Southwest Airlines’ın iptal ettiği uçuşların sayısı çığ gibi büyüyor

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
DALLAS: Southwest Havayolları’na evlerine dönmeleri için güvenen yolcular, Çarşamba günü başka bir iptal edilen uçuş dalgasıyla karşı karşıya kaldılar ve müşterilerin havayolunun iflas etmesi nedeniyle maruz kaldıkları beklenmedik harcamaların geri ödenmesine yardımcı olmak için federal hükümet üzerindeki baskı arttı.
Güneybatıdan gelen bitkin yolcular, gidecekleri yere ulaşmak için diğer havayollarında koltuk bulmaya veya araba kiralamaya çalıştı, ancak çoğu mahsur kaldı. Havayolunun CEO’su, uçuş programının normale dönmesinin önümüzdeki hafta sürebileceğini söyledi.
Kansas City, Missouri’den 34 yaşındaki bir caz piyanisti olan Adontis Barber, Cumartesi günü Güneybatı uçuşu iptal edildiğinden beri Washington DC’deki bir Yeni Yıl konserine gitmeyi umarak şehrin havaalanında kamp yapıyordu.
Çarşamba günü havaalanından ayrıldı. “Pes ediyorum” dedi. “Kendimi evsiz hissetmeye başlıyorum.”
FlightAware izleme hizmetine göre, Doğu Kıyısında öğleden sonra erken saatlerde, ABD’de Çarşamba günü iptal edilen tüm uçuşların yaklaşık %90’ı Güneybatı’da gerçekleşti.
Diğer havayolları, hafta sonu ülkenin büyük bir bölümünü vuran şiddetli kış fırtınalarından kurtuldu, ancak Çarşamba günü 2.500 uçuşu ve Perşembe günü 2.300 uçuşu daha silip süpüren Güneybatı’yı etkilemedi.
Dallas havayolu, eski bir mürettebat planlama sistemi ve bir bölgedeki iptallerin ülke çapında hızla akmasına izin veren bir ağ tasarımı da dahil olmak üzere bir dizi faktörün birleşimiyle bozuldu. Bu zayıflıklar yeni değil – Ekim 2021’de Southwest tarafından benzer bir başarısızlığa katkıda bulundular.
ABD Ulaştırma Bakanlığı şimdi, Birleşik Devletler içinde diğer tüm havayollarından daha fazla yolcu taşıyan Güneybatı’da olanları araştırıyor. Bir Senato komitesi de soruşturma sözü veriyor.
Southwest’in Salı günü geç saatlerde yayınladığı bir videoda, CEO Robert Jordan, Southwest’in birkaç gün daha düşük bir programda olacağını, ancak “önümüzdeki haftadan önce tekrar yola çıkmayı” umduğunu söyledi.
Şubat ayında CEO olan 34 yıllık Güneybatı gazisi Jordan, “Bunu doğru yapmak için yapacak gerçek işlerimiz var” dedi. “Şimdilik, buna bağlı olduğumuzu bilmenizi istiyorum.”
Havayollarını önceki aksaklıklar nedeniyle eleştiren Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, Güneybatı’da bu hafta yaşanan olayları tarif etmek için aklına gelen tek kelimenin “erime” olduğunu söyledi. Sektörün geri kalanında iptallerin tarifeli uçuşların yaklaşık %4’üne düştüğünü, ancak Güneybatı’da %60’ın üzerinde kaldığını kaydetti.
Buttigieg, yüksek iptal oranından müşterilerin Southwest’e telefonla ulaşamamasına kadar, havayolunun performansının kabul edilemez olduğunu söyledi. Havayolunu sorumlu tutacağına söz verdi ve yolculara geri ödeme yapılması konusunda ısrar etti.
Çarşamba günü ABC’nin “Günaydın Amerika” programında, “Mahsur kalan yolcuların gitmeleri gereken yere vardıklarından ve kaçırılan uçuşlar, oteller ve yemekler dahil olmak üzere yeterli tazminat aldıklarından emin olmalılar” dedi.
Bir havacılık danışmanı ve eski havayolu yöneticisi olan Robert Mann, ulaşım departmanının Southwest’i mürettebat eksikliği gibi havayolunun kontrolü dışındaki nedenlerle iptal edilen tüm uçuşlar için geri ödeme yapmaya zorlayabileceğini söyledi. 1 milyon müşteriyi etkileyen toplam 6.000 iptalin 300 milyon $’a kadar çıkabileceğini tahmin etti.
Mann, Southwest’in önümüzdeki ay hissedarlara temettü olarak 428 milyon dolar ödemeyi planladığı için “marka zararı verilmiş olsa da rakamlar hayati tehlike oluşturmuyor” dedi.
Bazı tüketici savunucuları, Güneybatı hükümetinin cezalandıracağından şüpheleniyor.
William McGeeAmerican Economic Liberties Project’teki bir seyahat uzmanı, ulaşım departmanının Frontier Airlines ve birkaç yabancı havayolunu pandeminin başlarında yavaş geri ödemeler nedeniyle para cezasına çarptırdığını, ancak en büyük dört ABD taşıyıcısına dokunamadığını kaydetti.
McGee, “Pete Buttigieg’in yapması gereken ve yapacağı muhtemelen iki farklı şey. Grubu, eyaletlerin ve özel tarafların tüketicilere zarar verdiği için havayollarına dava açmasını kolaylaştıracak bir federal yasa değişikliği istiyor.
Southwest, web sitesinde 24 Aralık ile 2 Ocak arasında iptal edilen veya ertelenen uçuşlardan etkilenen müşterilere makbuz sunmalarını söyledi. Havayolu, “Yemekler, otel ve ikame ulaşım için makul geri ödeme taleplerini yerine getireceğiz” dedi.
Deniz doktoru Teğmen Komutan Manoj Mathew, iki gün boyunca saatlerce beklemede kaldıktan sonra, Southwest’in kendisine ailesinin Washington’dan Houston’a yaptığı gezinin ilk ayağı için geri ödeme yaptığını söyledi – 23 Aralık uçuşunun iptal edilmesinden sonra korkunç hava koşullarında sürdüler. Şimdi, Southwest’in Pazar günü dönüş uçuşunu gerçekleştirip gerçekleştirmeyeceği konusunda endişeli.
“Diğer havayollarına ulaşmaya çalışıyorum” dedi. “Uçuş yok ve bizim için çok pahalı.”
Delta Air Lines, hafta sonu Güneybatı pazarlarında son dakika ücretlerini kaydettiğini ve American Airlines’ın da “belirli” şehirlerde ücretleri sınırladığını söyledi. Sağlanan numara yok.
Güneybatı sendika liderleri, havayolunun 1990’lara dayanan işgücü planlama sisteminin, yol haritası daha karmaşık hale geldikçe ayak uyduramadığı konusunda yıllarca uyarıda bulundu.
Güneybatı donanmalarını temsil eden birliğin başkanı Randy Barnes Çarşamba günü yaptığı açıklamada, “Gerçek şu ki, bu, (Güneybatı kurucu ortağı) Herb Kelleher’in uçakların noktadan noktaya gittiği yerlerde inşa ettiği havayolu ile aynı değil” dedi. “Havayolu yöneticileri daha iyi plan yapsaydı, son günlerde yaşadığımız kriz hafifletilebilir veya önlenebilirdi.”
Diğer büyük ABD taşıyıcıları, uçuşların birkaç büyük veya ana hava alanından kalktığı “merkez ve merkez” ağları işletir. Bu, ülkenin bir bölümünde kötü hava koşullarının neden olduğu rahatsızlığın kapsamını sınırlamaya yardımcı olur.
Bununla birlikte, Southwest, gün boyunca uçakların ülkeyi geçtiği bir “noktadan noktaya” ağa sahiptir. Bu, herhangi bir uçağın kullanımını ve verimliliğini artırabilir, ancak bir yerdeki sorunlar ülke geneline yayılabilir ve mürettebatı pozisyondan uzak tutabilir. (Mürettebat ayrıca merkezi ve bağlı bileşen havayollarında takılıp kalabilir.)
Bu sorunlar, mahsur kalan yolcuların Southwest hakkında havayolu şirketine telefonla ulaşamama ve otel ve yemek konusunda yardım eksikliği de dahil olmak üzere yaptığı şikayetlerin tümünü açıklamıyor.
Utah’tan 48 yaşındaki muvazzaf bir Ordu yedek askeri olan Teal Williams, Noel Günü’nde kocası ve iki genç çocuğuyla birlikte Des Moines, Iowa’ya uçuşları iptal edildikten sonra Denver havaalanında mahsur kaldı. Güneybatı çalışanlarının uçuş bilgisi olmadığını veya yemek kuponu teklif ettiğini, yaşlı yolcuların tekerlekli sandalyede saatler geçirdiğini ve annelerin bebekleri için formüllerinin bittiğini söyledi.
Williams, “Bir anda patladı ve kimse size bir şey söyleyemedi” dedi. Havayolu çalışanları “umutsuzca yardım etmeye çalıştı, ancak onların da herkes kadar aptal olduklarını söyleyebilirdiniz … bu korkutucuydu.”
Uçak, tren veya otobüs koltuğu bulamayan Williams ve ailesi, bir araba kiralayacak kadar şanslıydı. Iowa’ya 12 saat sürdüler.