Thiruvananthapuram: Bir parçası olarak Dijital Kasım ayında, Hindistan’daki Alliance Française ağında uluslararası bir dijital kültürler festivali olan Fransız görsel sanatçı Pierre Jean Giloux, Cuma günü College of Architecture’da (CAT) ‘Biomimetics’ adlı film yerleştirmesini gösterdi.
Film, Hindistan’daki çeşitli şehirlerin kentsel formlarından ve Hint yaşam tarzının bir parçası olarak doğayla bir arada yaşamadan ilham alıyor. Sergi, çok ekranlı bir cihaz biçimindeki bir video enstalasyonundan oluşuyor. “Burada videolar ve fotoğraflar çekmek ve günlük sesleri kaydetmek için Chennai, Madurai, Ahmedabad, Kochi, Trivandrum ve Bangalore gibi farklı şehirleri gezme şansım oldu. Buradaki fikir, seyahat ettiğim her yerin parçalarıyla bir şehri yeniden yaratmak için 2B ve 3B araçları kullanmak,” diyor Giloux.
Çocukken eskizler yapan Giloux, kariyerine heykeltıraş olarak başladı. Daha sonra Lyon’daki Güzel Sanatlar Koleji’nde, Paris’te ve yurtdışındaki diğer kurumlarda devam etti. Sanatçı, izleyicinin etrafındaki alanla ilişkisinin çok önemli olduğuna inandığı için artık zamanını sürükleyici enstalasyonlar yaratmaya ayırıyor. “İzleyicinin kendisini filmin içindeymiş gibi hissetmesi gerekiyor. Gerçek dünyada olduğu gibi elementlerin aynı ölçeğini yeniden yaratmayı seviyorum, böylece insanlar çevremizdeki dünyayla bağlantılı olarak insanın son derece küçük halini hissedebiliyorlar” diye açıklıyor.
Sanatçı, ‘Görünmez Şehirler’ projesini 2015 yılında Kyoto’daki Villa Kujoyama’da ikamet ettiği sırada tasarladı. Bu, ‘metabolist hareket’in en son modern ütopyasını yeniden ziyaret eden birkaç Japon şehrinin portrelerini çizen bir video tetralojisiydi. ‘Biyomimetik’, esasen bir sanatçının, kirlilik ve iklim değişikliği gibi sorunlarımızla ilgili olarak doğanın mimarlığa, şehir planlamasına ve genel olarak insanlığa nasıl yardım edebileceğini ele almasıdır. Daha sürdürülebilir bir yaşam tarzına yol açan kentsel formlar yaratmak için doğadan ilham almakla ilgili. Giloux, “Ayrıca Hindistan’da en sevdiğim şey, flora ve faunanın kentsel yaşamla bir arada var olması” diye ekliyor.
Orijinal olarak dört filmden oluşan bu sanat eseri, devam eden bir çalışmadır. Giloux, bu projeyi tamamlamak için yakın gelecekte Ahmedabad ve Gujarat’ı ziyaret edecek. CAT’deki serginin ardından halkla bir söyleşi yapıldı.
Film, Hindistan’daki çeşitli şehirlerin kentsel formlarından ve Hint yaşam tarzının bir parçası olarak doğayla bir arada yaşamadan ilham alıyor. Sergi, çok ekranlı bir cihaz biçimindeki bir video enstalasyonundan oluşuyor. “Burada videolar ve fotoğraflar çekmek ve günlük sesleri kaydetmek için Chennai, Madurai, Ahmedabad, Kochi, Trivandrum ve Bangalore gibi farklı şehirleri gezme şansım oldu. Buradaki fikir, seyahat ettiğim her yerin parçalarıyla bir şehri yeniden yaratmak için 2B ve 3B araçları kullanmak,” diyor Giloux.
Çocukken eskizler yapan Giloux, kariyerine heykeltıraş olarak başladı. Daha sonra Lyon’daki Güzel Sanatlar Koleji’nde, Paris’te ve yurtdışındaki diğer kurumlarda devam etti. Sanatçı, izleyicinin etrafındaki alanla ilişkisinin çok önemli olduğuna inandığı için artık zamanını sürükleyici enstalasyonlar yaratmaya ayırıyor. “İzleyicinin kendisini filmin içindeymiş gibi hissetmesi gerekiyor. Gerçek dünyada olduğu gibi elementlerin aynı ölçeğini yeniden yaratmayı seviyorum, böylece insanlar çevremizdeki dünyayla bağlantılı olarak insanın son derece küçük halini hissedebiliyorlar” diye açıklıyor.
Sanatçı, ‘Görünmez Şehirler’ projesini 2015 yılında Kyoto’daki Villa Kujoyama’da ikamet ettiği sırada tasarladı. Bu, ‘metabolist hareket’in en son modern ütopyasını yeniden ziyaret eden birkaç Japon şehrinin portrelerini çizen bir video tetralojisiydi. ‘Biyomimetik’, esasen bir sanatçının, kirlilik ve iklim değişikliği gibi sorunlarımızla ilgili olarak doğanın mimarlığa, şehir planlamasına ve genel olarak insanlığa nasıl yardım edebileceğini ele almasıdır. Daha sürdürülebilir bir yaşam tarzına yol açan kentsel formlar yaratmak için doğadan ilham almakla ilgili. Giloux, “Ayrıca Hindistan’da en sevdiğim şey, flora ve faunanın kentsel yaşamla bir arada var olması” diye ekliyor.
Orijinal olarak dört filmden oluşan bu sanat eseri, devam eden bir çalışmadır. Giloux, bu projeyi tamamlamak için yakın gelecekte Ahmedabad ve Gujarat’ı ziyaret edecek. CAT’deki serginin ardından halkla bir söyleşi yapıldı.