THIRUVANANTHAPURAM: Eyalet hükümeti, yedi yıllık çabaların ardından terk edilmiş römorkörü kurtardı Vizhinjam geçen ay iskele Hintli sahil Güvenlik (ICG), Hindistan’ın büyük gemileri de dahil olmak üzere gemileri barındırmak için uzun bir askıya alınmış rıhtım inşası için bir prosedür başlattı. Donanma ve ICG.
Aralık 2015’ten beri Vizhinjam Rıhtımı’nda demirlemiş olan (daha sonra 2018’de battı) terk edilmiş römorkör MV Brahmekshara, projeyi şimdiye kadar erteledi. Koçi merkezli bir şirket gemiyi denizden tamamen çıkardı ve eyalet hükümeti gemiyi geçen ay açık artırmaya çıkardı.
ICG şimdi rıhtımın inşası için ihaleye çıktı ve işi bir yıl içinde tamamlamayı umuyorlar. “Vizhinjam’daki uluslararası aktarma terminalinin gelmesiyle, stratejik açıdan önemli liman bölgesindeki işlevsel kapasitelerin artırılması daha da önemli hale geliyor. Yeni rıhtımın inşası, devlet limanının teknik departmanı tarafından gerçekleştirilecek” dedi.
Rıhtım gerçeğe dönüştüğünde, ICG ve Hindistan Donanmasının operasyonel yetenekleri eyaletin güney ucunda ve Tamil Nadu’nun kuzey tarafında geliştirilebilir.
76,7 metre uzunluğunda ve 8 metre genişliğindeki önerilen rıhtım, devasa yüksek hızlı devriye gemilerini barındıracak.
2013-2014’te Hindistan Donanması ve ICG arasında eyalet hükümeti ile bir anlaşmaya varıldı. Bu temelde hükümet, diğer iki makamın proje masraflarını üstlenmesi şartıyla, rıhtım için yer açacaktır.
Donanma, 498 Rs crore olarak sabitlenen maliyeti üstlenmeyi kabul etti. Bu anlaşmaya göre, Donanma 500 metre yanaşma yeri alacak ve Vizhinjam’da istasyonu bulunan Sahil Güvenlik 120 metre yanaşacak.
Temel taşı, o zamanki CG Genel Müdürü Rajendra Singh tarafından 2013’te Thiruvananthapuram’a yaptığı ilk ziyarette atılmış olsa da, römorkör kaldırılamadığı için iş durdu.
Römorkör hukuk mücadelesi nedeniyle limanda mahsur kaldı ve daha sonra şirket mali kriz nedeniyle limandan ayrıldı.
Geminin şirketi, liman ücreti olarak lakh rupi ödemek zorunda kaldı ve eyalet hükümeti, römorkörü açık artırmaya çıkararak gemiyi geri almayı başardı.
Aralık 2015’ten beri Vizhinjam Rıhtımı’nda demirlemiş olan (daha sonra 2018’de battı) terk edilmiş römorkör MV Brahmekshara, projeyi şimdiye kadar erteledi. Koçi merkezli bir şirket gemiyi denizden tamamen çıkardı ve eyalet hükümeti gemiyi geçen ay açık artırmaya çıkardı.
ICG şimdi rıhtımın inşası için ihaleye çıktı ve işi bir yıl içinde tamamlamayı umuyorlar. “Vizhinjam’daki uluslararası aktarma terminalinin gelmesiyle, stratejik açıdan önemli liman bölgesindeki işlevsel kapasitelerin artırılması daha da önemli hale geliyor. Yeni rıhtımın inşası, devlet limanının teknik departmanı tarafından gerçekleştirilecek” dedi.
Rıhtım gerçeğe dönüştüğünde, ICG ve Hindistan Donanmasının operasyonel yetenekleri eyaletin güney ucunda ve Tamil Nadu’nun kuzey tarafında geliştirilebilir.
76,7 metre uzunluğunda ve 8 metre genişliğindeki önerilen rıhtım, devasa yüksek hızlı devriye gemilerini barındıracak.
2013-2014’te Hindistan Donanması ve ICG arasında eyalet hükümeti ile bir anlaşmaya varıldı. Bu temelde hükümet, diğer iki makamın proje masraflarını üstlenmesi şartıyla, rıhtım için yer açacaktır.
Donanma, 498 Rs crore olarak sabitlenen maliyeti üstlenmeyi kabul etti. Bu anlaşmaya göre, Donanma 500 metre yanaşma yeri alacak ve Vizhinjam’da istasyonu bulunan Sahil Güvenlik 120 metre yanaşacak.
Temel taşı, o zamanki CG Genel Müdürü Rajendra Singh tarafından 2013’te Thiruvananthapuram’a yaptığı ilk ziyarette atılmış olsa da, römorkör kaldırılamadığı için iş durdu.
Römorkör hukuk mücadelesi nedeniyle limanda mahsur kaldı ve daha sonra şirket mali kriz nedeniyle limandan ayrıldı.
Geminin şirketi, liman ücreti olarak lakh rupi ödemek zorunda kaldı ve eyalet hükümeti, römorkörü açık artırmaya çıkararak gemiyi geri almayı başardı.