Kerala: KSHEC, Malayali Bursiyerlerinin Ön Veri Tabanını Hazırlıyor | Thiruvananthapuram Haberleri

Tarzan

New member
THIRUVANANTHAPURAM: Kerala Eyaleti Yüksek Öğrenim Konseyi (KSHEC) bir ön veri tabanı hazırladı. Malayalı alimler ve bütçede açıklanan ‘Beyin Kazanımı’ programı kapsamında bilgi ve deneyimlerini Kerala toplumu ile paylaşmak isteyen yurt içi ve yurt dışında çeşitli alanlarda çalışan profesyoneller.
Konsey, Kerala’dan gelen ve eyalet dışında çalışan 576 akademisyen belirledi. Çoğu, işbirliği ve katkıları için bir taleple temasa geçti. Bu gruptan 190 kişi, Kerala’nın herhangi bir akademik veya araştırma çabasını desteklemeye istekli olduklarını ifade etti.
KSHEC’in tespit edebildiği Malayali bilim adamlarının çoğu ABD’de yaşıyor ve onları Birleşik Krallık, Kanada, Avustralya ve BAE izliyor. Kerala’daki kurum ve projelere katılma isteğini ifade edenlerin 86’sı ABD’den ve 25’i İngiltere’den.
Genel olarak, temel veri tabanı konu alanlarını sanat ve beşeri bilimler, mühendislik, tıp, bilim ve sosyal bilimler olarak sınıflandırdı. “Mevcut çalışma, akademik, mühendislik ve beşeri bilimlerden tıp ve diğer gelişmekte olan bilgi alanlarına kadar çeşitli alanlardan akademisyenlerden oluşan zengin bir kaynak buldu. Bu veri tabanı oluşturma mekanizmasının en önemli yönü, portalın her zaman ilgilenenlere açık olmasıdır. Devlet Planlama Teşkilatı’nın desteğiyle Yükseköğretim Kurulu tarafından hazırlanan raporda, “Bu girişime isimlerini tescil ettirmek istiyoruz” denildi.
Portala kayıtlı bilim insanlarının sayısı şu anda dünya çapında dağılmış olan Keralit kökenli akademik diasporanın küçük bir kısmını oluştursa da, konsey veritabanını kademeli olarak genişletmeyi bekliyor.
Yüksek Öğretim Kurulu, Akademik Gönüllü Bankası adlı bir kavram formüle ederek akademik araştırma, endüstri ve hayatın diğer kesimlerinden bilim adamlarını dahil etmek için bir strateji geliştirmiştir. Bu veri tabanının, yükseköğretimin kalitesini artırmak için bir destek sistemi görevi görmesi beklenmektedir. Yüksek Öğretim Kurulu ayrıca, yüksek öğretim müfredatının revize edilmesinde onların girdi ve tavsiyelerinin kullanılmasını önerdi.