THIRUVANANTHAPURAM: Devlet maliye bakanlığı tarafından toplantıda yapılan açıklamaya göre, tüm eyaletlerin 2020-21 ile 2025-26 arasındaki dönemde 15. Finans Komisyonu tarafından önerilen gelir açığı sübvansiyonunun büyük kısmını devlet alıyor .
Rakamlar ayrıca devletin daha fazla mali disiplin uygulaması ve vergi dışı gelirini artırması gerektiğinin altını çiziyor, eyaletlerin bu hibe için uygun olup olmadığı ve 2020-21 dönemi için hibe miktarı. 15. Maliye Komisyonu, bu dönemde değerlendirilen yetki devrini inceledikten sonra, devlet gelir ve giderlerinin değerlendirilmesi arasındaki farka dayanarak.
Maliye Bakanı’nın açıklamasına göre KN Balagopal toplantıdan önce, devlete komitenin tavsiyesi üzerine 53.137 Rs gelir açığı sübvansiyonu verildi, bu sübvansiyonu alan diğer 16 eyalete kıyasla en yüksek rakam.
Devletin taahhüt ettiği başlıca harcamalar arasında maaşlar, emekli maaşları ve kredilere ilişkin faiz ödemeleri bulunmaktadır ve yalnızca 11. Aynı zamanda, gelir açığı açığını kapatmak için, devlet gelir üretiminin buna bağlı olarak iyileştirilmesi gerekiyor, ki bu da olmadı.
“Çeşitli araştırmalar gösteriyor ki, kişi başına düşen tüketici harcamasında eyaletler arasında birinci, vergi tahsilatında ise yedinci sırada yer alıyor. Vergi dışı gelirlerin iyileştirilmesi konusunda çok büyük eksiklikler var. bekleyen vergileri topluyor” dedi ekonomist maria george.
Devlet bütçe belgelerine göre, 22.188,47 Rs, bekleyen vergi borcudur ve bunun 15.122,78 Rs’si tartışılmamaktadır, yani bu para kolayca toplanabilir.
Eyalet hükümeti 2020-21’de 15.323 Rs, 2021-22’de 19.891 Rs ve 2022-23 için ayrılmış 13.174 Rs’den 4.391,33 Rs aldı. Devlet, 2023-24’te 4.749 Rs alacak ve 2024-25 ve 2025-26’da bu başlık altında fon almayacak.
Rakamlar ayrıca devletin daha fazla mali disiplin uygulaması ve vergi dışı gelirini artırması gerektiğinin altını çiziyor, eyaletlerin bu hibe için uygun olup olmadığı ve 2020-21 dönemi için hibe miktarı. 15. Maliye Komisyonu, bu dönemde değerlendirilen yetki devrini inceledikten sonra, devlet gelir ve giderlerinin değerlendirilmesi arasındaki farka dayanarak.
Maliye Bakanı’nın açıklamasına göre KN Balagopal toplantıdan önce, devlete komitenin tavsiyesi üzerine 53.137 Rs gelir açığı sübvansiyonu verildi, bu sübvansiyonu alan diğer 16 eyalete kıyasla en yüksek rakam.
Devletin taahhüt ettiği başlıca harcamalar arasında maaşlar, emekli maaşları ve kredilere ilişkin faiz ödemeleri bulunmaktadır ve yalnızca 11. Aynı zamanda, gelir açığı açığını kapatmak için, devlet gelir üretiminin buna bağlı olarak iyileştirilmesi gerekiyor, ki bu da olmadı.
“Çeşitli araştırmalar gösteriyor ki, kişi başına düşen tüketici harcamasında eyaletler arasında birinci, vergi tahsilatında ise yedinci sırada yer alıyor. Vergi dışı gelirlerin iyileştirilmesi konusunda çok büyük eksiklikler var. bekleyen vergileri topluyor” dedi ekonomist maria george.
Devlet bütçe belgelerine göre, 22.188,47 Rs, bekleyen vergi borcudur ve bunun 15.122,78 Rs’si tartışılmamaktadır, yani bu para kolayca toplanabilir.
Eyalet hükümeti 2020-21’de 15.323 Rs, 2021-22’de 19.891 Rs ve 2022-23 için ayrılmış 13.174 Rs’den 4.391,33 Rs aldı. Devlet, 2023-24’te 4.749 Rs alacak ve 2024-25 ve 2025-26’da bu başlık altında fon almayacak.