Dallas hava gösterisi kazası için yükseklik uyarısı yok: rapor

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
DALLAS: Çarşamba günü yayınlanan federal bir rapora göre, Dallas’taki bir hava gösterisinde altı kişiyi öldüren havada çarpışmadan hemen önce, bir grup tarihi savaş uçağına önceden herhangi bir irtifa koordinasyon planı olmaksızın bir bombardıman oluşumunun önünde uçmaları söylendi. piyasaya sürülmüş. Rapor, kazanın nedeni hakkında bilgi vermiyor.
P-63 Kral Kobra Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu’nun ön bulgularına göre, savaş uçağı 12 Kasım’da II.
Uçaklardaki altı kişinin tamamı – savaş pilotu ve bombardıman pilotu, yardımcı pilot ve üç mürettebat – her iki uçak da uçuş sırasında bozulduğunda, bombardıman uçağı alev alıp çarpma anında patladığında öldü.
NTSB, uçuş öncesi brifinglerde veya uçaklar havadayken irtifa koordinasyonu olmadığını söyledi. Rapor, Kingcobra’nın üç avcı oluşumunda üçüncü olduğunu ve B-17’nin beş bombardıman oluşumundan sorumlu olduğunu söyledi.
NTSB sözcüsü Eric Weiss, teşkilatın kazaya neden olan manevra sırasını belirlemeye çalıştığını söyledi. Ayrıca, bu tür hava gösterilerinin normalde irtifa çatışmasını önleme planları olup olmadığını da inceler.
Weiss, “Bunlar tam olarak araştırmacılarımızın sorduğu türden sorular.” Dedi. “Süreç neydi? Doğru süreç nedir? Ve ne oldu?”
John göndermek50 yıldan fazla deneyime sahip eski bir havayolu kaptanı, NTSB’nin uçuştan önce veya uçuş sırasında herhangi bir irtifa ayırma mektubu olmadığını tespit etmesine şaşırdı.
Bunların diğer hava gösterilerinde yer aldığını söyledi, ancak standart olup olmadığından emin değil. Anıt Hava KuvvetleriWings over Dallas şovunu yapan kişi.
Gösterinin o günkü operasyonlarına aşina olan bir kişi, gösteriden önceki sabah brifinginde hava ekiplerine genel irtifa talimatları verildiğini söyledi. Ancak, konuyu kamuya açık bir şekilde tartışmaya yetkili olmayan ve adının açıklanmaması koşuluyla bunu yapan kişi, uçağın yapacağı her geçiş için belirli irtifaların tartışılmadığını söyledi.
Bir kişi, genellikle savaş uçaklarının bombardıman uçaklarının üzerinden uçtuğunu ve bir grubun uçakları aynı irtifaya veya yakınına koyabilecek bir geçiş yapması istendiğinde, birbirlerinden yanal bir ayrılığı koruduklarını söyledi. Genel olarak kişi devam etti, dikey veya yanal ayrımı korumak için bir plan oluşturmak hava patronunun sorumluluğundadır.
Kişi, Wings Over Dallas’ın grubun sezonun son gösterisi olduğunu söyledi.
NTSB, hava patronu tarafından savaş oluşumuna halkın Dallas Executive Havaalanında sıralandığı yerden 500 fit (152 metre) uzaktaki bir hatta ilerlemesi söylendiğini, bombardıman oluşumuna ise 304 metre (1000 fit) ilerlemesinin söylendiğini söyledi. ). ayak) uçmak. metre) izleyicinin görüş alanından.
NTSB, bombardıman uçağındaki bir navigasyon cihazının “kazayla ilgili konum bilgisi içerdiğini”, ancak avcı uçağındaki bir cihazın uçuş sırasında hiçbir şey kaydetmediğini söyledi.
Gaziler Günü için programa katılan Hatıra Hava Kuvvetleri Çarşamba günü yaptığı açıklamada, NTSB ile çalışmaya devam ettiklerini ve bu teşkilatın “kazaya neden olabilecek her şeyi soruşturmadaki titizliği” için minnettar olduklarını söyledi.
Grup, kazanın nedeni hakkında spekülasyon yapamayacaklarını söyledi.
Hatıra Hava Kuvvetleri daha önce kurbanları şöyle tanımlamıştı: Terry Barker, Craig Hutain, Kevin “K5” Michels, Dan Ragan, Leonard “Len” Root ve Curt Rowe.
Hatıra Hava Kuvvetleri CEO’su Hank Coates kazadan sonra yaptığı açıklamada, tüm erkeklerin katı bir zaman işleyişi, eğitim uçuşları sürecinden geçen ve dikkatlice incelenen gönüllüler olduğunu söyledi.
Cox, uçakların deneyimli pilotlar tarafından kullanıldığını ve daha küçük, daha manevra kabiliyetine sahip avcı uçağının pilotunun bombardıman uçağını görmediğinin “neredeyse kesin” olduğunu söyledi. Bunun nasıl olduğunu anlamanın araştırmacılar için merkezi bir zorluk olacağını söyledi.
“Bu beceri seviyesindeki iki pilot aynı anda aynı hava sahasında sona erdiğinde ne oldu?” dedi.
Airshow çatışması, Connecticut’ta yedi kişinin ölümüne neden olan bir bombardıman kazasından üç yıl sonra ve eski savaş uçaklarının yer aldığı gösterilerin güvenliğiyle ilgili süregelen endişelerin ortasında geldi.
2. Dünya Savaşı sırasında Birleşik Devletler Hava Kuvvetleri’nin mihenk taşı olan B-17, Almanya’ya gündüz yapılan baskınlarda kullanılan dört motorlu devasa bir bombardıman uçağıdır.
Bir Amerikan savaşçısı olan Kingcobra, savaş sırasında esas olarak Sovyet birlikleri tarafından kullanıldı. B-17’lerin çoğu, 2. Dünya Savaşı’nın sonunda hurdaya çıkarıldı ve Boeing’e göre, büyük ölçüde müzelerde ve hava gösterilerinde sergilenen yalnızca bir avuç kaldı.