Demiryolları, ücretleri yükseltmek için trenlere ‘süper hızlı’ etiketi ekledi, yolcular sinirlendi | Hubballi Haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod


HUBBALLI: Demiryolları, 2014’ten bu yana rezerve edilmemiş biletler için tren ücretlerini artırmadı. Ancak Ekim 2022’de bazı trenlere “süper hızlı” statüsü vererek ücretlerini artırdılar. Birçok yolcu treni ve hızlı yolcu treni, Covid-19 salgını sırasında büyük kayıplar verdikten sonra ‘özel yolcu’ olarak yeniden markalandı. Sonuç olarak, oran neredeyse iki katına çıktı. Aktivistler ve düzenli yolcular, tren hızında veya hizmetlerinde herhangi bir değişiklik yapılmadan yok edilmekten şikayet ediyor.
Rohit S.JainGüney Batı Demiryolu (SWR) yolcu komisyonu sekreteri, hızlı yolcu Hubballi-Bengaluru City-Hubballi’nin pandemiden önce Kuzey Karnataka’nın yoksulları için bir cankurtaran halatı gibi olduğunu kaydetti. “SWR, 17391 ve 17392 numaralı trenlerle ekspres trene dönüştürdü ve bu tren güzergahtaki 31 istasyonun hepsinde durmasına rağmen ücret neredeyse ikiye katlandı. Hubballi-Chitradurga-Hubballi ve Hubballi-Arsikere-Hubballi ekspres trenlerinde de aynısı oldu. daha önce yolcu trenleri olarak çalışan Vijayapura-Mangaluru-Vijayapura treni ‘özel’ etiketle çalışarak üç yıl boyunca 1,5 kat ücret alıyor.Standartlara göre ‘özel’ trenler altı aydan bir yıla kadar sefer yapıyor. SWR daha fazla otobüsün olduğu her yerde daha yüksek ücretle ‘talep üzerine trenler’ çalıştırıyor ve yetkililer ücreti otobüs ücretleriyle karşılaştırıyor. Ancak bu ‘sahte’ ifadelerde ne kesinti sayısı azaltılıyor ne de kolaylıklar artırılıyor’ dedi.
Profesör Bhargav HKsık seyahat eden Hoşçakal, bu tür trenlerin Kuzey Karnataka’da daha çok çalıştığını ve fakir yolcuların açıkça dolandırıldığını kaydetti. “Hubballi-Tirupati-Hubballi treni pandemiden önce hızlı bir yolcuydu. Şimdi süper hızlı ücret toplamak için 07657 ve 07658 numaralı ‘özel yolcu’ oldu. Solapur-Gadag-Solapur Demu treni normal bir trendi ama şimdi bir Ekspres tren bütün istasyonlarda kesintiye uğruyor” diye şikayet etti.
Kalaburagi başkanı Sunil Kulkarni Kalyana Karnataka Grahakara Vedike, Demiryollarının Lok Sabha’da ve web sitesinde açıkça %100 maliyetiyle yalnızca %40 getiri elde ettiğini söylediğini söyledi. “Ücreti artırmadan gelirleri maksimize etmeye çalışıyorlar. Bu nedenle pandemiden sonra ülke genelindeki yolcu trenlerinin yüzde 10’unu yeniden çalıştırmadılar. Kalyana Karnataka’da yolcu trenlerinin yaklaşık yüzde 50’si yeniden başlatılmıyor. Yolcular seyahat etmek zorunda kalıyor” Ekspres ve yüksek hızlı ekspres trenler ile daha küçük istasyonlarda trenler tükeniyor. Öte yandan, yataklı ve genel vagonlar azaltılırken AC vagonların sayısı artırılıyor. Basava Ekspresi için kontenjan fazla olunca” dedi.
SWR ile temasa geçildiğinde, Hubballi’nin baş halkla ilişkiler sorumlusu Aneesh Hegde, ücretlerin Demiryolu Kurulu politikasına uygun olduğunu söyledi.