FAA, bilgisayar ve hava trafiği operasyonlarını modernize etmek için mücadele etti

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod


WASHINGTON: Büyük bir bilgisayar sisteminin askıya alınmasıyla sonuçlanan arızası Amerikan uçuşlarının kalkışı Çarşamba günü, Federal Havacılık İdaresini engelleyen ilk sorun değil (FAAA) operasyonlar ve teknoloji yükseltme girişimleri sırasında meydana geldi.
Gönderen bir uyarı sistemindeki bir sorundan kaynaklanan 90 dakikalık kapalı kalma süresi pilotlar için güvenlik mesajları ve diğerleri, başka bir kritik hava trafik kontrol sisteminin büyük Florida havaalanlarında gecikmelere neden olmasından iki haftadan kısa bir süre sonra meydana geldi. Son kesinti Çarşamba günü 11.000’den fazla uçuşu kesintiye uğrattı.
FAA, hava trafik kontrolünün uzun süredir devam eden bazı bölümlerini modernize etmek için mücadele etti. Ulaştırma Bakanlığı Genel Teftiş Ofisi’nin (OIG) 2021 tarihli bir raporu, FAA’nın milyarlarca dolarlık Yeni Nesil Hava Taşımacılığı Sistemi (Next) altyapı projesindeki zorluklara defalarca atıfta bulundu.
OIG, çalışmalarının “FAA’nın, diğer programlarda dalgalanma etkisi gecikmelerine neden olan uzun program gecikmeleri nedeniyle önemli NextGen teknolojilerini ve yeteneklerini entegre etmekte zorlandığını gösterdiğini” söyledi.
Örneğin Ekim ayında FAA, uçakları izlemek için kağıt uçuş şeritlerini kullanan hava trafik kontrolörlerinin uzun süredir alay edilen, onlarca yıllık uygulamasını sona erdirmek için çalıştığını söyledi. Ancak 49 büyük havalimanındaki değişikliğin onaylanması, FAA’nın 2029’un sonuna kadar sürecek.
FAA ayrıca web sitesine göre “havacılık paydaşlarına güvenlik açısından kritik bilgilerin dağıtımını iyileştirmek için” Hava Görevlerine Bildirimler (NOTAM) sistemini modernize etmeye çalıştı. Sistem, pilotlara, hava mürettebatına ve ABD hava sahasının diğer kullanıcılarına ilgili, zamanında ve doğru güvenlik mesajları sağlar.
Geçen Nisan ayında FAA, 2022’de yasayla imzalanan altyapı paketine ayrılan 5 milyar doların 1 milyar dolarını güç sistemleri, navigasyon ve hava durumu ekipmanı ve radar dahil olmak üzere hava trafik kontrol sistemindeki kilit ekipmanların onarımı ve değiştirilmesi için yatırmaya başladı. ve ülke genelinde gözetim sistemleri.
O sırada FAA Başkan Yardımcısı Bradley Mims, “Ülkemizin hava sahasını güvenli ve emniyetli tutmak için gerekli olan bakım çalışmaları, yükseltmeler ve bina ve ekipmanların değiştirilmesinden oluşan birikmiş iş yükünü temizlemek için çok çalışma gerekiyor” dedi.
Florida’da, hava trafiğini kontrol etmek için kullanılan En Route Automation Modernization (ERAM) olarak bilinen bir sistem, FAA’nın 2 Ocak’ta yer durdurma emri vermesine, havalimanlarına giden trafiği yavaşlatmasına ve yüzlerce uçuşu engellemesine neden oldu.
Miami’deki büyük bir bölgesel hava trafik kontrol merkezindeki ERAM sistemiyle ilgili sorun, Miami Uluslararası Havaalanında düzinelerce uçuş gecikmesine ve güney ABD eyaletindeki diğer havaalanlarına yapılan uçuşlara neden oldu.
2015 yılında ERAM, ülke genelindeki 20 FAA Hava Yolu Trafik Kontrol Merkezinde kullanılan 40 yıllık En Route Ana bilgisayar ve yedekleme sisteminin yerini almıştır.
Bir Cumhuriyetçi olan Ev Ulaştırma Komitesi başkanı Sam Graves, FAA’nın hava trafik kontrol sistemini düzgün bir şekilde sürdürme ve çalıştırmadaki başarısızlığını “mazur görülemez” olarak nitelendirdi.
FAA, 2020’de “FAA’nın teknik yetenekleri geçmişte olduğundan daha hızlı ve etkili bir şekilde işe almasının” daha zor olduğunu söyledi.
FAA’yı denetleyen Ulaştırma Bakanlığı, bilgi teknolojisi ile boğuşuyor. 2019’da, federal hükümet BT planlamasına ilişkin Devlet Sorumluluk Bürosu’ndan alınan bir rapor, DOT’un modernizasyon planı olmayan üç büyük kurumdan biri olduğunu ortaya çıkardı.