THIRUVANANTHAPURAM: Hükümetin bu kurumlardaki görevi devlet kamu hizmeti komisyonuna devretmesine rağmen geçici atamaların devam ettiği 27 devlet kurumu olduğundan, eyalet hükümetinin çeşitli kurumlardaki atamalarda şeffaflık iddiası sorgulanmaya devam ediyor (PSC).
Bu tür atamalardan yararlananların çoğunluğu, karar muafiyetine sempati duyanlardır ve bunların bir kısmı, bunu yapmayan birkaç mahkeme kararına rağmen, daha sonra hükümet tarafından yasallaştırılmaktadır.
Bu kurumlardaki atamaların OYSK’ya devredildiği doğrudur, ancak özel personel alımına ilişkin kurallar henüz düzenlenmemiştir, bunların bir kısmı yıllardır askıdadır, böylece OYK buradaki boş kadroları dolduramaz.
En az dokuz kurumdaki işe alma daha sonra PSC’ye devredildi LDF 2016 yılında görev aldı. Bunlar arasında Kerala State Power and Infrastructure Finance Corporation, Kerala State Women’s Development Corporation, Bekal Resorts Development Corporation Ltd, Kerala Tourism Infrastructure Ltd, Kerala Medical Services Corporation, Kerala Administrative Tribunal, Lok Ayuktakonut hizmetinin teknik hücresi ve azınlık hizmeti.
Ancak, Kerala İdari Mahkemesi ve Konut Dairesi Teknik Hücresi dışında kalan yedi kurum, henüz özel kurallarının hazırlanması gereken kurumlar listesinde yer almaktadır.
BK’nin bu yıl Eylül ayındaki toplantıda sunduğu raporlara göre, PSC’ye getirilen 27 kurum geçici atamalarla devam ediyor. Bunlardan yedisi son altı yılda PSC bünyesine alınırken, geri kalan 20 kişi bundan önce PSC bünyesine alındı, yani bunca yıl önce PSC bünyesine alınmasına rağmen onlar için özel işe alım kuralları henüz oluşturulmadı. Bu kurumlardaki geçici atamalar devam ederken, hükümetten edinilen rakamlara göre, yalnızca Mayıs 2021 itibarıyla PSC tarafından 806 gibi devasa bir sıralama yayınlandı.
Sonraki hükümetler, özellikle hükümetin görev süresinin sonuna doğru, sempatizanlarının geçici atamalarını düzene soktular. Yüksek Konsey buna karşı farklı kararlar vermek. Geçen yıl Mart ve Nisan aylarında önceki LDF hükümetinin sona ermesine doğru, bu tür birkaç geçici atama yasal hale getirildi ve meşru adayların hükümette bir işe girme şansı reddedildi.
SC anayasa kürsüsü, kararı Devlet Sekreteri’nde verirken Karnataka v UmadeviAIR 2006 davası, State of Karnataka – ML Kesari AIR 2010 davası, State of Uttar Pradesh – Rekha Rani AIR 2011 davası ve State of Jharkhand – Kamal Prasad AIR 2014 davası, geçici atamaların düzenlenmesi uygulamasına karşı açık ve tekrar tekrar açıklık getirmişti.
Bu tür atamalardan yararlananların çoğunluğu, karar muafiyetine sempati duyanlardır ve bunların bir kısmı, bunu yapmayan birkaç mahkeme kararına rağmen, daha sonra hükümet tarafından yasallaştırılmaktadır.
Bu kurumlardaki atamaların OYSK’ya devredildiği doğrudur, ancak özel personel alımına ilişkin kurallar henüz düzenlenmemiştir, bunların bir kısmı yıllardır askıdadır, böylece OYK buradaki boş kadroları dolduramaz.
En az dokuz kurumdaki işe alma daha sonra PSC’ye devredildi LDF 2016 yılında görev aldı. Bunlar arasında Kerala State Power and Infrastructure Finance Corporation, Kerala State Women’s Development Corporation, Bekal Resorts Development Corporation Ltd, Kerala Tourism Infrastructure Ltd, Kerala Medical Services Corporation, Kerala Administrative Tribunal, Lok Ayuktakonut hizmetinin teknik hücresi ve azınlık hizmeti.
Ancak, Kerala İdari Mahkemesi ve Konut Dairesi Teknik Hücresi dışında kalan yedi kurum, henüz özel kurallarının hazırlanması gereken kurumlar listesinde yer almaktadır.
BK’nin bu yıl Eylül ayındaki toplantıda sunduğu raporlara göre, PSC’ye getirilen 27 kurum geçici atamalarla devam ediyor. Bunlardan yedisi son altı yılda PSC bünyesine alınırken, geri kalan 20 kişi bundan önce PSC bünyesine alındı, yani bunca yıl önce PSC bünyesine alınmasına rağmen onlar için özel işe alım kuralları henüz oluşturulmadı. Bu kurumlardaki geçici atamalar devam ederken, hükümetten edinilen rakamlara göre, yalnızca Mayıs 2021 itibarıyla PSC tarafından 806 gibi devasa bir sıralama yayınlandı.
Sonraki hükümetler, özellikle hükümetin görev süresinin sonuna doğru, sempatizanlarının geçici atamalarını düzene soktular. Yüksek Konsey buna karşı farklı kararlar vermek. Geçen yıl Mart ve Nisan aylarında önceki LDF hükümetinin sona ermesine doğru, bu tür birkaç geçici atama yasal hale getirildi ve meşru adayların hükümette bir işe girme şansı reddedildi.
SC anayasa kürsüsü, kararı Devlet Sekreteri’nde verirken Karnataka v UmadeviAIR 2006 davası, State of Karnataka – ML Kesari AIR 2010 davası, State of Uttar Pradesh – Rekha Rani AIR 2011 davası ve State of Jharkhand – Kamal Prasad AIR 2014 davası, geçici atamaların düzenlenmesi uygulamasına karşı açık ve tekrar tekrar açıklık getirmişti.