Thiruvananthapuram: G20 logosu ve teması, Merkezin G20 ülke başkanlığını geniş çapta tanıtma talimatlarını takiben tüm devlet hükümet yayınlarında, antetli kağıtlarda, web sitelerinde ve tabelalarda yer alacaktır.
Genel Müdürlük, Merkezin tavsiyesi üzerine tüm departmanların G20 logosunu ve temasını yaygın olarak kullanmasını talep eden bir genelge yayınladı. Faaliyet raporları, çalışma kağıtları, bütçe belgeleri, süreli yayınlar ve dergiler gibi tüm yayınlarda ve eyalet hükümetleri ve özerk kuruluşlar ile kamu sektörü işletmelerinin web sitelerinde logo ve tema kullanılacaktır. Logo ayrıca dosya kapakları, klasörler, not defterleri, günlükler, takvimler, kartvizitler vb. devlet hükümetine ait kırtasiye malzemelerinde de kullanılacaktır.
Cumhurbaşkanlığı döneminde düzenlenen sosyal medya, dijital medya, seminer, çalıştay gibi etkinlikler için kulplara da logo ve tema yansıtılacak. Ayrıca hükümet paydaşları tarafından düzenlenen veya hükümetin ortak sponsorluğunda düzenlenen sanat, zanaat, kültür festivalleri ve etkinliklerde de yer alacaktır.
Logo ayrıca ofis binalarının dışına reklam panoları, dijital ekranlar vb. olarak, devlet tabelalarında ve dijital, basılı, dış mekan veya görsel-işitsel hükümet programları ve programlarıyla ilgili tanıtım materyalleri olarak yerleştirilecektir. Aynı zamanda, devletin ortak olduğu oteller, ulaşım acenteleri ve bu şirketlerin web siteleri gibi devlet hükümetinin özel ortaklarına da tanıtılacak.
Bu arada, yetkililer antetli kağıtlarda farklı bir logo kullanmaya pek hevesli değil çünkü antetli kağıtlarda zaten çok fazla logo ve tema kullanılıyor. Üst düzey bir devlet görevlisinin antetli kağıdında, yetkilinin adı, görevi, ofis adresi ve telefon numaralarının yanı sıra ülkenin bağımsızlığının 75. yılı, 150. Mahatma ve “Bharana Bhasha Mathrubhasha” baskısı.
“Devlet kırtasiye malzemelerinin üzerindeki ulusal amblemin yanında bu kadar çok sembol ve logo olması estetik açıdan iyi değil. Sadece bir hükümetin resmi iletişim aracının önem duygusunu zayıflatabilir. İsminin açıklanmaması kaydıyla üst düzey bir IAS yetkilisi, “Logolar ve temalar, halkın erişebileceği çeşitli diğer platformlarda kullanılabilir ve bu da bol miktarda tanıtım sağlar” dedi.
Başbakan Narendra Modi, geçen yıl 1 Aralık’tan bu yıl 30 Kasım’a kadar ülkenin G20 dönem başkanlığının logosunu ve temasını açıklamıştı. Merkez, halkı G20’nin alaka düzeyi konusunda eğitmek ve G20 yayılmasının sonuçlarını teşvik etmek için hem logonun hem de temaların ana akım haline getirilmesini ve tüm eyalet hükümetleri ve onların özerk kuruluşları ve PSU’ları tarafından hükümet çapında bir yaklaşımla yaygın bir şekilde kullanılmasını zorunlu kıldı.