Eyaletteki en eski tren istasyonu olan Bengaluru Kantonu 160| Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
BENGALURU: Bengaluru kütük Karnataka’daki en eski tren istasyonu, Kasım ayında 160 yaşına girdi ve şimdi 450 Rs’lik büyük bir makyajdan geçmek üzere.
İstasyon, Kasım 1862’de yalnızca İngiliz birliklerinin Madras Başkanlığından Bangalore’daki o zamanki sivil ve askeri karakola taşınması için bir trenle açıldı.
Tarihe göre istasyon, onu Jalarpet’e (şimdi Vellore, Tamil Nadu’daki Jolarpet) bağlayan 149 km genişliğinde bir demiryolu hattı ile İngiliz Hint Ordusu için tek bir platformla görevlendirildi. Ancak açılış tarihi kesin olarak bilinmiyor.
Kıdemli Bengaluru tarihçisi, “Hat, askeri mühendisler tarafından Burma’dan özel olarak çıkarılan tik ağacından yapılmış traversler kullanılarak inşa edildi. Madras’ın dışından Bangalore Cantonment’e giden ilk tren, yakıt olarak odunla çalıştı” dedi. Vemagal Somashekar.
Cantonment, Bangalor’u o zamanlar İngiliz gücünün merkezi olan Madras’a bağlamak için Mysore Eyaletinin o zamanki Baş Komiseri Lord Bowring tarafından açıldı. Orijinal açığa çıkan taş levha, 2017’deki platform yenileme çalışmalarının ardından istasyondan kayboldu.
Bununla birlikte, şehrin tarihi demiryolu projesi, Lord Dalhousie’nin Madras’tan Arcot üzerinden Salem’e ve batı kıyısına, bir hattın Bangalore’ye ve diğerine giden hatlar inşa ederek ülkede geniş bir demiryolu ağına duyulan ihtiyacı vurguladığı 1850 yılına dayanmaktadır. eteklerine Nilgiris.
Kayıtlar, Londra’daki Madras Demiryolu Şirketi’nin Cantonment tren istasyonunun inşaatına 1853’te başladığını ve 1862’nin sonlarında Jalarpet’e kadar olan hattı tamamladığını gösteriyor. Hat için buhar motoru ve üç vagon, Glasgow, İskoçya’dan Haveling gemisiyle Madras’a ulaştı. , Haziran 1855’te ve büyük teknelerle nehrin 200 km yukarısındaki Jalarpet’e nakledildi ve Kasım 1862’de ilk buhar makinesi ve tren Bangalore’a girdi.
M Fazlul Hasan’ın 1970 yılında yayınlanan ‘Yüzyıllar Boyunca Bangalore’ adlı eseri, Jalarpet’ten Bangalore’a giden trenin 1862’nin sonlarında saatte 12 mil hızla gittiğini ve Cantonment istasyonuna inen birliklerin tren motorunun külleriyle kaplı olduğunu kaydeder. İki yıl sonra, 1 Ağustos 1864’te ek hatlar eklendi ve halka açıldı ve ikonik hale geldi. Madras postası Tamilce konuşan nüfusun Cantonment’e büyük bir göçüne yol açan Bangalore treni. 1877’de Kanton’a bağlı Şehir Demiryolu istasyonunun açılmasıyla demiryolu ağı genişledi.
Planlanan modern olanaklar
Şu anda Cantonment’i yöneten South Western Demiryolundan (SWR) yetkililer, istasyonun bir dizi modern yolcu konforuyla havaalanı benzeri bir yapıya dönüştürüleceğini söyledi. SWR şefi PRO Aneesh Hegde, “Yeniden geliştirilen istasyon, ayrı geliş ve gidiş salonları ile birinci sınıf, merkezi olarak klimalı bir terminal haline gelecek” dedi. Gar yenileme ihalesinin Kasım ayı sonunda açılması bekleniyor.