Karnataka Hükümeti’nin ‘Seva Sindhu’su Beş Yılda 30 Milyon Dolara Ulaştı | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod


BENGALURU: Karnataka hükümeti‘nin iddialı çevrimiçi vatandaş hizmetleri portalı – seva sindu beş yıl önceki lansmanından bu yana üç crore teslimatı gerçekleştirdi. Vatandaşlar portal üzerinden 80 departman altında 850’ye yakın hizmetten tek tuşla veya GramaOne gibi Seva Sindhu dağıtım kanallarını ziyaret ederek yararlanabiliyor. BengaluruA veya Karnataka Bir. Online olarak veya belirlenen kanallar ziyaret edilerek slot rezervasyonu yapıldıktan sonra vatandaşlara hizmetler Janasevakas tarafından sağlanmaktadır.
Üç crore işaretine ulaşmanın sevincini ifade eden BN Varaprasad Reddy, Proje Direktörü GramaOne, “Bu, yönetimin vatandaşlarına temel hizmetleri zaman kazandıran, verimli ve güvenilir bir şekilde sunduğu devlet yönetişiminde devrim niteliğinde bir adımdır” dedi. Reddy ayrıca şunları ekledi: “GramaOne, güçlü dağıtım mekanizmalarından biridir ve iyi yönetişimin önemli yönleri olan hem kapsayıcı yönetişimi hem de finansal içermeyi başarmıştır. Diğerlerinin yanı sıra çiftçiler, gençler, kadınlar, işçiler ve yaşlı vatandaşlara çeşitli hizmetler sunulmaktadır. hizmetler için tek duraklı teslimat noktası görevi gören GramaOne aracılığıyla hizmetler”
IAS, E-Yönetişim Sekreteri V Ponnuraj şunları söyledi: “Kapıdan kapıya hizmetler sağlayarak, aynı hizmetleri sunmak için gereken süreyi ve departman personeli tarafından belge doğrulama ihtiyacını azaltabilir ve manuel onayları önemli ölçüde azaltabiliriz.” Bu teknik hizmetlerin transferi, öğrenciler ve öğrenciler için otobüs geçiş sistemi ile açıkça gösterilmiştir.
“Bu akademik yıldan itibaren öğrenci otobüs geçişleri tamamen otomatik olarak verilecek. Yılda yaklaşık 20 lakh başvuru alıyoruz. Bunlardan iki lakh yeni geçişler içindir ve geri kalanı yenilemeler içindir. “Bu yıl 18 lakh yenileme otomatik olacak. İki lakh yeni geçiş için minimum manuel müdahale ve minimum belge gereklilikleri var” diye açıkladı.
Dr. IAS, e-yönetim müdürü ve Vatandaş Hizmetlerinin Elektronik Dağıtımı Müdürlüğü’nün (EDCS) re’sen direktörü Dileesh Sasi şunları söyledi: “Hükümet, mevcut süreçleri farklı departman makineleriyle yeniden tasarlamak için sağlam bir sistem kuruyor. Haziran 2018’de başlayan Seva Sindhu üzerinden yapılan işlemler her yıl artmaktadır. Karnataka köylerde yaşıyor ve Seva Sindhu’nun güçlü dağıtım kanallarından biri GramaOne. Karnataka genelinde 7.300’den fazla GramaOne merkezi var. İlk merkez 16 Kasım’da açıldı. 2020 Maganhalli, Davangere bölgesinde. Rekor bir sürede 1,6 crore vatandaşa hizmet verdiler. GramaOne aracılığıyla sunulan hizmetlerden bazıları kast, gelir, ikamet, yaşlılık, doğum, ölüm, dul aylığı, polis doğrulaması ve hasat sigortası ile ilgili sertifikalardır. ; , öğrenci otobüsü kartı, kredi, kuyu başvurusu vb.
BLS International devlet başkanı Sanjay Kumar, bu benzersiz hükümet dijital girişiminin küçük kasaba ve köylerdeki insanlara önemli bir şekilde yardımcı olduğunu söyledi. “Artık eskiden olduğu gibi taluk ve ilçe merkezlerindeki devlet dairelerine ulaşmak için uzun mesafeler kat etmek zorunda değiller. Böylece çok fazla seyahat maliyeti ve zamandan tasarruf ediyorlar” dedi.