Devlet, Sınav Sorunları Nedeniyle Düşen Öğrenci İntiharını Görüyor | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
BENGALURU: Son zamanlarda şehirde meydana gelen birkaç olayda biri kız olmak üzere iki okul çocuğu intihar etti. 15 yaşındaki ve 10. sınıf öğrencileri, sınavlarda kopya çekerken yakalandıktan sonra aşırı bir adım attılar.
Okulu, ailesini arayıp onun adına bir girişimde bulunduğunda kız çılgına dönerken, oğlandan sınıfın dışında durması istendi. İntihar notunda olayı kabullenemeyeceğini söyleyen kız, anne babası ve büyükanne ve büyükbabasından özür diledi. Oğlan, onu caydırmaya çalışan düzinelerce yoldan geçenlerden habersiz, komşu bir dairenin terasından atladı.
Ulusal Suç Kayıt Bürosu verilerine göre 2017 ile 2021 arasında 1.058 üniversite öğrencisi sınav güçlükleri nedeniyle intihar etti. Bunlardan 474’ü kız, 584’ü erkekti. Öğrenciler sınavla ilgili konularda neden bu kadar aşırı adımlar atıyorlar? TOI, gençleri neyin aşırı uçlara ittiği ve bununla nasıl başa çıkılacağı konusunda psikiyatrlar ve kıdemli polis memurlarıyla konuştu.
Sanjeev Kumar MAfet Yönetiminde Psikososyal Destek Anabilim Dalı Yardımcı Doçenti Nimhans, öğrencilerin bu durumdan çıkış yolu olmadığını düşünerek aşırı bir adım atmaya karar verdiklerini söyledi. “Sınavlarda başarısız olduklarında veya kopya çekerken yakalandıklarında, özgüvenleri derinden incinir. Öğrenciler bu tür olaylar hakkında ailelerine ve öğretmenlerine cevap vermekte zorlanırlar. Böyle bir duygu ve ruh hali karışımı bazen öğrencilerin intihar etmesine neden oluyor” diye açıklıyor.
“Bazen öğretmenler ve veliler öğrencilerini maksimumu almaya zorlar. Öğrenciler hedefe ulaşamadıklarında üzülüyorlar” diyen Dr Kumar, “Öğretmenler, ebeveynler ve veliler, ihtiyaç anında gidecek hiçbir yeri olmayan çocukları için tek duygusal desteğin kendilerinin olduğunu unutmamalıdır.”
Ek Polis Genel Müdürü (ADGP), Suç, R Hitendra şunları söyledi: “Aileler ve öğretmenler bu tür sorunlarla uğraşırken çok dikkatli olmalıdır. Böyle zamanlarda öğrencilere en iyi duygusal ve etik desteği sağlayın.”
Dr. Spandana Healthcare’de danışman psikiyatrist olan Mahesh R Gowda, öğrencilerin, sınavda başarısız olmak veya kopya çekerken yakalanmak gibi bazen yok olan, kendi tanımladığı bir kişiliğe sahip olduğunu söyledi.
İntihar oranları düşüyor olsa da, bunlar hala endişe kaynağı. NCRB verilerine göre 2017’de 340, 2018’de 253, 2019’da 199, 2020’de 149 ve 2021’de 117 öğrenci aşırı adım attı.
Dr Kumar’a göre, düşüş, eğitim kurumlarında düzenlenen olumlu tutum programları ve problemle başa çıkma ve stres yönetimi konulu atölye çalışmalarından kaynaklanıyor olabilir. “Bu tür oturumlar öğrenciler arasında pozitiflik yaratıyor” dedi.
Dr. Gowda ve ekip üyeleri düzenli olarak okulları ziyaret eder ve öğrencilere olumlu tutumlar ve ilgili konularda danışır. Spandana’nın ayrıca bir kriz yardım hattı vardır (08045901234). Doktora göre, yardım hattı sınav ve sonuç dönemlerinde yaklaşık 25-30 öğrenci alıyor. “Damgalama veya markalaşma süreci öncelikle durdurulmalıdır. Unutulmaması gereken, kişiyi değil eylemi kınamaktır. Her şeyden önce öğrencilere sınıfların ve birinci sınıfın ötesinde bir dünya olduğunun anlatılması gerekiyor” dedi.
Eğitim departmanı, 10. sınıf ve PU sınavlarından önce ve sonra rehberlik düzenler. CBSE öğrencileri için bir yardım hattı kurulmuştur. Geçen Mayıs ayında, SSLC sonuçları açıklandığında, sağlık departmanı tarafından bir ruh sağlığı yardım hattı kuruldu.