BENGALURU: Yol kazalarına hastalık ve salgın hastalıklar kadar önem verilmediğini söylemek acı verici Doktor MA SaleemEk Polis Genel Müdürü ve Özel Komiser – Trafik, Bengaluru Trafik Polisi.
Pazartesi günü açılış töreninde konuştu. Dünya Kafa Yaralanmaları Farkındalık Günü Tarafından işaretlendi NİMHANLAR kampüslerinde.
“Karnataka’da yaklaşık 10 bin kişiyi trafik kazalarında kaybetmemize ve bunların büyük çoğunluğunun kafa travması geçirmesine rağmen buna pek önem verilmiyor” dedi.
Covid’in 5 lakh ölüme neden olduğunu ve son üç yılda ülkede 4,5 lakh olan ve çok az ilgi gören yol ölümlerinin sayısına kıyasla büyük ilgi gördüğünü söyledi. Hindistan, dünyadaki toplam araç sayısının yüzde 2’sini oluşturmasına rağmen, dünyadaki 1,2 milyar ölümün yüzde 12’sinden sorumlu olduğu için, “Karayolu kazası salgınının ele alınmaması biraz acı verici” dedi. . .
Yol açma ve tıkanıklığı giderme ikilemini açıkladı — yeni yol yüzeyleri inşa edildiğinde, hızlanma eğilimi olur ve bu da trafik kazalarına yol açar. Neredeyse yirmi yıl önce, Dış Halka’nın şehirde açılışının yapıldığını hatırlıyor. Açılıştan önce, Frazer Kasabası Trafik Polisi’ne bağlı bir bölümde 15-16 kaza kaydedildi. Ancak, açıldıktan sonra, yeni açılan Bengaluru-Mysuru otoyolunun arka planında sürüş hızının yolla uyumlu olmasını umarak 250’ye çıktığını ekledi.
Bir dereceye kadar, eyaletin geri kalanıyla karşılaştırıldığında (eyalet araçlarının yüzde 50’sine sahip olan) şehirde daha az kaza – yılda 700 ölüm – için şehrin trafik sıkışıklığına – toplam Karnataka’da 10.000 ölüme – itibar etti. Diğer şehirlerde de bu olayın yaşandığını söyledi.
NIMHANS ile şehirdeki ambulans trafiğinin araştırılmasının ardından BTP, iyileştirmeye ihtiyaç olduğunu hissetti.
“Kafa yaralanmaları için altın saat çok önemli. Bu yüzden tıbbi hizmetleri o anda sağlamamız gerekiyor. Bunun için ambulanslar için sensörlü uyarlanabilir sinyal ışıklarımız olacak. Sensör, ambulansı sinyalden yaklaşık 200 metre ötede algılayacak. Ve ışık yeşile yanacak.Şehre teknoloji getiriliyor.Trafik hacminin yolun kapasitesini aştığı Hindistan’da bu tür teknolojilere sahip olmak zordu.Ama şimdi güzel çözümler geliştirildi.Yakında buna sahip olacağız. yüksek yoğunluklu koridorlardaki 165 kavşakta, örneğin tümkur Yolu veya Hosur Yolu gibi, özellikle altın saatte hayat kurtarabilecek ambulanslara ücretsiz geçiş sağlayan, ambulanslara her yönden ücretsiz erişim sağlayan teknoloji. , değerli hayatları kurtarmak için” dedi.