Thiruvananthapuram: Kurumdan izin alınmasındaki aşırı gecikme. Gümrük Kerala Denizcilik Kurulu’nun uluslararası nakliyeyi teşvik etmek için mevcut Vizhinjam limanından Mali’ye kargo hizmetini yeniden başlatma çabalarında büyük bir hayal kırıklığı olduğu ortaya çıktı. Kurul, gemi hizmetini başlatmak için tüm önlemleri aldı ve ayrıca özel bir oyuncudan gemi almayı başardı. Hizmete başlamak için artık sadece gümrükten geçmeniz gerekiyor.
Kurul, geçen yıl Eylül ayında gümrüğe bununla ilgili bir talepte bulundu, ancak servis birkaç hatırlatmaya rağmen henüz yanıt vermedi. Gümrük yetkilileri, temasa geçildiğinde konuyu araştıracaklarını söyledi. Proje önemli ve her ay 1 milyon dolar gelir elde etmesi bekleniyor. Kurul, 2007’den 2017’ye kadar Vizhinjam’dan Mali’ye bir yük gemisi hizmeti verdi. 10 yıl boyunca kâr etti, ancak daha sonra özel şirket iç sorunlar nedeniyle çekildi.
Yeni bir özel oyuncu arayışı Anand Freight Overseas Service Limited ile sonuçlandı ve yönetim kurulu, nakliye hizmetini kullanmak için şirketle bir anlaşma yaptı. “Gümrükten hizmet için izin istedik, ancak şu ana kadar herhangi bir yanıt alınmadı. İhracatçılar için çok faydalı olduğu ve devlet için iyi bir gelir kaynağı olduğu için ertelenmemelidir” dedi. Salim Kumar IRSKerala Denizcilik Kurulu CEO’su.
Ancak, kurul görevlilerine, Uluslararası Gemi ve Liman Tesisi Güvenlik Kodunun (ISPS) eksikliği nedeniyle taleplerinin gümrük tarafından askıya alındığına dair resmi olmayan bir bilgi verildi.
“Programlanmış hizmete izin vermek için ISPS kodu zorunlu değildir, çünkü hiçbir kural bunu gerektirmez. 2007’den 2017’ye kadar hizmetin işletilmesine izin verildiğini ve dönem içinde bir gümrük memuru atandığını belirtmek gerekir” dedi. Kurul yetkilileri, liman için ISPS kodu almak için adımlar attıklarını da söyledi.
İhracatçılar, nakliye hizmeti aracılığıyla Mali’ye pirinç, sebze, elektrikli ekipman, metal ve temel mal gönderiyordu.
“Ürünleri hava yoluyla göndermek maliyetli ve ihracat için Tamil Nadu nakliye hizmetlerine güvenmek zorunda kalıyoruz. Thiruvananthapuram bölgesinde, Mali’de düzenli olarak iş yapan 30’a yakın ihracatçı var. Hizmete başlarsa hem kendileri hem de devlet için faydalı olacaktır” dedi. Gopakumar Mbir işadamı.
Kurul, geçen yıl Eylül ayında gümrüğe bununla ilgili bir talepte bulundu, ancak servis birkaç hatırlatmaya rağmen henüz yanıt vermedi. Gümrük yetkilileri, temasa geçildiğinde konuyu araştıracaklarını söyledi. Proje önemli ve her ay 1 milyon dolar gelir elde etmesi bekleniyor. Kurul, 2007’den 2017’ye kadar Vizhinjam’dan Mali’ye bir yük gemisi hizmeti verdi. 10 yıl boyunca kâr etti, ancak daha sonra özel şirket iç sorunlar nedeniyle çekildi.
Yeni bir özel oyuncu arayışı Anand Freight Overseas Service Limited ile sonuçlandı ve yönetim kurulu, nakliye hizmetini kullanmak için şirketle bir anlaşma yaptı. “Gümrükten hizmet için izin istedik, ancak şu ana kadar herhangi bir yanıt alınmadı. İhracatçılar için çok faydalı olduğu ve devlet için iyi bir gelir kaynağı olduğu için ertelenmemelidir” dedi. Salim Kumar IRSKerala Denizcilik Kurulu CEO’su.
Ancak, kurul görevlilerine, Uluslararası Gemi ve Liman Tesisi Güvenlik Kodunun (ISPS) eksikliği nedeniyle taleplerinin gümrük tarafından askıya alındığına dair resmi olmayan bir bilgi verildi.
“Programlanmış hizmete izin vermek için ISPS kodu zorunlu değildir, çünkü hiçbir kural bunu gerektirmez. 2007’den 2017’ye kadar hizmetin işletilmesine izin verildiğini ve dönem içinde bir gümrük memuru atandığını belirtmek gerekir” dedi. Kurul yetkilileri, liman için ISPS kodu almak için adımlar attıklarını da söyledi.
İhracatçılar, nakliye hizmeti aracılığıyla Mali’ye pirinç, sebze, elektrikli ekipman, metal ve temel mal gönderiyordu.
“Ürünleri hava yoluyla göndermek maliyetli ve ihracat için Tamil Nadu nakliye hizmetlerine güvenmek zorunda kalıyoruz. Thiruvananthapuram bölgesinde, Mali’de düzenli olarak iş yapan 30’a yakın ihracatçı var. Hizmete başlarsa hem kendileri hem de devlet için faydalı olacaktır” dedi. Gopakumar Mbir işadamı.