Thiruvananthapuram: Devletin derin deniz balıkçılığı endüstrisini modernize etme çabalarının bir parçası olarak, devlet balıkçılık departmanı gazyağı motorlu balıkçı teknelerini benzinli veya dizel motorlara dönüştürmeye hazırdır.
Bu yıl başlayacak olan ilk aşamada, şu anda kerosen sübvansiyonlarını kullanan 14.392 kayıtlı tekneden 400 kadarı benzin veya dizele geçecek.
“Geçişin ana nedeni, benzinli ve dizel motorların gazyağı motorlarına göre daha uygun maliyetli olmasıdır. Gazyağı bulunabilirliğinde de bir kıtlık var, “diyor balıkçılık müdürü Adela Abdulla söz konusu.
Balıkçılık Dairesi’nin tahminlerine göre, kapasitesi 10 beygirden az olan bir kerosen motoru, ayda 500 galon kerosene ihtiyaç duyuyor. Bu, tek motorlu bir tekne için yakıta ayda yaklaşık 60.500 Rs harcamak anlamına gelir. Aynı zamanda, dört zamanlı bir benzinli motor söz konusu olduğunda, aylık ortalama yakıt tüketiminin 240 litre olduğu tahmin ediliyor, bu da işletme maliyetinin 25.680 Rs olacağı anlamına geliyor. Devlet, benzinli ve dizel motorlara geçiş için %40 ile %50 arasında sübvansiyon sağlayacak.
Benzinli ve dizel motorların verimi gazyağı motorlarına göre çok daha yüksektir. Buna ek olarak, devlet balıkçılara gazyağı sağlamayı zor buluyor ve eyalet hükümetinin Merkez’in gazyağı kotasını artırmaya yönelik mükerrer girişimleri şimdiye kadar başarısız oldu.
Gıda ve Sivil Malzeme Dairesi’nin rakamlarına göre, eyaletteki balıkçılar için her ay 2.160 kilogram gazyağı yaptırımı uygulanıyor. Ancak, ayrılan kontenjanın çok yetersiz olduğu da bir gerçektir. Devlet, balıkçıların taleplerini gerekçe göstererek Merkez’den kerosen tahsisini artırmasını talep etmişse de, Merkez henüz olumlu bir pozisyon almamıştır.
Balıkçılık dairesi, gazyağı motorlarının değiştirilmesine ek olarak, derin deniz balıkçılığı sektöründeki kooperatif gruplarına da yardımcı olacaktır. Seçilen en fazla 10 kooperatif grubu derhal motorlu derin deniz balıkçı tekneleri alacak. 1,5 milyon lira değerindeki tekneler, şu anda üretimin son aşamasında. Koçin Tersanesi. Altı tekne Ocak ayında teslime hazırken, kalan dördü Mart ayında teslim edilecek.
Yine bir başka büyük girişimde, departman balıkçı tekneleri için biyo-tuvalet ve dondurucu sağlama önerisiyle hazır.
Bu yıl başlayacak olan ilk aşamada, şu anda kerosen sübvansiyonlarını kullanan 14.392 kayıtlı tekneden 400 kadarı benzin veya dizele geçecek.
“Geçişin ana nedeni, benzinli ve dizel motorların gazyağı motorlarına göre daha uygun maliyetli olmasıdır. Gazyağı bulunabilirliğinde de bir kıtlık var, “diyor balıkçılık müdürü Adela Abdulla söz konusu.
Balıkçılık Dairesi’nin tahminlerine göre, kapasitesi 10 beygirden az olan bir kerosen motoru, ayda 500 galon kerosene ihtiyaç duyuyor. Bu, tek motorlu bir tekne için yakıta ayda yaklaşık 60.500 Rs harcamak anlamına gelir. Aynı zamanda, dört zamanlı bir benzinli motor söz konusu olduğunda, aylık ortalama yakıt tüketiminin 240 litre olduğu tahmin ediliyor, bu da işletme maliyetinin 25.680 Rs olacağı anlamına geliyor. Devlet, benzinli ve dizel motorlara geçiş için %40 ile %50 arasında sübvansiyon sağlayacak.
Benzinli ve dizel motorların verimi gazyağı motorlarına göre çok daha yüksektir. Buna ek olarak, devlet balıkçılara gazyağı sağlamayı zor buluyor ve eyalet hükümetinin Merkez’in gazyağı kotasını artırmaya yönelik mükerrer girişimleri şimdiye kadar başarısız oldu.
Gıda ve Sivil Malzeme Dairesi’nin rakamlarına göre, eyaletteki balıkçılar için her ay 2.160 kilogram gazyağı yaptırımı uygulanıyor. Ancak, ayrılan kontenjanın çok yetersiz olduğu da bir gerçektir. Devlet, balıkçıların taleplerini gerekçe göstererek Merkez’den kerosen tahsisini artırmasını talep etmişse de, Merkez henüz olumlu bir pozisyon almamıştır.
Balıkçılık dairesi, gazyağı motorlarının değiştirilmesine ek olarak, derin deniz balıkçılığı sektöründeki kooperatif gruplarına da yardımcı olacaktır. Seçilen en fazla 10 kooperatif grubu derhal motorlu derin deniz balıkçı tekneleri alacak. 1,5 milyon lira değerindeki tekneler, şu anda üretimin son aşamasında. Koçin Tersanesi. Altı tekne Ocak ayında teslime hazırken, kalan dördü Mart ayında teslim edilecek.
Yine bir başka büyük girişimde, departman balıkçı tekneleri için biyo-tuvalet ve dondurucu sağlama önerisiyle hazır.