Uzmanlara göre, kötü yollarda seyrederken uygun lastik basıncı önemlidir | Bangalore haberleri

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod
BENGALURU: Şehrin yollarının durumu kötüden daha da kötüye gitti ve bundan en çok iki tekerlekli araçlar etkilendi. Birçok yolda çukurlar doldurulurken, özensiz çalışma sadece yüzeyi engebeli hale getirdi.
Uzmanlar, nispeten düşük hızlarda bile bir çukura çarpmanın kazaya neden olabileceğinden, sürücülerin lastik basıncına dikkat etmesi gerektiğini söyledi. kaza ve araçta hasar. Dakshina Kannada Otomobil ve Lastik Bayileri Derneği başkanı Prabhakar Pai, “Lastikler az veya çok şişirilmemelidir” dedi. Sürücüleri, araç üreticisinin reçetesine uygun olduğundan emin olmak için basıncı düzenli olarak kontrol etmeleri için bir lastik basınç göstergesine sahip olmaya çağırdı.
“Lastik hasarı, yan duvarda kazalara yol açabilecek tümsekleri ve kesikleri içerir. İki tekerlekli araçlar, sürüş sırasında çukurları hemen göremedikleri için çukur kazalarına karşı daha savunmasızdır. Pai, belediye yetkililerinin hasarlı savaş parçalarını onarmaya odaklanması gerektiğini söyledi.
Sadece iki tekerlekli değil, bir çukura çarpmak da arabalarda tekerlek kaymasına neden olabilir. Uzmanlara göre, daha düşük bir basınç daha yüksek yakıt tüketimine ve daha fazla lastik aşınmasına yol açabilir. “Düzgün şişirilmiş lastikler, çukurlardan ve kazalardan kaynaklanan hasarı azaltır. Hareketlilik uzmanı MN Srihari, iki tekerlekli araçlar hızla dengelerini kaybederler, bu nedenle dört tekerlekli araçlardan daha tehlikeli bir taşıma şeklidir” diyor.
Milletvekili utangaçOtomobil Satıcıları Derneği Federasyonu Karnataka şubesinin eski başkanı şunları söyledi: “Çukurlara çarpmak sadece lastiklerin patlamasına ve kazalara yol açmaz, aynı zamanda yakıt tüketimini ve yolculuğun akıcılığını da olumsuz etkiler. Sürücüler her zaman aracın kullanıcı el kitabında görülebilen minimum PSI – pound-force per inch kare, bir basınç birimi – seviyelerine uymalıdır.
Bazı yolcular, kentte beyaz yolların da yağmur sırasında kayganlaştığını ve kazalara neden olduğunu söyledi. Hosur Road’da normal bir iki tekerlekli sürücü olan Sathish S, “Beyaz yollarda, özellikle yağmur sırasında yol tutuş olmadığı için araç kullanmak çok zor,” diyor.
Scooterlar, ağırlıkları daha çok arka tekerleğe odaklandığından, yapısal tasarımları nedeniyle genellikle patinaj yaparlar. “İki tekerlekli sürücüler ani fren yapmaktan kaçınmalı ve bir tarafa eğilmemelidir. Yollar ıslakken keskin dönüşlerden kaçınmalı ve yağmur mevsiminde çok dikkatli sürmeliler” dedi bir trafik görevlisi.
Şehirdeki birçok lastik tamircisi de çukurlardan dolayı cirolarının arttığını görüyor. Muson mevsiminde yoldaki molozların, özellikle çivi ve benzerlerinin neden olduğu deliklerin sayısının arttığını söylediler.