İnternetin en kazançlı işini tehdit eden bir ABD davası

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod


ABD Yüksek Mahkemesi, teknoloji devi Google’ın dahil olduğu ve İnternet’in en kazançlı işi olan çevrimiçi reklamcılığı tehlikeye atabilecek bir davayı görmek üzere.
Dava, gonzalez vs Google, Salı günü mahkemeye çıkacak. Algoritmalarının kullanıcılara önerdiği içeriklerden internet şirketlerinin sorumlu olup olmadığına karar verecek. Teknoloji endüstrisi, ABD iletişim yasasında yasal korumaya sahip olduğunu iddia ediyor.
Etki: Bu durumda mahkeme, kullanıcılar tarafından her gün yayınlanan yüz milyonlarca yorum, video ve diğer içerikten bu şirketlerin yasal olarak sorumlu olup olmadığına karar verebilir. Böyle bir karar, üzerinde çalışılan otomatik reklamcılığın çekirdeğini de vurabilir. meta Platformlar A.Ş. Facebook ve Google of Alphabet Inc, gelirlerinin büyük bölümünü oluşturuyor. Bazıları bu durumu sosyal medya şirketleri için varoluşsal bir tehdit olarak görüyor.
Bir terör bağlantısı: Google, Kasım 2015’te Paris’te düzenlenen eşgüdümlü İslam Devleti saldırılarında öldürülen en az 130 kişiden biri olan 23 yaşındaki ABD vatandaşı Nohemi Gonzalez’in ailesi tarafından dava ediliyor. Aile, Google’ın YouTube’unun kapatılması gerektiğini savunuyor. Bloomberg’in bildirdiğine göre, IŞİD videolarının otomatik tavsiyelerinden sorumlu tutuluyor.
Web siteleri ve reklam ağları, reklamları kullanıcılar hakkında topladıkları konum, göz atma geçmişleri, yakından takip ettikleri konular ve daha fazlası dahil olmak üzere bilgilere göre otomatik olarak hedefler. Reklamlar, web sitelerine insan müdahalesi olmadan çevrimiçi araçlarla yerleştirilir.
Uzmanlar, geniş bir SC kararının, İnternet’te kişiselleştirilmiş reklamların sunulmasını etkili bir şekilde sona erdirebileceğini ve çevrimiçi reklamcılığı 1990’ların başlarına geri gönderebileceğini söylüyor. Kişiselleştirilmiş reklamlar, internet şirketleri için önemli bir gelir kaynağıdır.
Google ve Facebook birlikte, dünya çapındaki tüm dijital reklam gelirlerinin yaklaşık %50’sini oluşturuyor. İlgili reklamları göstermek için kullanıcıları hakkında tonlarca veri toplarlar. Google 2022’de 168 milyar dolar reklam geliri elde ederken, Meta 112 milyar dolar kazandı.