Şaka yapmıyorum: tüm dünyada hiciv sıklıkla yanlış bilgilendirmeye dönüşüyor

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
WASHINGTON: Bir ABD eyaleti nefes almaya vergi getirmeyi düşünüyor mu? Maç sırasında gol sevinci yasak mı? Katar Dünya Kupası çünkü bu “fazla eşcinsel” mi? Böcek kovucu üreticileri, sivrisinek öldüren osuruğu için Ugandalı bir adamı işe aldı mı?
hicivabsürtlükle dolu parodi ve şakalar genellikle güldürür, ancak dünyanın her yerinde çok sık olarak gerçek sanılır ve gerçek denetleyicileri yayıncılarının muhalefetine rağmen, önde gelen bir yanlış bilgi kaynağı olarak adlandırdıkları şeyi ifşa etmek.
Çeşitli hiciv çıkışlarını taklit edin meşru medya siteleri, genellikle okuyucular arasında kafa karışıklığına neden olur. Bazen, sorumluluk reddi beyanları makalelerini hiciv olarak işaretlese bile, birçok okuyucu bunları hafife alıyor. Ohio State Üniversitesi’nde mizah ve dezenformasyon arasındaki ilişkiyi inceleyen Shannon Poulsen, “Hiciv, düşündüğünüzden daha fazla yanıltıcı olabilir” dedi.
Eylül ayında, Fransa’nın CNews kanalındaki bir canlı yayın sırasında sunucu Pascal Praud, sözlerini enerji bakanının bir parodi tarafından uydurulmuş sözlerine bağladı. twitter hesap. “Ölümcül osuruğu” olan adamla ilgili makalenin bir versiyonu, İngiliz tabloid gazetesi “the Sun” tarafından yayınlandı ve binlerce etkileşim aldı. Facebook.
Alman gazetesi ‘Die Welt’in hiciv bölümünde geçtiğimiz ay yayınlanan Katar’daki Dünya Kupası ile ilgili haber Facebook, Telegram ve Twitter’da özgün haber olarak geniş çapta paylaşıldı.
ABD’de, popüler hiciv sitesi ‘The Onion’dan alınan hikayelere o kadar yaygın olarak inanılıyor ki, çevrimiçi forumlar onlara aşık olanlarla alay etmek için türedi. Ancak bu tür kusurlara rağmen, hicivciler içeriklerini ifşa ettikleri için gerçekleri kontrol eden web sitelerine saldırdılar.
Facebook ve Instagram, yanlış bilgilendirme olarak etiketlenen bağlantıların dolaşımını, görünürlüğünü ve kâr potansiyelini azalttıklarını söylüyor. Ancak araştırmacılar, yanlış bilgi yayan bazı web sitelerinin içeriklerini hiciv olarak etiketleyerek engeli aştığını söylüyor.
Geçen yıl Facebook, kullanıcıların haber akışlarında görünen gönderileri gerçek bilgilerden ayırmak için “hiciv sayfası” gibi etiketler ekleyeceğini duyurdu. Facebook ile çalışan üçüncü taraf teyitçiler, aynı nedenle hiciv gönderilerinin altına kendi doğruluk kontrollerini ekleyebilirler. Ama sorun devam ediyor.
Geçen ay, Twitter’da ünlüler veya işletmeler gibi davranan sahtekar veya parodi hesaplar yayıldı.
Toronto merkezli Social Media Lab’den Philip Mai, “Sahte içerik, hiciv veya parodi içeriğin şeytani ikizidir” dedi. kullanıcıların dikkatsizliğine yenik düşmek. . . ”