Kayıtlar, BBMP’nin çukurları doldurmak için üç yılda 7.121 Rs harcadığını gösteriyor | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
BENGALURU: Bruhat Bengaluru Mahanagara Palike (BBMP) karayolu altyapısı departmanı tarafından paylaşılan verilere göre 2019-20, 2020-21 ve 2021-22 yıllarında şehrin ana arter, alt arter ve ana yollarındaki çukurları doldurmak için 7.121 Rs harcadı.
BBMP’ye göre, bu üç yıl boyunca yılda en az 23.000-25.000 çukur kapatıldı. BBMP Baş Komiseri Tuşar Giri Nath kendisi, veri artırmada bir sorun olabileceğini söyleyerek, çukurları doldurmak için 7.121 Rs harcandığına dair kamu kuruluşu verilerine inanmadığını ifade etti.

çukurlar


Perşembe günü, “Bölgelerdeki ve ana yollardaki yolların yeniden kaplanması için fazladan harcama yaptıklarını düşünüyorum” dedi ve verileri kontrol edeceğini de sözlerine ekledi.
TOI Cuma gecesi geç saatlerde ona yaklaşıp verileri inceleyip incelemediğini öğrenmek istediğinde Nath, “Çukurları doldurmak için neden bu kadar çok para harcandığını araştıracağız” dedi.
1.456 Rs ile Mahadevapura en çok çukurları doldurmaya harcadı
BBMP, şehirdeki kazaların önemli bir nedeni olan çukurları doldurmayı geciktirdiği için Yargıtay tarafından eleştirildi. Belediye yetkililerine göre, 1 km’lik yolun badanalanması için 10 crore ve asfaltlama için 15 crore Rs.
Sivil toplum çukurları doldurmak için 2019-20’de 4.297 Rupi, 2020-21’de 1.547 Rupi ve 2021-22’de 1.277 Rupi harcadı. Toplamda, üç yılda başının altında 7.121 Rs harcadı.
Bölge yetkilileri kendi yetki alanlarındaki yollardaki çukurları kapatırken, ana yollardaki çukurlar yol altyapı dairesi ve projenin merkez kanadı tarafından dolduruluyor.
Sekiz bölge arasında Mahadevapura, çukurları doldurmak için en yüksek parayı 1.456 Rs ile harcadı. Tatbikata katılan 10 yetkiliden, yol altyapı departmanı üç yıl içinde maksimum 1.465 Rs harcadı.
Bu arada, 2021-22 için Güney, Bommanahalli ve Yelahanka bölgeleri için çukur dolgusu ile ilgili veriler eksik görünüyor çünkü o yıl için başlık altında hiçbir harcama gösterilmiyor. Bir BBMP mühendisi, söz konusu yıl, o yıl bu bölgelerde hiçbir çukurun doldurulmadığını söyledi. Mühendis, her yıl 23.000 ila 25.000 çukurun doldurulduğunu ancak 2022-23’te BBMP’nin şimdiye kadar 36.000 çukuru doldurduğunu söyledi.
Bir aktivist olan Nagesh Aras, 2021-22’de üç bölge için harcama konusunda verilerin neden sessiz kaldığını sorguladı. Bu, departmanın bunu göndermediği anlamına gelir. Bu fahiş harcamaları açıklamanın BBMP’ye düştüğünü söyledi.
Çukurlar nedeniyle yüksek mahkemeye PIL başvurusunda bulunan Vijayan Menon, zaten bu kadar çok para harcamışlarsa, Bengaluru’nun “altın döşeli” yollara sahip olması gerektiğini söyledi. “BBMP parayı çekebiliyor çünkü muhasebenin çukurlar için ayrı bir başlığı yok. Bu, şişirilmiş parayı harcamayı veya dolandırmayı kolaylaştırıyor” dedi.