THIRUVANANTHAPURAM: Devlet Suç Kayıtları Bürosu (CRB) rakamları, son birkaç yılda bölgede meydana gelen kaza ve ölüm sayısında endişe verici bir artış olduğunu gösteriyor. 2022 yılında ilçede meydana gelen yaklaşık 1.750 kazada yaklaşık 170 kişi hayatını kaybetti. Ajansın rakamlarına göre 2020 yılında 107 kişi öldü ve bu sayı gül 2021 ve 2022’de sırasıyla 112 ve 170’e.
2018’de 2.129 kaza ve 178 ölüm meydana geldi ve 2019’da 1.995 kaza ve 177 ölüm meydana geldi. Ancak düşük olmasının nedeni kaza 2020’deki ölüm oranları, pandemik kısıtlamalar ve kilitlenme olabilir. Ancak yavaş yavaş 2021’de kısıtlamalar kaldırıldıkça ölümler ve kazalar arttı.
Bu arada, Motorlu Taşıtlar Dairesi (MVD) yetkilileri, dairenin aktif katılımının trafik kazalarını ve ölümleri azaltmaya yardımcı olduğuna inanıyorlardı. “2010 ve 2022’de trafiğe çıkan araç sayısına bakarsak iki katına çıktığını rahatlıkla anlayabiliriz. Ancak kaza ve ölüm sayısı iki katına çıkmadı. Covid kısıtlamaları kaldırıldıktan sonra kademeli bir artış oldu.” Motorlu taşıtlar departmanında motorlu taşıtlar müfettişi S Mahesh, “Kaza ve ölüm sayısında artış var, ancak salgın öncesi sayıların oldukça altında” dedi.
MVD yetkilileri, kazaların yaygın olduğu noktaları belirlediklerini ve bunları azaltmak için adımlar attıklarını iddia ediyor. “Yolun konumu, görüş mesafesi, viraj, şimdiye kadar meydana gelen kaza ve ölüm sayısı vb. dikkate alınarak kara noktalar belirledik. Çeşitli yerlere levhalar ve trafik ışıkları yerleştirildi ve Devriye güçlendirildi” dedi Mahesh.
Motorlu Araçlar Dairesi ayrıca, Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen bilinçlendirme kampanyalarının, yoldaki araç sayısındaki artışa eşdeğer bir oranda artmadan kaza ve ölüm sayılarının sınırlandırılmasına da katkıda bulunduğunu iddia etti. “Kaza sonucu ölümlerin çoğu kask ve emniyet kemeri takmamaktan kaynaklanıyor. Ancak bilinçlendirme kampanyaları sayesinde çoğu insan kask ve emniyet kemeri takmaya başladı ve bu, ölüm sayısını azalttı” dedi.
2018’de 2.129 kaza ve 178 ölüm meydana geldi ve 2019’da 1.995 kaza ve 177 ölüm meydana geldi. Ancak düşük olmasının nedeni kaza 2020’deki ölüm oranları, pandemik kısıtlamalar ve kilitlenme olabilir. Ancak yavaş yavaş 2021’de kısıtlamalar kaldırıldıkça ölümler ve kazalar arttı.
Bu arada, Motorlu Taşıtlar Dairesi (MVD) yetkilileri, dairenin aktif katılımının trafik kazalarını ve ölümleri azaltmaya yardımcı olduğuna inanıyorlardı. “2010 ve 2022’de trafiğe çıkan araç sayısına bakarsak iki katına çıktığını rahatlıkla anlayabiliriz. Ancak kaza ve ölüm sayısı iki katına çıkmadı. Covid kısıtlamaları kaldırıldıktan sonra kademeli bir artış oldu.” Motorlu taşıtlar departmanında motorlu taşıtlar müfettişi S Mahesh, “Kaza ve ölüm sayısında artış var, ancak salgın öncesi sayıların oldukça altında” dedi.
MVD yetkilileri, kazaların yaygın olduğu noktaları belirlediklerini ve bunları azaltmak için adımlar attıklarını iddia ediyor. “Yolun konumu, görüş mesafesi, viraj, şimdiye kadar meydana gelen kaza ve ölüm sayısı vb. dikkate alınarak kara noktalar belirledik. Çeşitli yerlere levhalar ve trafik ışıkları yerleştirildi ve Devriye güçlendirildi” dedi Mahesh.
Motorlu Araçlar Dairesi ayrıca, Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen bilinçlendirme kampanyalarının, yoldaki araç sayısındaki artışa eşdeğer bir oranda artmadan kaza ve ölüm sayılarının sınırlandırılmasına da katkıda bulunduğunu iddia etti. “Kaza sonucu ölümlerin çoğu kask ve emniyet kemeri takmamaktan kaynaklanıyor. Ancak bilinçlendirme kampanyaları sayesinde çoğu insan kask ve emniyet kemeri takmaya başladı ve bu, ölüm sayısını azalttı” dedi.