T’PURAM: Kerala’da yaklaşan NH geliştirmesi için Arazi Edinim (LA) maliyetinin %25’ini üstlenmeyi reddeden devlet ve merkez arasındaki sorunları çözmek için sahne hazırlandı.
Birlik Bakanı Nitin Gadkari, Perşembe günü tamamlanan yol projelerinin açılışında ve 45.536 Rs değerinde gelecek projelerin (yükseltilmiş Kazhakkoottam üst geçidi ve Kuthiran tüneli dahil toplam 15 dahil olmak üzere toplam 15) temel taşının döşenmesi sırasında şunları söyledi: Yaklaşan projeler için LA maliyetlerinin %25’i, Kerala’nın çelik ve çimento üzerindeki GST payından vazgeçmesi gerekir. Sorunun çözülebilmesi için hükümetin lojistik parklar inşa etmek için geliştirme projeleri için ihtiyaç duyulan ücretsiz arazi sağlayabileceğini de sözlerine ekledi. Merkezin Kerala sorununu ve LA maliyetlerini bütçeden karşılayamamasını anladığını söyledi.
günün erken saatlerinde, Gadkari Lok Sabha’da Kerala’nın Los Angeles’ın masraflarının %25’ini üstlenmeyi kabul ettiğini, ancak daha sonra sözünden döndüğünü söylemişti. CM, Kerala’nın masrafları karşılayamayacağını yazdı. NH’nin eyaletteki geliştirme maliyetinin 100 crore / km mertebesinde çok yüksek olduğunu söyledi. parlamento.
Etkinlikte Gadkari’nin sözlerine yanıt olarak CM Pinarayi Vijayan hükümetinin, arazi ediniminin %99’unun tamamlandığı devam eden NH çalışmaları için şimdiden 5.580 Rs katkıda bulunduğunu söyledi. Devletin NH gelişimini uzun zaman önce düşünmesi gerektiğini ve LA için bu devlet payının, NH gelişimine verilen bu gecikmiş yanıtın cezası olarak hükümet tarafından kararlaştırıldığını söyledi.
Vijayan, Kerala’nın yüksek nüfus yoğunluğu nedeniyle kendine has bir özelliği olduğunu ve bundan sonraki projelerde bundan dolayı cezalandırılmaması gerektiğini söyledi. Diğer eyaletlerde hangi standartlar varsa, bunlar Kerala için de geçerli olmalıdır. Yaklaşan NH projeleri için (Thiruvananthapuram-Angamaly ve Kozhikode-Malappuram-Palakkad), %25 LA maliyetinin 1.395 Rs tutarında olacağını söyledi.
Keskin bir cevap verin Birlik MoS (dışişleri) Diğer eyaletlerin de bu tür maliyetleri üstlendiğini belirten V Muraleedharan, başka hiçbir eyaletin LA maliyetlerinin yüzde 25’ini ödemesi gerekmediğini söyledi. Olaydan önce Gadkari ile sınırlı etkileşiminde konuyu tartıştığını ve çözülebileceğini söyledi. Ayrıca Birlik Bakanına, projelerin arazi edinimindeki gecikmeden zarar görmeyeceğine dair güvence verdi.
Gadkari, Kerala’nın gelişmekte olduğunu ve eyalet genelinde üç ekonomik koridor da dahil olmak üzere birçok projenin yolda olduğunu söyledi. Ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacaklar.
Birlik Bakanı Nitin Gadkari, Perşembe günü tamamlanan yol projelerinin açılışında ve 45.536 Rs değerinde gelecek projelerin (yükseltilmiş Kazhakkoottam üst geçidi ve Kuthiran tüneli dahil toplam 15 dahil olmak üzere toplam 15) temel taşının döşenmesi sırasında şunları söyledi: Yaklaşan projeler için LA maliyetlerinin %25’i, Kerala’nın çelik ve çimento üzerindeki GST payından vazgeçmesi gerekir. Sorunun çözülebilmesi için hükümetin lojistik parklar inşa etmek için geliştirme projeleri için ihtiyaç duyulan ücretsiz arazi sağlayabileceğini de sözlerine ekledi. Merkezin Kerala sorununu ve LA maliyetlerini bütçeden karşılayamamasını anladığını söyledi.
günün erken saatlerinde, Gadkari Lok Sabha’da Kerala’nın Los Angeles’ın masraflarının %25’ini üstlenmeyi kabul ettiğini, ancak daha sonra sözünden döndüğünü söylemişti. CM, Kerala’nın masrafları karşılayamayacağını yazdı. NH’nin eyaletteki geliştirme maliyetinin 100 crore / km mertebesinde çok yüksek olduğunu söyledi. parlamento.
Etkinlikte Gadkari’nin sözlerine yanıt olarak CM Pinarayi Vijayan hükümetinin, arazi ediniminin %99’unun tamamlandığı devam eden NH çalışmaları için şimdiden 5.580 Rs katkıda bulunduğunu söyledi. Devletin NH gelişimini uzun zaman önce düşünmesi gerektiğini ve LA için bu devlet payının, NH gelişimine verilen bu gecikmiş yanıtın cezası olarak hükümet tarafından kararlaştırıldığını söyledi.
Vijayan, Kerala’nın yüksek nüfus yoğunluğu nedeniyle kendine has bir özelliği olduğunu ve bundan sonraki projelerde bundan dolayı cezalandırılmaması gerektiğini söyledi. Diğer eyaletlerde hangi standartlar varsa, bunlar Kerala için de geçerli olmalıdır. Yaklaşan NH projeleri için (Thiruvananthapuram-Angamaly ve Kozhikode-Malappuram-Palakkad), %25 LA maliyetinin 1.395 Rs tutarında olacağını söyledi.
Keskin bir cevap verin Birlik MoS (dışişleri) Diğer eyaletlerin de bu tür maliyetleri üstlendiğini belirten V Muraleedharan, başka hiçbir eyaletin LA maliyetlerinin yüzde 25’ini ödemesi gerekmediğini söyledi. Olaydan önce Gadkari ile sınırlı etkileşiminde konuyu tartıştığını ve çözülebileceğini söyledi. Ayrıca Birlik Bakanına, projelerin arazi edinimindeki gecikmeden zarar görmeyeceğine dair güvence verdi.
Gadkari, Kerala’nın gelişmekte olduğunu ve eyalet genelinde üç ekonomik koridor da dahil olmak üzere birçok projenin yolda olduğunu söyledi. Ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacaklar.