Thiruvananthapuram: Önerilen Dış Çevre Yolu, Devlet Çevresel Etki Değerlendirme Ajansından Çevre İzni (EC) almıştır (SEIAA). Daha önce, Ulusal Uzman Komitesi (DENİZ) proje için EC verilmesini tavsiye etti. Eyalet hükümeti, Başkent Bölgesi Kalkınma Projesi (CRDP) – II kapsamında Dış Çevre Yolu’nu (ORR) geliştirmeyi teklif ediyor.
SEIAA, son toplantısında teklifi değerlendirdi ve eyalet uzman inceleme komitelerinin çeşitli toplantılarının kararlarını kaydetti.
SEAC’ın teklifi, değerlendirme sırasında proje teklif sahibinden alınan değerlendirme raporuna, kamuya açık duruşmaya ilişkin belgelere, çevresel ve sosyal etkilere ilişkin rapora ve diğer belgelere dayanarak değerlendirdiğini kaydetmiştir.
Ulusal Uzmanlık Komitesi, AK’ye 10 yıllık bir süre boyunca, genel koşullara ek olarak belirli özel koşullar da önermişti.
SEIAA toplantısının tutanaklarına göre, yetkili makam ayrıca belirli şartlar ve koşullarla 10 yıllık bir çevre izni verilmesine karar verdi.
Yeşil standartlara dayalı binalar için yeşil değerlendirme ve yeşil bina sertifikasyonuna ilişkin yönergelerin, uygulanabilir olduğunda takip edilmesi gerektiği belirtilmiştir.
Başlatıcı, doğal drenaj ile yağmur suyu drenajı arasındaki bağlantıyı garanti etmek için görevlendirilmiştir.
Eyaletin çevresel etki değerlendirme otoritesi, cadde bitkileri ve yeşil kuşakların, yüksek kirlilik potansiyeline sahip ağaç ve bitkilerle geliştirilmesi gerektiğini belirledi.
Eyaletin çevresel etki değerlendirmesi, güzergahtan ve projeye dahil olan diğer alanlardan çıkarılan ağaçlar için telafi edici ağaçlandırma uygulanmalı ve önerilen proje boyunca su kütleleri ve alçak alanlar üzerindeki etkiyi ele almak için özel ve uygun bir yönetim planı benimsenmelidir. otorite EC için koşulları belirtti.
Daha önce, eyalet uzman inceleme komitesi tarafından ÇED raporunu incelemek üzere atanan iki üyeli alt komite ciddi kusurlar tespit etmişti.
Destekçi, beklenen bitki örtüsü kaybını telafi etmek için gereken kamu binaları, okullar, hastaneler ve diğer topluluk binaları için yeşil geliştirme planını dikkate almamıştı.
Önerilen proje, Mangalapuram – Thekkada – Vizhinjam yolunu birbirine bağlayan çevre yoludur.
Projenin süresi 15 yıldır. Genel geliştirmede özel yatırım bölgeleri de planlanmaktadır. Önerilen yol 77,77 km’lik bir koridor olarak planlanmıştır.
Güney halkasının (Mangalapuram – Thekkada – Vizhinjam) 47,97 km, kuzey halkasının ise 29,8 km (Navaikulam – Thekkada) mesafesini kapsaması planlanmaktadır.
Bölünmüş yol, yaklaşık 375 hektarlık bir alan olan 70 m geçiş hakkı gerektirir. Beklenen inşaat süresi 30 aydır.