Karnataka: Yoksul ve orta sınıfın etkilendiğini söyleyen demiryolu yolcuları ‘dolaylı’ ücret artışına kızdı | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod


Bengaluru: AC olmayan antrenörlerin azaltılması ile yaşlılar için tavizlerin eski haline getirilmemesi arasında, demiryolu kullanıcıları Karnataka’da ‘dolaylı’ oran artışına öfkelendi.
Onlara göre, birkaç yolcu treni, son aylarda daha yüksek ücretlerle ancak seyahat süresinde azalma olmaksızın süper hızlı trenlere dönüştürüldü.
Eyaletteki demiryolu yolcuları forumu olan Karnataka Demiryolu Kullanıcıları (@KARailway), Twitter’da şunları yazdı: “Demiryolu, Hindistan’da alt orta ve orta sınıf insanlar için en çok tercih edilen ulaşım aracıdır. Vagonları standardize etmek adına, demiryolları yataklı vagonları büyük ölçüde azalttı ve AC vagonları ekledi. Lütfen ihtiyacı olan insanlara daha ucuz trenlerin tek yolunu inkar etmeyin.”


Yolcu trenlerinden ekspres trenlere


South Western Demiryolu yetkilileri, 10 çift posta/ekspres trenini süper hızlı trenlere dönüştürdüklerini söyledi. Ayrıca 15 çift yolcu treninde ekspres etiket bulunmaktadır. Ancak yolcular, seyahat süresinde büyük bir azalma olmadığını söylediler; sadece oran arttı.
Özellikle Arsikere-Hubballi, Chikkamagaluru-Yeshwantpur, Tumakuru-Shivamogga, KSR Bengaluru-Kolar ve KSR Bengaluru City-Hosur gibi güzergahlardaki birçok yolcu treni, rezerve edilmemiş premium ücretli ekspres trenlere dönüştürüldü.
Kaynaklar, demiryollarının yolcu trenlerini 200 km’nin üzerindeki mesafeler için çalıştırmama kararı aldığını söyledi. Bu tür trenler ekspres ücretlerle çalışır. Ayrı olarak, SWR, 23 Kasım 2022’den itibaren yalnızca ortalama 45 km/s hızla çalışan Panchaganga Ekspresi’ni (KSR Bengaluru-Karwar-KSR Bengaluru) yüksek hızlı bir eksprese dönüştürdü.
Müdavim yolcusu Koçu Sankar, “Hızlı trene geçmek daha yüksek ücret toplamak için ticari bir taktiktir. Tren aynı süreyi alıyor ama yolcular daha fazla ödüyor.”
Başka bir tren kullanıcısı olan Murlidhar Bhat şunları söyledi: “Süper hızlı için bu 55 km/s tanımı çok eskidir ve iyileştirilmemiştir. Demiryolları, ekspres trenleri süper hızlı olarak yeniden sınıflandırarak akıllı bir şekilde ücretleri artırdı.”

AC olmayan koçların azaltılması

Birçok yolcu, demiryollarının ICF (Integral Coach Factory) otobüslerini LHB (Linke Hofmann Busch) otobüslerine dönüştürmek adına AC yataksız ve genel koltukları (ikinci sınıf ayrılmamış) azalttığını söyledi. LHB taşıma trenlerinde daha fazla 3AC ve 2AC vagonu vardır.
Bir STK olan Karnataka Demiryolu Vedike’den KN Krishnaprasad, “Örneğin, Kurla Express (Bengaluru üzerinden Mumbai-Coimbatore Express) eskiden 11 AC olmayan yataklı vagona (ICF tırmık) sahipti, ancak bu sayı şimdi üçe düşürüldü. LGBT koçlarına dönüştürüldü. Aynı şekilde, LHB dönüşümünden sonra rezerve edilmemiş vagon sayısı dörtten ikiye düşürülmüştür. Benzer şekilde, Karnataka Express/Chennai karakolunun AC olmayan yataklı vagon sayısı da şimdi 13’ten yediye düşürüldü. Udyan Ekspresi’ndeki AC olmayan yolcuların ve rezerve edilmemiş otobüslerin sayısı da önemli ölçüde azaldı. Bu, esas olarak, onaylanmış bileti olmayan yoksul ve orta sınıftan ve son dakika yolcularından insanları etkiler. Bu, tren ücretlerini artırmanın dolaylı bir yoludur.”
Bir yolcu olan K Venugopal şunları söyledi: “Genel otobüsler kaldırılıyor, yataklı otobüsler azaltılıyor ve bu da bekleme listesi biletlerinin artmasına neden oluyor. Bu da yataklı vagonlarda aşırı kalabalığa yol açtı” dedi.

İmtiyazlar henüz geri verilmedi

Covid-19’dan önce, yaşlı erkekler (60 yaş üstü) %40 indirim alırken, kadınlar (58 yaş üstü) toplam ücret üzerinden %50 indirim alıyordu. Ancak demiryolları bunu 20 Mart 2020 itibarıyla durdurdu. Bakanlık, kararın yaşlıları zorunlu olmayan seyahatlerden caydırmak için alındığını iddia etti.
Bakanlık, 19 Mart 2020 tarihli bir basın açıklamasında, “Covid-19’un yayılma ve ölüm oranının, yaşla birlikte duyarlılık arttığı için yaşlılar arasında en yüksek olduğu görülmüştür.” Covid-19 vakaları azaldı, yaşlılık ödeneği eski haline getirilmedi.

2020’deki son oran incelemesi

Demiryolu yetkilileri, temel demiryolu ücretlerini son üç yılda (1 Ocak 2020’den itibaren geçerli olmak üzere) yalnızca bir kez revize ettiklerini, normal AC olmayan (banliyö dışı) için km başına 1 paise, posta / posta için km başına 2 paise artışla revize ettiklerini söyledi. AC olmayan ifade ve AC sınıfları için km başına 4 kuruş.