Yeşil hidrojen: suyu yakıta dönüştürmek için küresel yarışta

admin

Administrator
Yetkili
Admin
Global Mod


liderliğindeki enerji şirketlerinden oluşan bir konsorsiyum kan basıncı planları Avustralya Outback’te, New York City büyüklüğündeki uzak bir arazi parçasını, her biri neredeyse dünyanın yüksekliği kadar olan 1.743 rüzgar türbiniyle kaplamak için. Empire State binası, yaklaşık 10 milyon güneş paneli ve hepsini birbirine bağlamak için 1.000 milin üzerinde erişim yolu ile birlikte. (Taşra, Avustralya’nın iç ve ücra kıyılarını oluşturan geniş, insansız alanlardır).
Ancak sitenin üretmeyi beklediği 26 gigawatt’lık enerjinin hiçbiri, yani Avustralya elektrik şebekesinin şu anda ihtiyaç duyduğu enerjinin üçte biri, halkın kullanımına gitmeyecek. Bunun yerine, yeni bir tür endüstriyel yakıt yapmak için kullanılacak: yeşil hidrojen. Bu çöl parçası, en büyük sorunun yanında oturuyor. yeşil hidrojen büyük miktarlarda kirli fosil yakıtla çalışan makinelerle dolu devasa demir cevheri madenlerinin çözülmesine yardımcı olabilir. Dünyanın en büyük dört madencisinden üçü burada düzinelerce maden işletiyor. Taraftarlar, yeşil hidrojenin sadece madenciliği değil, çelik üretimi, nakliye, çimento vb. gibi alanlardaki fosil yakıtların yerini alarak diğer endüstrileri de temizleyeceğini umuyor.
Yeşil hidrojen, su moleküllerini parçalamak için yenilenebilir elektrik kullanılarak yapılır. (Şu anda hidrojenin çoğu, bir fosil yakıt olan doğal gaz kullanılarak üretiliyor.) Daha sonra hidrojen, araçlara güç sağlamak veya başka işler yapmak için yakılıyor. Hidrojen yandığında sadece su buharı açığa çıktığı için, yeşil hidrojen baştan sona karbondioksit emisyonlarını önler.
Batı Avustralya’nın Pilbara bölgesinde ve dünyanın dört bir yanında rüzgar ve güneş enerjisinin bol olduğu düzinelerce yerde, yatırımcılar yenilenebilir elektriği yeşil hidrojene dönüştürmeyi karlı hale getirecek kadar ucuza üretme fırsatı görüyorlar. Outback Projesi, dünyanın en kirletici endüstrilerinden bazıları da dahil olmak üzere yatırımcılar tarafından oynanan yüz milyarlarca dolar değerinde küresel bir kumar örneğidir.
Geçen yıl hükümet Avrupa Birliği, Hindistan, Avustralya, Amerika Birleşik Devletleri ve başka yerlerde hızlandırılmış eylem izni verdi. Bir zamanlar Almanya’nın en büyük yenilenebilir enerji şirketinin başında bulunan ve şimdi BP’nin gaz ve düşük karbon operasyonlarının başında bulunan Anja-Isabel Dotzenrath, “Kapıdan atlamak üzereyiz” dedi. “Hidrojenin rüzgar ve güneşten bile daha hızlı büyüyeceğini düşünüyorum. ”
Yeşil hidrojenin iklim üzerinde önemli bir etkiye sahip olması için, en temel kullanımının, dünyadaki tüm arabalardan daha fazla, küresel karbondioksit emisyonlarının yaklaşık onda birini üreten genişleyen bir endüstri olan çelik yapımında olması gerekir. İklim jargonunda, çelik emisyonlarını “azaltmak zordur. Madencilikte kullanılan yüksek fırınlar, yük trenleri, kargo gemileri ve dev kamyonlar, kömür ve petrol gibi ağır yakıtlar gerektiriyor. Elektriklendirilebilseler bile (bugün çoğu olamaz), yine de şebekeleri zorlar.
Gece gündüz, 90 milyon pounddan fazla ağırlığa sahip 2 millik cevher trenleri, Christmas Creek’ten Port Hedland’a hareket ediyor. Limandan, sonsuz bir kargo gemisi akışı (yine ağır yakıt yakan) cevherin kömürle çalışan değirmenlerde çeliğe dönüştüğü Doğu Asya’ya yelken açar. Dünyadaki demir cevherinin yaklaşık %40’ı Pilbara’dan geliyor.
Madenin sahibi Andrew Forrest, yeşil hidrojenin en olumlu savunucularından biridir. İki yıl önce şirketinin hızlı dönüşümü hakkında konuştu. Fortescue Metaller grubu yeşil enerjiye yönelecektir. Fortescue ve BP, yeşil hidrojende liderlik için yarışıyor ve Avustralya dışındaki düzinelerce ülkedeki projelere yüz milyarlarca dolar yatırım yapmayı planladığını duyurdu.