THIRUVANANTHAPURAM: Devlet Çevresel Etki Değerlendirme Ajansı (SEIAA) Adani Vizhinjam Port Private Ltd’ye (AVPPL) Thiruvananthapuram’daki Manickal’deki bir granit yapı taş ocağında madencilik yapmak üzere verilen Çevre İznini (EC) AVPPL’nin değişiklik teklifinin değerlendirilmesinin ardından değiştirmeyi reddetti. çıkarma 90 günde en az 2.44.181 ton sert kaya. Ulusal Uzmanlık Komitesi (SEAC), daha önce AVPPL tarafından talep edilen EC değişikliğini önermemeye karar vermişti.
Grup daha sonra SEAC’ın kararını yeniden gözden geçirmek için SEIAA’ya başvurdu. SEIAA’nın son toplantısında AT değişiklik talebinin dikkate alınamayacağına karar verildi. SEIAA ayrıca, AVPPL’nin SEAC tarafından belirlenen, bölgenin trafik yönetim planı ve taşıma kapasitesi araştırması da dahil olmak üzere altı ay içinde tüm uyumsuzluk durumlarına katılacağına ve uygunluk raporunu sunacağına karar vermiştir. Uyumluluk raporunun alınmasının ardından, izleme komitesi uygunluk durumunu doğrulamak ve SEIAA’ya bir rapor sunmak için sahayı ziyaret edecektir.
AVPPL’nin önerisi, EC yayınlandı 2020’de ve 2025’e kadar geçerli, 70.230 TPA (ton/yıl) üretim planı ile maks.. Madencilik planında onaylanan çıkarıma göre 2021-22 ve 2026-27 yılları arasında toplam 2.90.032 ton kaya çıkarılabilecektir. 2021-22 ve 2022-23 arasında AVPPL, 21.950 ton kaya çıkardı. Ağustos 2022’de onaylanan maden çıkarma planı 2.67.243 tondu (2025-26’da 244181 ton ve 2026-27’de 23062 ton).
Ocak ayında yapılan SEAC toplantısının tutanaklarına göre, dilekçe sahibi, huzursuzluk nedeniyle inşaat faaliyetlerinin askıya alınması nedeniyle sahada planlandığı gibi madencilik yapamayacakları ve hükümetin Ağustos 2023’e kadar limanın faaliyete geçmesi için inşaat çalışmalarını tamamlamak için güçler.
Komite, değişikliğin 90 günde 2.44.181 ton sert kaya çıkarılmasını önerdiğini belirterek değişikliği önermemeye karar verdi. Bu da 2713 ton/gün veya günde 271 kamyon yükünün çıkarılmasına denk geliyor. Bu, saatte 27 kamyon hareketine (operasyon 10 saat sürerse) veya her 2 dakikada bir kamyon hareketine yol açar. Alanın büyüklüğü ve sahanın taşıma kapasitesi, patlatma ve diğer madencilik faaliyetlerinin önerilen büyüklüğü ve yoğunluğu için yetersizdir. Yol dar ve yerel halk tarafından kullanılıyor. Yolun taşıma kapasitesi, genişliği ve gücü ile sınırlıdır ve bu nedenle bu yoğunluktaki trafiğin mümkün olduğu düşünülmemektedir. Değişiklik önerisi sonucunda araç hareketlerinin yoğunluğu ve boyutu zaman içinde sık sık artacaktır. MC Gittikomiteye dikkat çekti.
Komite ayrıca EC’nin 27 Şubat 2020’de yayınlanan şartlarına uygunluğun tatmin edici olmadığına karar verdi. Liman projesi, ilk aşamada yaklaşık 84 bin ton tuğla gerektiriyor.