THIRUVANANTHAPURAM:’Swayamvaramyönetmen Adoor Gopalakrishnan’ın 24 Kasım 1972’de vizyona giren ilk filmi Perşembe günü elli yaşına basıyor. Aswin J Kumar, izleyiciler ve jüri heyeti tarafından dışlanan filmin dört ulusal ödül kazandığını bildirdi.
Başrol oynadığı film Madhu ve Sarada, Adoor’un Hindistan Film ve Televizyon Enstitüsü’nden döndükten sonra aile planlaması departmanı için belgesel çekerken bir hayal kırıklığı noktasına ulaştıktan sonra anlamlı ve yaratıcı bir şeyler yapma arzusundan doğdu.
Film eleştirmeni VK Joseph, “‘Swayamvaram’ film dilini ve hikayesini hayal bile edilemeyecek bir şekilde yeniden tanımladı. Adoor, sağlam teknik eğitimi ve sinema vizyonuyla desteklendi,” dedi.
Amerikan olduğunda avangard film yapımcısı Andy Warhol 1964’te ‘Uyku’ adlı bir film yaptı, halk çok kızdı. Ekranda tek gördükleri uyuyan bir adamdı; uykunun kesintisiz, statik görüntüleri ve başka hiçbir şey. İzleyiciler paralarını geri istemek için dışarı çıktılar, hatta ‘uyan’ diye ekrana yürüyen insanların hikayeleri bile var. Uyku, şimdiye kadarki en ünlü deneysel filmlerden biri oldu.
Sekiz yıl sonra genç yönetmen Adoor Gopalakrishnan, ‘Swayamvaram’ ile Malayalam sinemasına ‘uyandırma çağrısı’ yaptı; 2022’de piyasaya sürülmesinin 50. yılını kutladı. Açılış sekansı ve film müziği devrim niteliğindeydi. Motorun uğultusuna karşı hareket eden bir otobüsteki yolcuların ritmik çekimleri. Ana karakterleri tanıtmak için net bir geçiş yoktu. Bunun yerine, insanların rastgele fotoğraflarından oluşan bir ürün yelpazesiyle öğrendiler. Sahne beş dakika sürdü.
Ara sıra çalan zil dışında, film müziği tutarlıydı. Ekrandaki canlı yüzlerin hiçbiri tek kelime konuşmadı; o zamanlar Malayalam sineması için düşünülemez bir sahne. İzleyiciler ve eyalet ödül komitesi tarafından dışlanan film, dört ulusal ödül kazandı.
Swayamvaram, ana akım yiğitleri beğendiğinde serbest bırakıldı KS Sethumadhavan, Kunchacko ve PN Menon üstün geldi. Filmleri Panitheeratha Veedu, Aromalunni ve Chemparathi 1972’de sinemalarda ve ayrıca devlet film ödüllerinde bir etki yarattı. Swayamvaram, Madhu ve Sarada’nın neden konuşmadığını merak eden şaşkın bir izleyici grubuna açıldı. 2,5 lakh Rs’lik bir bütçeyle yapılan film, ülke çapında bir sıçrama yaptığında sinemalara geri dönerek daha geniş izleyiciler ve daha sıcak tepkiler çekti; daha sonra ödüllü bir film için alışılmadık hale gelen bir şey.
Adoor, FTII’den döndükten sonra aile planlaması departmanı için belgesel çekerken bir hayal kırıklığı noktasına ulaşmıştı. Film şirketini ve kooperatifi yönetmenin getirdiği lojistik yük onu çıkmaza sokmuştu. Swayamvaram, anlamlı ve yaratıcı bir şey yapma arzusundan doğdu.
Film eleştirmeni, “Swayamvaram, sinema dilini ve hikayesini hayal bile edilemeyecek bir şekilde yeniden tanımladı. Adoor, sağlam teknik eğitimi ve sinema vizyonuyla desteklendi” dedi. VK Yusuf.
Film hem aşk hem de kayıp duygusu hakkındaydı. Karakterlerin geçmişi önemli değildi. Her şey seçimler ve krizlerle ilgiliydi. Ana erkek karakter isyandan kaçar, kriz zamanlarında zayıflar, hatta partneri Sita seçimlerine bağlı kalırken ağlar ve af diler, muammalı bir kararlılıkla kasvetli belirsizliği maskeler.
Film ilerledikçe, ilk otobüs yolculuğu hırs ve hayaller yolculuğundan acı ve acı verici bir gerçekliğe dönüşür. Adoor, ahlaki krizi ve zorluğa önlenemez düşüşü, uysal duygulardan arındırılmış bir samimiyetle yakalar. Krizi çözme girişiminde bile bulunmadı; filmi yeni alemlere daha da yükseltiyor.
Oyuncu Madhu, filmin arka planıyla nasıl mükemmel bir şekilde senkronize olduğunu hatırladı. “Gerçekçi bir oyunculuk okulundan geliyordum. Hikaye anlatıldığında her şeyi yaptım. Çekimler iyi planlandı, her çekim kafasında iyi düşünüldü. Tam da hayal ettiği gibi çekim yapardı” dedi.
Başrol oynadığı film Madhu ve Sarada, Adoor’un Hindistan Film ve Televizyon Enstitüsü’nden döndükten sonra aile planlaması departmanı için belgesel çekerken bir hayal kırıklığı noktasına ulaştıktan sonra anlamlı ve yaratıcı bir şeyler yapma arzusundan doğdu.
Film eleştirmeni VK Joseph, “‘Swayamvaram’ film dilini ve hikayesini hayal bile edilemeyecek bir şekilde yeniden tanımladı. Adoor, sağlam teknik eğitimi ve sinema vizyonuyla desteklendi,” dedi.
Amerikan olduğunda avangard film yapımcısı Andy Warhol 1964’te ‘Uyku’ adlı bir film yaptı, halk çok kızdı. Ekranda tek gördükleri uyuyan bir adamdı; uykunun kesintisiz, statik görüntüleri ve başka hiçbir şey. İzleyiciler paralarını geri istemek için dışarı çıktılar, hatta ‘uyan’ diye ekrana yürüyen insanların hikayeleri bile var. Uyku, şimdiye kadarki en ünlü deneysel filmlerden biri oldu.
Sekiz yıl sonra genç yönetmen Adoor Gopalakrishnan, ‘Swayamvaram’ ile Malayalam sinemasına ‘uyandırma çağrısı’ yaptı; 2022’de piyasaya sürülmesinin 50. yılını kutladı. Açılış sekansı ve film müziği devrim niteliğindeydi. Motorun uğultusuna karşı hareket eden bir otobüsteki yolcuların ritmik çekimleri. Ana karakterleri tanıtmak için net bir geçiş yoktu. Bunun yerine, insanların rastgele fotoğraflarından oluşan bir ürün yelpazesiyle öğrendiler. Sahne beş dakika sürdü.
Ara sıra çalan zil dışında, film müziği tutarlıydı. Ekrandaki canlı yüzlerin hiçbiri tek kelime konuşmadı; o zamanlar Malayalam sineması için düşünülemez bir sahne. İzleyiciler ve eyalet ödül komitesi tarafından dışlanan film, dört ulusal ödül kazandı.
Swayamvaram, ana akım yiğitleri beğendiğinde serbest bırakıldı KS Sethumadhavan, Kunchacko ve PN Menon üstün geldi. Filmleri Panitheeratha Veedu, Aromalunni ve Chemparathi 1972’de sinemalarda ve ayrıca devlet film ödüllerinde bir etki yarattı. Swayamvaram, Madhu ve Sarada’nın neden konuşmadığını merak eden şaşkın bir izleyici grubuna açıldı. 2,5 lakh Rs’lik bir bütçeyle yapılan film, ülke çapında bir sıçrama yaptığında sinemalara geri dönerek daha geniş izleyiciler ve daha sıcak tepkiler çekti; daha sonra ödüllü bir film için alışılmadık hale gelen bir şey.
Adoor, FTII’den döndükten sonra aile planlaması departmanı için belgesel çekerken bir hayal kırıklığı noktasına ulaşmıştı. Film şirketini ve kooperatifi yönetmenin getirdiği lojistik yük onu çıkmaza sokmuştu. Swayamvaram, anlamlı ve yaratıcı bir şey yapma arzusundan doğdu.
Film eleştirmeni, “Swayamvaram, sinema dilini ve hikayesini hayal bile edilemeyecek bir şekilde yeniden tanımladı. Adoor, sağlam teknik eğitimi ve sinema vizyonuyla desteklendi” dedi. VK Yusuf.
Film hem aşk hem de kayıp duygusu hakkındaydı. Karakterlerin geçmişi önemli değildi. Her şey seçimler ve krizlerle ilgiliydi. Ana erkek karakter isyandan kaçar, kriz zamanlarında zayıflar, hatta partneri Sita seçimlerine bağlı kalırken ağlar ve af diler, muammalı bir kararlılıkla kasvetli belirsizliği maskeler.
Film ilerledikçe, ilk otobüs yolculuğu hırs ve hayaller yolculuğundan acı ve acı verici bir gerçekliğe dönüşür. Adoor, ahlaki krizi ve zorluğa önlenemez düşüşü, uysal duygulardan arındırılmış bir samimiyetle yakalar. Krizi çözme girişiminde bile bulunmadı; filmi yeni alemlere daha da yükseltiyor.
Oyuncu Madhu, filmin arka planıyla nasıl mükemmel bir şekilde senkronize olduğunu hatırladı. “Gerçekçi bir oyunculuk okulundan geliyordum. Hikaye anlatıldığında her şeyi yaptım. Çekimler iyi planlandı, her çekim kafasında iyi düşünüldü. Tam da hayal ettiği gibi çekim yapardı” dedi.