THIRUVANANTHAPURAM: Urban Mass Transit Company Ltd’den (UMTC) uzmanlardan oluşan bir ekip, hafif metro projesi için kapsamlı bir hareketlilik planı (CMP) hazırlamak üzere yakında çalışmalar yürütecek. Ajans bitirmeyi planlıyor CMP Mart 2023’e kadar ve yenisi DPR buna dayanarak ve ulusal hükümetin yönergelerine uygun olarak.
Çalışma bölgeleri arasında Thiruvananthapuram kurumsal alanı, sekiz bitişik panchayat – Andoorkonam, Mangalapuram, Viappil, Vilavoorkal, Venganoor, Balaramapuram, Pallichal ve Kalliyoor – ve Neyyattinkara belediyesi bulunmaktadır.
Çalışma, özellikle kentsel alanlardaki toplu taşımaya odaklanarak, bu bölgelerdeki insanlara yönelik kısa, orta ve uzun vadeli hareketlilik programlarını ve eylem planlarını değerlendirecektir.
Çalışma ekibi, bölge toplayıcısı ve şirketler, PWD, NHAI, polis, şehir planlama, su kurulu, KSEB, vb. gibi diğer kurumların başkanları ile görüşecek.
Daha önce eyalet hükümeti tarafından kurulan Kerala Rapid Transit Corporation Ltd (KRTL), projenin Thiruvananthapuram’da uygulanması için gerekli tüm araştırmaları yapmış ve Şubat 2021’de Konut ve Şehircilik Bakanlığı’na bir DPR sunmuştu. Ancak Hindistan hükümeti, metro ve benzeri projelerdeki çalışmalar için tek eyalette iki kurumla anlaşmaktan çekindiğini ifade etti. Eyalet hükümeti daha sonra projeyi 1 Eylül 2022’de KMRL’ye devretme kararı aldı.
Hindistan Hükümeti, KRTL tarafından 2017’de hazırlanan mevcut CMP’nin geçerlilik süresinin dolması nedeniyle KMRL’ye CMP’yi hazırlamak için anketi tekrar düzenlemesini emretti. KMRL çalışanlarına göre, bir CMP sadece beş yıl geçerlidir.
“KRTCL tarafından hazırlanan CMP eski çünkü insanların tercihi ve şehrin doğası zaman içinde çok değişti. Bu nedenle, yeni CMP, hizalamanın ve yeni DPR’nin belirlenmesinde çok önemlidir,” diyor KMRL proje direktörü MP Ramnavas.
KMRL, KRTCL tarafından hazırlanan DPR’yi göz ardı etmeye karar vermediğini de sözlerine ekledi. “Çalışmaya dayanarak, yeni bir tane hazırlamak için DPR’de gerekli değişiklikleri yapacağız. Eğer değişiklik tavsiye edilmiyorsa olduğu gibi kabul ediyoruz” dedi.
KRTCL tarafından sunulan DPR’ye göre, hafif metro projesinin 1. aşaması Pallipuram’dan Karamana’ya 21,8 km uzaklıktadır ve beklenen maliyet 4.673 Rs’dir. Daha sonra hafif metroyu Teknopark ve Vizhinjam Limanı’na da genişletme planları vardı.
Çalışma bölgeleri arasında Thiruvananthapuram kurumsal alanı, sekiz bitişik panchayat – Andoorkonam, Mangalapuram, Viappil, Vilavoorkal, Venganoor, Balaramapuram, Pallichal ve Kalliyoor – ve Neyyattinkara belediyesi bulunmaktadır.
Çalışma, özellikle kentsel alanlardaki toplu taşımaya odaklanarak, bu bölgelerdeki insanlara yönelik kısa, orta ve uzun vadeli hareketlilik programlarını ve eylem planlarını değerlendirecektir.
Çalışma ekibi, bölge toplayıcısı ve şirketler, PWD, NHAI, polis, şehir planlama, su kurulu, KSEB, vb. gibi diğer kurumların başkanları ile görüşecek.
Daha önce eyalet hükümeti tarafından kurulan Kerala Rapid Transit Corporation Ltd (KRTL), projenin Thiruvananthapuram’da uygulanması için gerekli tüm araştırmaları yapmış ve Şubat 2021’de Konut ve Şehircilik Bakanlığı’na bir DPR sunmuştu. Ancak Hindistan hükümeti, metro ve benzeri projelerdeki çalışmalar için tek eyalette iki kurumla anlaşmaktan çekindiğini ifade etti. Eyalet hükümeti daha sonra projeyi 1 Eylül 2022’de KMRL’ye devretme kararı aldı.
Hindistan Hükümeti, KRTL tarafından 2017’de hazırlanan mevcut CMP’nin geçerlilik süresinin dolması nedeniyle KMRL’ye CMP’yi hazırlamak için anketi tekrar düzenlemesini emretti. KMRL çalışanlarına göre, bir CMP sadece beş yıl geçerlidir.
“KRTCL tarafından hazırlanan CMP eski çünkü insanların tercihi ve şehrin doğası zaman içinde çok değişti. Bu nedenle, yeni CMP, hizalamanın ve yeni DPR’nin belirlenmesinde çok önemlidir,” diyor KMRL proje direktörü MP Ramnavas.
KMRL, KRTCL tarafından hazırlanan DPR’yi göz ardı etmeye karar vermediğini de sözlerine ekledi. “Çalışmaya dayanarak, yeni bir tane hazırlamak için DPR’de gerekli değişiklikleri yapacağız. Eğer değişiklik tavsiye edilmiyorsa olduğu gibi kabul ediyoruz” dedi.
KRTCL tarafından sunulan DPR’ye göre, hafif metro projesinin 1. aşaması Pallipuram’dan Karamana’ya 21,8 km uzaklıktadır ve beklenen maliyet 4.673 Rs’dir. Daha sonra hafif metroyu Teknopark ve Vizhinjam Limanı’na da genişletme planları vardı.