‘Hızlı yol’ Bengaluru’da 30 gün içinde çatlaklar geliştiriyor | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
BENGALURU: ‘Hızlı Yol Çalışması’ teknolojisi kullanılarak inşa edilen 375 metrelik streç, bir ay önce Indiranagar’da tantanayla açılışını yaptığında, Bruhat Bengaluru Mahanagara Palike (BBMP) 40 yıldan fazla süreceğini iddia etmişti. Ama çirkin gerçek şu: Yolda 30 günden daha kısa sürede çatlaklar oluştu.
6 metre uzunluğunda ve 1,5 metre genişliğinde büyük prekast beton blokların montajını içeren Rapid Road Teknolojisi projesi, Indiranagar’daki Eski Madras Yolu üzerinde gerçekleştirildi. Yolu yapma maliyeti, beyaz üst yoldan %30 daha fazlaydı (ki bu da km başına yaklaşık 7,5 Rs’ye mal oluyor). BBMP Başmühendisi (Yol Altyapısı) tarafından önerilen Rapid Road bölümü BS PrahladBaşbakan Basavaraj Bommai tarafından 8 Aralık’ta trafiğe açıldı.
Bugüne Kadar Oyulmuş: Küçük parçayı yapmak için kullanılan 250 tahtadan sekizinde çatlaklar oluştu ve biri kırıldı.
Yol yapım süresini kısaltacağını iddia ederek bu teknolojiyi şehrin diğer yollarına agresif bir şekilde iten şehir yetkilileri, şimdi siyasi patronlarının gazabını riske atıyorlar.
Aslında, açılış sırasında Bommai, yetkililerin iddialarına kapılmadı ve bunun yerine teknolojiyi başka alanlara yaymaya karar vermeden önce gözlemsel bir araştırma raporu istedi. Bommai, “20 tonun üzerindeki araçlar sürekli üzerinde çalıştıktan sonra yolu analiz etmemiz gerekiyor. Ağır vasıtaların hareketinden dolayı yola olan etki, birleşim detayları, çekme dayanımı ve diğer teknikler hakkında rapor versinler” dedi. kendisi de makine mühendisidir.
BBMP Baş Komiseri Tuşar Giri Nath daha önce Hindistan Bilim Enstitüsü’nün (IISc) işi diğer alanlara genişletmek için bir fizibilite çalışması yürütmek üzere getirileceğini belirtmişti. BBMP kaynakları, “Ancak çatlakların bu kadar çabuk ortaya çıkmasını beklemiyorduk. Kurtarıcı tek lütuf, bunun özel bir ortak tarafından yürütülen bir pilot proje olması ve BBMP’nin şimdiye kadar hiçbir vergi mükellefinin parasını boşa harcamamış olması.”
BBMP baş mühendisi Prahlad, “Bu iyi bir teknoloji, ancak çatlaklara ve nasıl geliştiklerine bakmamız gerekiyor. Proje başarısız değil. Yeni bir teknoloji ve pilot proje olduğu için biraz daha araştırma yapmamız ve geliştirmemiz gerekiyor” dedi. Hava çatlakları, araç hareketinin basıncından değil, tellerdeki gerilimden kaynaklanmış olabilir.”
Çatlaklar, mahalle sakinlerinin de kısa süreli tepkilerine neden oldu. Bir sürücü olan Susheel Kumar, “Bir ay içinde çatlaklar olursa, bu yolun bir yıl içinde yeniden değiştirilmesi gerekebilir. Yol sorunsuz bir yolculuk değildi” dedi. Ashok K ona katıldı ve “Yol yapılırken görmüştüm, doğru şeyi yapıp yapmadıklarından emin değildim. Ama şimdi levhalar kırıldı” dedi.