Thiruvananthapuram: Farklı resim türleri vardır. Kimi şüphe uyandırır, kimi merak ettirir, kimi de hayallerimizi andırır. Ünlü sanatçılar BD’nin resimlerinden oluşan Soorya sanat sergisi detan ve Nemo İtmeli tutulur Ganesham OditoryumuThycaud, üçünün de en iyisini sunuyor.
Dethan’ın koleksiyonunun adı ‘botanik fantezi‘, etrafımızdaki flora ve faunadan ilham alan, rüya gibi bir dünyada kaynaşan sonsuz desenlerle başlığa sadık kalıyor. “Bu koleksiyonu yaparken ne çizeceğime dair somut bir fikirle başlamadım, bunun botanikle ilgili bir şey olması gerektiğine dair bir his dışında. Resim beni bitkiler, çiçekler, mikroorganizmalar ve okyanus canlıları gibi farklı unsurların bir fantezi diyarındaymışçasına bir araya geldiği yerlere götürdü” diyor Dethan. Her resim 10-12 günlük bir çalışmadır ve renklerin izleyiciyi büyülemede birincil rolü vardır. “Şekiller, izleyiciye onu bir yerde görmüş gibi hissettirebiliyor, ama özellikle hiçbir yerde değil” diye ekliyor.
Diğer taraf ise niyetlerini ifade eden resimlerle süslenmiştir. ‘ başlıklı koleksiyondistopya‘ sunuculuğunu sinemaseverlerin yakından tanıdığı Pushparaj üstleniyor. Resimlerinde düşüncelerinin berraklığını yansıtan sanatçı için din, siyaset ve toplumsal davalar konu oluyor. “İster siyasi liderler, ister yasa koyucular, ister koruyucular tarafından olsun, her yerde tanık olduğumuz şey, ahlakın ciddi bir şekilde yok edilmesidir. Burada değinmek istediğim ana tema bu çünkü bence resimler halka hitap etmeli. Sanatı, bir mesaj ilettiğinde büyüyen ve sınırlı kaldığında düşen canlı bir varlık olarak görüyorum,” diye onaylıyor Pushparaj.
Dethan’ın koleksiyonunun adı ‘botanik fantezi‘, etrafımızdaki flora ve faunadan ilham alan, rüya gibi bir dünyada kaynaşan sonsuz desenlerle başlığa sadık kalıyor. “Bu koleksiyonu yaparken ne çizeceğime dair somut bir fikirle başlamadım, bunun botanikle ilgili bir şey olması gerektiğine dair bir his dışında. Resim beni bitkiler, çiçekler, mikroorganizmalar ve okyanus canlıları gibi farklı unsurların bir fantezi diyarındaymışçasına bir araya geldiği yerlere götürdü” diyor Dethan. Her resim 10-12 günlük bir çalışmadır ve renklerin izleyiciyi büyülemede birincil rolü vardır. “Şekiller, izleyiciye onu bir yerde görmüş gibi hissettirebiliyor, ama özellikle hiçbir yerde değil” diye ekliyor.
Diğer taraf ise niyetlerini ifade eden resimlerle süslenmiştir. ‘ başlıklı koleksiyondistopya‘ sunuculuğunu sinemaseverlerin yakından tanıdığı Pushparaj üstleniyor. Resimlerinde düşüncelerinin berraklığını yansıtan sanatçı için din, siyaset ve toplumsal davalar konu oluyor. “İster siyasi liderler, ister yasa koyucular, ister koruyucular tarafından olsun, her yerde tanık olduğumuz şey, ahlakın ciddi bir şekilde yok edilmesidir. Burada değinmek istediğim ana tema bu çünkü bence resimler halka hitap etmeli. Sanatı, bir mesaj ilettiğinde büyüyen ve sınırlı kaldığında düşen canlı bir varlık olarak görüyorum,” diye onaylıyor Pushparaj.