Thiruvananthapuram: batı kıyısı kanalının yenilenmesinin bir parçası olarak planlanan geçiş odaklı bir gelişme ile bölgedeki ilk projeyi başlatıyor; eyalet hükümeti prensipte bir turizm projesinin uygulanmasına izin verdi. Chilak korosu Varkala’da tünel. Hükümet, KIIFB fonlarını kullanarak turizm projesini 19.1 Rs tutarında uygulama izni verdi. Bu alandaki turizm potansiyelinin araştırılmasına yönelik çalışmadan sorumlu ajans bir ön teklif sunmuştur.
Notta, Chilakkoor tüneli çevresindeki bölgenin önemli bir turizm noktası olarak geliştirilebileceği ve bunun Varkala’daki turizm sektörünü canlandıracağı ve özel yatırımı çekeceği belirtiliyor. Projenin Arivalam ve Thottilpalam arasındaki 3,5 km’lik bir alanda yürütülmesi önerilmiştir. Kanal yenileme planının özel aracı olan Kerala’daki sınırlı su yolları ve altyapı, KIIFB’den mali yardım isteme teklifini hükümete iletti. İlk proje üç kategoride gerçekleştirilecek.
Arivalam – Vettoor kanalı boyunca, 2 km’lik bir mesafe boyunca palmiye/meyve ağaçları ve minimum fidanlık/duvarcılık/çitleme ile sahil yolu boyunca çevre düzenlemesi, Arivalam – Vettoor boyunca 2 km mesafede patika/bisiklet yolu gerekli istinat duvarları ve kanal kenarı, her iki tarafta oturma yerleri, elektrik direkleri vb., yaya köprüsü, oturma yerleri/büfeler ve plaj alanı boyunca diğer tesisler önerilmiştir Arivalam Vettoor sahil.
Kanal kenarı boyunca istinat duvarı ile mevcut yolun iyileştirilmesi, yayaların kolay ulaşımı için yürüyüş yolu oluşturulması, tünelin güney tarafında teraslama ve çevre düzenlemesi de gerçekleştirilecektir.
Gerekli istinat duvarları, kanal ve yol seviyesinde yürüyüş yolları/bisiklet yolu ile basamaklı teraslı bitkilendirme, dış mekan mobilyaları, yükseltilmiş izleme platformları, elektrik direkleri, yaya köprüsü, tepenin tepesinde asma izleme pavyonu ve diğerleriyle birlikte mevcut yol boyunca kuzey tarafı peyzajı ve teraslama hizmetler ve altyapı önerilmiştir.
Akkulam-Kollam Kanalı uzantısı, Kanal Koridorunda önerilen geçişe yönelik geliştirmenin bir parçası olarak bir taslak planın hazırlanması için pilot aşamada seçilen iki bölgeden biridir. Kerala su yolu altyapısı daha önce, batı kıyısı kanalı için kapsamlı bir ana planın hazırlanmasının bir parçası olarak, kanalın her bir bölümü için taslak planlar hazırlamak üzere prensipte izin almak için bir talepte bulunmuştu.
Öneri, kanalın gelişiminin bir parçası olarak koridorda ekonomik kalkınma potansiyelini belirlemek ve iş fırsatları yaratmaktır. Kovalam-Akkulam ve Akkulam-Kollam bu proje için belirlenen 13 yol arasındadır. Taslak planın yaklaşık 4 milyon Rs’ye mal olması bekleniyor.