadar ciddi olduğunu gösteriyor” dedi.
Hükümet Merkezi, gelirdeki düşüşten azaltılan sübvansiyonu sorumlu tutarken, 2020-21’den 2025-26’ya kadar 15. Finans Komitesi tarafından tavsiye edildiği üzere, gelirdeki düşüş için sübvansiyonun büyük kısmını Kerala alıyor. Eyalet, hibeyi alan diğer 16 eyaletle karşılaştırıldığında en yüksek olan 53.137 Rs aldı.
Hükümet benzeri görülmemiş bir mali krizle karşı karşıya olduğunu kabul etse de, nedenlerin kontrolünün dışında olduğunu söyledi. Bir önceki mali yıla kıyasla, bu yılki gelir açığı sübvansiyonunun 6.716 Rs düştüğünü ve Merkezin ayrıca devlet kurumları aracılığıyla verilen kredilere atıfta bulunarak Kerala’nın kredi limitini 24.638,88 Rs azalttığını iddia etti (okuma) KIIFB) devlet borcu olarak ele alarak.
Bu arada uzmanlar, artan ulusal borcun doğrudan hükümetin KIIFB gibi kurumlar aracılığıyla fon toplamasına bağlanabileceğine inanıyor.
“Bu doğrudan KIIFB gibi kurumların kredi almak için kullanılmasıyla alakalı. CAG’nin KIIFB aracılığıyla toplanan paraların devlet borcu olarak kabul edilmesini tavsiye etmesinin ana nedeni, sonuçta hepsinin devlet hazinesi tarafından karşılanmasıdır. Hazineye giden motorlu taşıtlar vergisi ve petrol vergisi ile birlikte hükümetin devlet garantisi, KIIFB’nin kredi toplamasına izin veriyor” dedi. maria george.
Hükümet tarafından piyasadan alınan krediler, Nabard, Hudco, LIC, GIC gibi kurumlar ve 2016-17’de dış destekli projeler için dış krediler 16.151,89 Rs’ye ulaştı. Bu, 2020-21’de 25.041,51 Rs’ye (merkezin borç vermede biraz gevşemeye izin verdiği Covid-19 sırasında) zirve yaptı ve 2021-22’de 20.292,82 Rs’ye düştü. Cari mali yılın 31 Ekim’ine kadar Kerala, kredi olarak 5.135,2 Rs crore kullandı.
Mali krizin nedeni, hükümetin sübvansiyonlardaki ve piyasa kredilerindeki azalmayla orantılı olarak harcamalarını sınırlayamamasıdır. Kerala’daki kriz, toplam borç rakamlarına yüzde olarak yansıdı. GSDPbütçe tahminlerine göre (2022-23) şu anda %37,18’dir.
“15. Finans Komitesinin tavsiyelerine göre, daha önce %29 olan bu oran %25 ile sınırlandırılmalıdır. Center, PSU’lar için devlet garantisinin, PSU’nun arızalanması durumunda geri ödeyeceği devletin garantisi olduğundan, devletin kendi sorumluluğu olarak görülmesi gerektiğini söylemişti. Bu hesaba katılırsa, GSDP’nin bir yüzdesi olarak borç artmaya devam edecek ve bu da mali durumun ne kadar ciddi olduğunu gösteriyor” dedi.
Hükümet Merkezi, gelirdeki düşüşten azaltılan sübvansiyonu sorumlu tutarken, 2020-21’den 2025-26’ya kadar 15. Finans Komitesi tarafından tavsiye edildiği üzere, gelirdeki düşüş için sübvansiyonun büyük kısmını Kerala alıyor. Eyalet, hibeyi alan diğer 16 eyaletle karşılaştırıldığında en yüksek olan 53.137 Rs aldı.