Thiruvananthapuram: 22 yaşındakiler için GJ SamudraSC topluluğundan bir öğrenci, Ulusal Giriş Testinde (NET) Arapça’da en yüksek notları almanın ihtişamının tadını çıkarırken, babası, yıllar önce Sınıf I’e kaydolduğuna karar vermemiş olsaydı, farklı olurdu.
“Ben bir lastik musluk işçisiydim ve onu bir İngilizce dil okuluna gönderemedim. Kuttichal LP Okulu’na gittiğimde ve Arapça öğretmeni Samudra’nın bir dil olarak Arapça öğrenmeyi seçip seçemeyeceğini sorduğunda hayrete düştü. Sadece Malayalam’dan başka bir dil bilmesini istedim. Cemaat dışından, medrese öğrenimi geçmişi olmayan birinin dili anlamasının mümkün olmadığını söyledi. Gireesh KumaraSamudra’nın babası.
Kumar daha sonra öğretmenden kızına bir ay Arapça öğretmesini istedi. Bu süre içinde alamazsa, Malayalam’ı öğrenmek için geri dönebileceğini söyledi öğretmene.
Kumar, “Öğretmen kabul etti ve onunla tanıştığımda bir ay sonra Samudra’nın sınıfındaki en iyi öğrenci olduğunu ve hatta topluluktan daha iyi performans gösterdiğini söyledi.” Dedi.
Samudra sadece Arapça’da değil, aynı zamanda XII. sınıftan sonra ulusal yetenek ve kabul sınavını geçtiğinde ailesi tarafından anlaşılan diğer derslerde de gayretli bir öğrenciydi.
Samudra’nın hedefi Arapça öğretmeni olmaktır. “Hiçbir zaman dile yabancı gibi hissetmedim. Yabancılardan gelen ‘neden bu ve neden başka bir dil olmasın’ gibi sorular beni hiç rahatsız etmedi. Ders programının bir parçası olan Kuran gibi dini metinleri çalışmak zorunda kaldım” diyor Samudra.
Samudra, lisans ve yüksek lisans derslerini University College, Thiruvananthapuram’dan Arapça olarak tamamladı.
“Birçoğunun henüz yürümediği bir yola girdi. Bazıları Arapça öğrenmeye gitse bile, genellikle öğretmen olarak işe girdikten sonra tatmin olurlar. Bu aynı zamanda Samudra’nın Kerala’dan Arapça NET’i en yüksek sayılarla geçen ilk kişi olmasının nedenidir. Bu, Arapça’yı takip eden öğrencilere ilham kaynağı olsun” dedi. Şamnad NeeÜniversite Koleji’nde Arapça Bölüm Başkanı.
“Ben bir lastik musluk işçisiydim ve onu bir İngilizce dil okuluna gönderemedim. Kuttichal LP Okulu’na gittiğimde ve Arapça öğretmeni Samudra’nın bir dil olarak Arapça öğrenmeyi seçip seçemeyeceğini sorduğunda hayrete düştü. Sadece Malayalam’dan başka bir dil bilmesini istedim. Cemaat dışından, medrese öğrenimi geçmişi olmayan birinin dili anlamasının mümkün olmadığını söyledi. Gireesh KumaraSamudra’nın babası.
Kumar daha sonra öğretmenden kızına bir ay Arapça öğretmesini istedi. Bu süre içinde alamazsa, Malayalam’ı öğrenmek için geri dönebileceğini söyledi öğretmene.
Kumar, “Öğretmen kabul etti ve onunla tanıştığımda bir ay sonra Samudra’nın sınıfındaki en iyi öğrenci olduğunu ve hatta topluluktan daha iyi performans gösterdiğini söyledi.” Dedi.
Samudra sadece Arapça’da değil, aynı zamanda XII. sınıftan sonra ulusal yetenek ve kabul sınavını geçtiğinde ailesi tarafından anlaşılan diğer derslerde de gayretli bir öğrenciydi.
Samudra’nın hedefi Arapça öğretmeni olmaktır. “Hiçbir zaman dile yabancı gibi hissetmedim. Yabancılardan gelen ‘neden bu ve neden başka bir dil olmasın’ gibi sorular beni hiç rahatsız etmedi. Ders programının bir parçası olan Kuran gibi dini metinleri çalışmak zorunda kaldım” diyor Samudra.
Samudra, lisans ve yüksek lisans derslerini University College, Thiruvananthapuram’dan Arapça olarak tamamladı.
“Birçoğunun henüz yürümediği bir yola girdi. Bazıları Arapça öğrenmeye gitse bile, genellikle öğretmen olarak işe girdikten sonra tatmin olurlar. Bu aynı zamanda Samudra’nın Kerala’dan Arapça NET’i en yüksek sayılarla geçen ilk kişi olmasının nedenidir. Bu, Arapça’yı takip eden öğrencilere ilham kaynağı olsun” dedi. Şamnad NeeÜniversite Koleji’nde Arapça Bölüm Başkanı.