Thiruvananthapuram: PWD Bakanı Mohammad, dış çevre yolunun nihai hizalaması ancak ayrıntılı proje raporu (DPR) tamamlandıktan sonra mümkün olacak Riyaz toplantıyı bildirdi. M’nin sorusuna cevaben Vincent MLA’sıRiyaz hazırlanıyor dedi DPR devam ediyor ve o yol mühendisliği DPR danışmanı olarak atandı.
Güzergah halihazırda 45 metre genişliğindeki ana taşıt yolunu ve servis yollarını içermektedir. Kasım 2022’de yapılan bir toplantıda, Başbakan Pinarayi Vijayan Bakan, 25 metre genişliğinde servis yollarının yapımını önerdi ve hükümetin bu olasılığı değerlendirdiğini söyledi.
Devlet uzmanlarından oluşan değerlendirme komitesi (DENİZ) yakın zamanda önerilen CRDP-2 Dış Çevre Yolu (Başkent Bölgesi Kalkınma Projesi) için bir çevre izni (EC) önerdi.
EC’yi tavsiye etme kararı SEAC’ın son toplantısında alındı. Toplantı tutanaklarına göre SEAC, şikayetleri de inceledi ve şikayetin genel niteliğinin uzlaşmayla ilgili olduğunu tespit etti.
SEAC, proje yürütücüsünün çeşitli alternatif hizalamaları araştırdığını ve mevcut hizalamanın en uygun yol olarak bulunduğunu kaydetti.
SEAC, Devlet Çevresel Etki Değerlendirme Ajansına, proje teklif sahibine ek bir şikayet giderme mekanizması kurmasını önermesini tavsiye etmeye karar vermiştir. AK’ye 10 yıl boyunca tavsiyede bulunuldu ve dokuz koşul belirlendi.
Önerilen proje, Mangalapuram – Thekkada – Vizhinjam yollarını birbirine bağlayan bir çevre yoludur. Projenin süresi 15 yıldır. Genel geliştirmede özel yatırım bölgeleri de planlanmaktadır.
Önerilen ORR 77,77 km’lik bir koridor olarak planlanmıştır. Güney halkasının (Mangalapuram – Thekkada – Vizhinjam) 47,97 km, kuzey halkasının ise 29,8 km (Navaikulam – Thekkada) mesafesini kapsaması planlanmaktadır. Bölünmüş yol, yaklaşık 375 hektarlık bir alan olan 70 m geçiş hakkı gerektirir. Beklenen inşaat süresi 30 aydır.